Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-PRZYRODNICZY

Sylabus przedmiotu Techniki separacyjne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Techniki separacyjne
Specjalność BLOK INŻYNIERYJNO-CHEMICZNY
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Pełech <Robert.Pelech@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,5 ECTS (formy) 0,5
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 8 0,51,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Chemia. Matematyka. Fizyka. Podstawy z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie się z podstawowymi technikami separacyjnymi wykorzystywanymi w analityce i procesach technologicznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-11. Wstęp do technik separacyjnych2
T-W-22. Metody wymiany masy2
T-W-33. Metody chemiczne2
T-W-44. Metody chromatograficzne2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładzie8
A-W-2Praca własna i konsultacje7
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_ICH07.1_W01
Doktorant posiada wiedzę o rodzajach najczęściej stosowanych technik separacyjnych w analityce i technologii chemicznej.
ISD_4-_W03, ISD_4-_W02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_ICH07.1_K01
Rozumie konieczność stoswania separacji i wydzielania w analityce i inżynierii chemicznej.
ISD_4-_K01, ISD_4-_K02C-1T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_ICH07.1_W01
Doktorant posiada wiedzę o rodzajach najczęściej stosowanych technik separacyjnych w analityce i technologii chemicznej.
2,0
3,060% wartości odpowiedzi na pytanie zaliczeniowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_ICH07.1_K01
Rozumie konieczność stoswania separacji i wydzielania w analityce i inżynierii chemicznej.
2,0
3,060% wartości wymaganej odpowiedzi na zaliczeniu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. P. Romankow, N. Raszkowska, W. Frołow, Procesy wymiany masy w technologii chemicznej, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1980
  2. Piotr Stepnowski, Elżbieta Synak, Beata Szafranek, Zbigniew Kaczyński, Techniki separacyjne., Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2010
  3. Zygfryd Witkiewicz, Podstawy chromatografii., Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2005

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-11. Wstęp do technik separacyjnych2
T-W-22. Metody wymiany masy2
T-W-33. Metody chemiczne2
T-W-44. Metody chromatograficzne2
8

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładzie8
A-W-2Praca własna i konsultacje7
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_ICH07.1_W01Doktorant posiada wiedzę o rodzajach najczęściej stosowanych technik separacyjnych w analityce i technologii chemicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_W03Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, również w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
ISD_4-_W02Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych, metodologii pracy naukowej, przygotowania publikacji i prezentacji wyników prowadzonych badań oraz zasady upowszechniania wyników pracy naukowej, także w trybie otwartego dostępu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z podstawowymi technikami separacyjnymi wykorzystywanymi w analityce i procesach technologicznych.
Treści programoweT-W-11. Wstęp do technik separacyjnych
T-W-22. Metody wymiany masy
T-W-44. Metody chromatograficzne
T-W-33. Metody chemiczne
Metody nauczaniaM-1wykład
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,060% wartości odpowiedzi na pytanie zaliczeniowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_ICH07.1_K01Rozumie konieczność stoswania separacji i wydzielania w analityce i inżynierii chemicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_K01Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego oraz wkładu wyników własnej działalności badawczej w rozwój reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
ISD_4-_K02Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze, ma świadomość inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, myślenia w sposób przedsiębiorczy oraz opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z podstawowymi technikami separacyjnymi wykorzystywanymi w analityce i procesach technologicznych.
Treści programoweT-W-33. Metody chemiczne
T-W-11. Wstęp do technik separacyjnych
T-W-44. Metody chromatograficzne
T-W-22. Metody wymiany masy
Metody nauczaniaM-1wykład
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,060% wartości wymaganej odpowiedzi na zaliczeniu.
3,5
4,0
4,5
5,0