Wydział Architektury - Architektura (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie wnętrz:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie wnętrz | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Wnętrz | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Rek-Lipczyńska <areklipczynska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Lamprecht <ap_studio@wp.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie wszystkich przedmiotów na I i II roku studiów stacjonarnych I stopnia. |
W-2 | Umiejętność posługiwania się programami graficznymi i CAD. |
W-3 | Umiejętność rysowania i szkicowania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest: 1. Zapoznanie studentów z problematyką projektowania wnętrz w obiektach architektonicznych. 2. Zapoznanie się z zasadami ogólnymi sporządzania dokumentacji projektowej projektów wnętrz. 3. Doskonalenie umiejętności formułowania przekazu graficznego wykreowanych idei i sporządzonych projektów. 4. Zapoznanie się z urządzeniami, technologiami i materiałami wykończeniowymi stosowanymi w projektowaniu wnętrz. 5. Poznanie relacji pomiędzy projektami wnętrz a architekturą obiektu i projektami branżowymi. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Program zajęć obejmuje naukę sporządzenia projektu wnętrz o funkcji mieszkaniowej. Zakres projektu obejmuje ogólną aranżację wnętrza, dobór kolorystyki, materiałów, wymiarowanie, dobór mebli i wyposażenia oraz wizualizację projektowanej przestrzeni wnętrza. Zalecane jest, aby w opracowaniu wnętrza odnieść się do styku przestrzeni wewnętrzej z przestrzenią zewnętrzną. Opracowanie projektowe dotyczy w szczególności wnętrza mieszkalnego, kuchni i łazienki wybranego obiektu domu jednorodzinnego lub mieszkania, dla których istnieje pełna dokumentacja architektoniczna, w zakresie merytorycznym określonym indywidualnie przez prowadzącego zajęcia. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | 1. Wnętrze architektury - wykład wprowadzający 2. Prezentacja projektu wnętrza - koncepcja, dokumentacja 3. Wpływ funkcji we wnętrzu na parametry jego ukształtowania 4. Oddziaływanie sensoryczne wnętrza 5. Kolor we wnętrzu 6. Światło naturalne we wnętrzu 7. Zagadnienia doboru własciwego oświetlenia wnętrz 8. Zagadnienia ergonomii w projektowaniu wnętrz 9. Projektowanie kuchni 10. Projektowanie łazienek 11. Projektowanie mebli wbudowanych 12. Aranżacja wnętrz 13. Projektowanie schodów we wnętrzu 14. Projektowanie kominków 15. Zasady współczesnego kształtowania wnętrz w obiektach zabytkowych | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Student opracowuje samodzielnie projekt wnętrza mieszkalnego korzystając z korekt nauczycieli prowadzących. | 18 |
A-P-2 | Uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe. Obecność zaliczana jest podczas korekty. Korekty odbywają się na przygotowanych przez studentów szkicach i rysunkach lub wydrukach komputerowych. | 30 |
A-P-3 | Konsultacje | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Prowadzenie zeszytu z notatkami z wykładów. Transponowanie zdobytej wiedzy na opracowania projektowe. | 15 |
A-W-2 | praca własna studenta | 8 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Nauczanie projektowania wnętrz polega na: 1. przekazywaniu ogólnej wiedzy w formie wykładów audytoryjnych na temat projektowania wnętrz z zastosowaniem środków audiowizualnych; 2. indywidualnej pracy ze studentem w trakcie zajęć laboratoryjnych, polegającej na udzielaniu korekt w opracowywanym temacie projektowym. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie przedmiotu na podstawie: 1. aktywnej obecności na zajęciach, 2. złożonej w terminie pracy projektowej, 3. pozytywnie udzielonych odpowiedzi ustnych na pytania kontrolne z zakresu tematyki wykładów. Kryteria oceny prac projektowych: 1. Terminowe złożenie pracy projektowej: 10% . 2. Właściwa forma i zakres opracowania projektu: 20%. 3. Jakość przedstawionych rozwiązań: 70%. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_CS1-III/4_W01 Student zna problematykę projektowania wnętrz w obiektach architektonicznych oraz formę sporządzania dokumentacji projektowej wnętrz. Posiada wiedzę w zakresie urządzeń, technologii i materiałów wykończeniowych stosowanych w projektowaniu wnętrz i relacji pomiędzy projektami wnętrz a architekturą obiektu i projektami branżowymi. | AU_1A_W08, AU_1A_W15, AU_1A_W03 | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_CS1-III/4_U01 Potrafii sporządzić projekt wnętrz oraz planszową prezentację projektu w formie czytelnego i atrakacyjnego przekazu graficznego wykrowanych ideii. | AU_1A_U08, AU_1A_U11 | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_CS1-III/4_K01 Student jest świadomy problematyki projektowania wnętrz w obiektach architektonicznych. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej wnętrz i jej wpływu na środowisko człowieka. | AU_1A_K05, AU_1A_K04 | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_CS1-III/4_W01 Student zna problematykę projektowania wnętrz w obiektach architektonicznych oraz formę sporządzania dokumentacji projektowej wnętrz. Posiada wiedzę w zakresie urządzeń, technologii i materiałów wykończeniowych stosowanych w projektowaniu wnętrz i relacji pomiędzy projektami wnętrz a architekturą obiektu i projektami branżowymi. | 2,0 | |
3,0 | Student udziela odpowiedzi ustnych na pytania kontrolne z zakresu tematyki wykładów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_CS1-III/4_U01 Potrafii sporządzić projekt wnętrz oraz planszową prezentację projektu w formie czytelnego i atrakacyjnego przekazu graficznego wykrowanych ideii. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wykonać projekt wnętrz w zakresie i formie zaakceptownej przez prowadzącego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_CS1-III/4_K01 Student jest świadomy problematyki projektowania wnętrz w obiektach architektonicznych. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej wnętrz i jej wpływu na środowisko człowieka. | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje zrozumienie problematyki projektowania wnętrz oraz jej pozatechnicznych aspektów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie z dnia 12 kwietnia 2002 r. (Dz.U. Nr 75, poz. 690)
- Neufert Ernst, Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, Arkady, 2011
- Encyklopedia nowoczesnych wnętrz, Arkady, 2007
Literatura dodatkowa
- Elżbieta Błeszyńska-Koclęga, O architekturze przestrzeni. Wnętrza - kontekst przeżycia, Gliwice, 2005