Wydział Architektury - Architektura (S1)
Sylabus przedmiotu Konstrukcje budowlane-3:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje budowlane-3 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mieszkalnictwa i Podstaw Techniczno-Ekologicznych Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Freidenberg <Piotr.Freidenberg@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs Matematyki |
W-2 | Ukończony kurs Konstrukcje budowlane-1 |
W-3 | Ukończony kurs Materiałów budowlanych |
W-4 | Ukończony kurs Budownictwa ogólnego |
W-5 | Ukończony kurs Mechaniki Budowli |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozumienie istoty konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki |
C-2 | Umiejętność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt stropu płytowo-żebrowego. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów stropu: płyty wieloprzęsłowej jednokierunkowo pracującej, oraz wieloprzęsłowego żebra stropowego. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia elementów stropu. Rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów stropu | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Koncepcje konstrukcyjne – konstrukcje betonowe, żelbetowe, sprężone, zespolone, betonowe ze sztywnym zbrojeniem, siatkobeton | 1 |
T-W-2 | Systemy technologiczne – konstrukcje monolityczne, prefabrykowane i sprężone | 1 |
T-W-3 | Właściwości mechaniczne i reologiczne betonu oraz stali zbrojeniowej. Współpraca zbrojenia z betonem | 1 |
T-W-4 | Trwałość konstrukcji żelbetowych – wpływ ekspozycji konstrukcji, otuliny zbrojenia i klasy betonu | 1 |
T-W-5 | Fazy wytężenia przekroju żelbetowego i metody wymiarowania konstrukcji | 1 |
T-W-6 | Założenia obliczeniowe stanów granicznych nośności i użytkowania | 1 |
T-W-7 | Zginanie: ogólne równania równowagi sił w stanie granicznym nośności | 1 |
T-W-8 | Wymiarowanie przekrojów prostokątnych pojedynczo i podwójnie zbrojonych | 1 |
T-W-9 | Przypadki symetrycznego i minimalnego zbrojenia, nośność graniczna i wymiarowanie przekrojów teowych | 1 |
T-W-10 | Stan graniczny ugięcia, rysoodporność i stan graniczny szerokości rozwarcia rys | 1 |
T-W-11 | Zasady zbrojenia płyt i belek na zginanie | 2 |
T-W-12 | Ścinanie: teoria ścinania w belkach żelbetowych, strefy ścinania i stany graniczne nośności, wymiarowanie | 1 |
T-W-13 | Zasady zbrojenia belek w strefie ścinania, stan graniczny szerokości rozwarcia rys ukośnych | 1 |
T-W-14 | Zaliczenie wykładów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 15 |
A-P-2 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-P-3 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 28 |
A-P-4 | Przygotowanie do zaliczenia projektu | 5 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-W-3 | Oprocowywanie materiału z wykładów w oparciu o literaturę | 8 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemny z wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_CS1-VII/3_W01 Zna i rozumie: założenia teoretyczne konstrukcji żelbetowych, założenia stanów granicznych nosności i użytkowalności, zasady konstruowania podstawowych elementów konstrukcji budowlanych | AU_1A_W17, AU_1A_W04 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_CS1-VII/3_U01 Projektuje proste elementy konstrukcji budowlanych i wykonuje rysunki konstrukcyjne | AU_1A_U05, AU_1A_U04 | — | — | C-2 | T-P-1, T-W-11, T-W-8, T-W-13 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_CS1-VII/3_K01 Rozumie potrzebę dalszego uczenia się i podnoszenia swoich kwalifikacji | AU_1A_K04 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-6, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-13 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_CS1-VII/3_W01 Zna i rozumie: założenia teoretyczne konstrukcji żelbetowych, założenia stanów granicznych nosności i użytkowalności, zasady konstruowania podstawowych elementów konstrukcji budowlanych | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_CS1-VII/3_U01 Projektuje proste elementy konstrukcji budowlanych i wykonuje rysunki konstrukcyjne | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_CS1-VII/3_K01 Rozumie potrzebę dalszego uczenia się i podnoszenia swoich kwalifikacji | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Knauff M., Obliczanie konstrukcji żelbetowych według EC2, PWN, Warszawa, 2012
- Grabiec K., Bogucka J., Grabiec-Mizera T, Obliczanie przekrojów w elementach betonowych i żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2004
- Łapko A., Jensen B., Podstawy projektowanie konstrukcji żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2008
- Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, t. I, II, PWN, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- Zybura A., Konstrukcje żelbetowe. Atlas rysunków, PWN, Warszawa, 2011
- Ajdukiewicz A., Eurokod 2. Podręczny skrót dla projektantów konstrukcji żelbetowych, SPC, Kraków, 2010
- Pędziwiatr J., Wstęp do projrktowania Kkonstrukcji żelbetowych, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2010