Wydział Architektury - Architektura (S1)
Sylabus przedmiotu Technologie informacyjne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologie informacyjne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Janisio-Pawłowska <dorota.pawlowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dorota Janisio-Pawłowska <dorota.pawlowska@zut.edu.pl>, Henryk Karpisz <karpisz@zut.edu.pl>, Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl>, Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy zakresu europejskich umiejętności obsługi komputera (ECDL, ICT) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Koncepcje technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) | 1 |
T-L-2 | System operacyjny, obsługa komputera i zarządzanie plikami | 1 |
T-L-3 | Przetwarzanie tekstu | 1 |
T-L-4 | Arkusze kalkulacyjne i bazy danych | 1 |
T-L-5 | Prezentacja danych | 1 |
T-L-6 | Przeglądanie sieci i komunikacja | 1 |
T-L-7 | Komputerowe wspomaganie projektowania wektorowe oraz bitmapowe | 24 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział czynny w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 18 |
A-L-3 | Konsultacje | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD |
M-2 | Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach laboratoryjnych CAD |
M-3 | Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach. |
S-2 | Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach |
S-3 | Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_AS1-V/1_W11 absolwent zna i rozumie rolę i zastosowanie grafiki, rysunku i malarstwa oraz technologii informacyjnych w procesie projektowania architektonicznego i urbanistycznego; | AU_1A_W11 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_AS1-V/1_U01 obsługuje programy komputerowe wspomagające proces projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz systemy koordynujące informację przestrzenną | AU_1A_U10 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-4, T-L-7, T-L-2 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_AS1-V/1_K03 potrzeba permanentnej nauki, umiejętność jej organizacji; samodzielny wybór zagadnień projektowych i ich realizacja | AU_1A_K03 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-4, T-L-7, T-L-2 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_AS1-V/1_W11 absolwent zna i rozumie rolę i zastosowanie grafiki, rysunku i malarstwa oraz technologii informacyjnych w procesie projektowania architektonicznego i urbanistycznego; | 2,0 | |
3,0 | WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_AS1-V/1_U01 obsługuje programy komputerowe wspomagające proces projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz systemy koordynujące informację przestrzenną | 2,0 | |
3,0 | obsługuje programy komputerowe wspomagające proces projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz systemy koordynujące informację przestrzenną. WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_AS1-V/1_K03 potrzeba permanentnej nauki, umiejętność jej organizacji; samodzielny wybór zagadnień projektowych i ich realizacja | 2,0 | |
3,0 | rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi ją organizować. WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Prowadzący zajęcia, Autorskie instrukcje programowe prowadzącego zajęcia
Literatura dodatkowa
- Oprogramowanie profesjonalne, Pomoc instrukcyjna przedmiotowego oprogamowania profesjonalnego