Wydział Architektury - Architektura (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie dyplomowe - parametryczne, mieszkalnictwo, ekologia:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie dyplomowe - parametryczne, mieszkalnictwo, ekologia | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mieszkalnictwa i Podstaw Techniczno-Ekologicznych Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Wojtkun <drossel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 5 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotów określonych programem studiów. |
W-2 | Wybór tematu pracy dyplomowej i przygotowanie materiałów wyjściowych do realizacji pracy dyplomowej. Problematyka przedmiotu wiąże się z opracowaniem koncepcji w ramach tematu pracy dyplomowej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji. | 50 |
50 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 50 |
A-P-2 | Praca własna w domu. | 25 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8e_W01 Student poznał ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i procesy powstawania miejscowego prawa przestrzennego. | AU_1A_W10 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
AU_1A_AS1-IV/8e_W02 Student poznał znaczenie wytycznych przed projektowych, przebieg procesu inwestycyjnego wraz z towarzyszącymi aspektami ekonomicznymi | AU_1A_W11 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
AU_1A_AS1-IV/8e_W03 Student poznał w zakresie podstawowym prawne aspekty projektowania. | AU_1A_W12 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
AU_1A_AS1-IV/8e_W04 Student poznał podstawowe ekologiczne uwarunkowania projektowe. | AU_1A_W13 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
AU_1A_AS1-IV/8e_W05 Student poznał podstawowe uwarunkowania projektowania architektoniczno-urbanistycznego w aspekcie społeczno-psychologicznym. | AU_1A_W14 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
AU_1A_AS1-IV/8e_W06 Student poznał antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowe. | AU_1A_W15 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
AU_1A_AS1-IV/8e_W07 Student poznał zasady sztuki budowlanej, normy, wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego. | AU_1A_W17 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8e_U01 Student potrafi przedstawić swoje rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji. | AU_1A_U11 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
AU_1A_AS1-IV/8e_U02 Student potrafi ukazać zamieżony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze itd. | AU_1A_U14 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
AU_1A_AS1-IV/8e_U03 Student potrafi zastosować detal architektoniczny zgodnie z jego rolą. | AU_1A_U15 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
AU_1A_AS1-IV/8e_U04 Student potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją. | AU_1A_U18 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
AU_1A_AS1-IV/8e_U05 Student potrafi odczytać przestrzenne powiązania funkcjonalne i formalne. Oprócz tego student odczytać relacje między obiektem, a otoczeniem oraz harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury. | AU_1A_U21 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8e_K01 Student rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej i jej wpływ na środowisko. | AU_1A_K05 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8e_W01 Student poznał ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i procesy powstawania miejscowego prawa przestrzennego. | 2,0 | |
3,0 | Zna ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_1A_AS1-IV/8e_W02 Student poznał znaczenie wytycznych przed projektowych, przebieg procesu inwestycyjnego wraz z towarzyszącymi aspektami ekonomicznymi | 2,0 | |
3,0 | Zna znaczenie wytycznych przed projektowych i przebieg procesu inwestycyjnego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_1A_AS1-IV/8e_W03 Student poznał w zakresie podstawowym prawne aspekty projektowania. | 2,0 | |
3,0 | Zna podstawowe aspekty prawne w projektowaniu architektonicznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_1A_AS1-IV/8e_W04 Student poznał podstawowe ekologiczne uwarunkowania projektowe. | 2,0 | |
3,0 | Zna podstawowe uwarunkowania ekologiczne w projektowaniu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_1A_AS1-IV/8e_W05 Student poznał podstawowe uwarunkowania projektowania architektoniczno-urbanistycznego w aspekcie społeczno-psychologicznym. | 2,0 | |
3,0 | Zna uwarunkowania projektowe architektoniczno-urbanistyczne w aspekcie społeczno-psychologicznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_1A_AS1-IV/8e_W06 Student poznał antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowe. | 2,0 | |
3,0 | Zna antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_1A_AS1-IV/8e_W07 Student poznał zasady sztuki budowlanej, normy, wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego. | 2,0 | |
3,0 | Zna zasady sztuki budowlanej i normy dotyczące projektowania architektonicznego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8e_U01 Student potrafi przedstawić swoje rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi przedstawić swoje rozwiązanie w formie graficznej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_1A_AS1-IV/8e_U02 Student potrafi ukazać zamieżony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze itd. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi ukazać zamieżony efekt architektonicznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_1A_AS1-IV/8e_U03 Student potrafi zastosować detal architektoniczny zgodnie z jego rolą. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zastosować detal architektoniczny zgodnie z jego rolą. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_1A_AS1-IV/8e_U04 Student potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi projektować obiekty złożone. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_1A_AS1-IV/8e_U05 Student potrafi odczytać przestrzenne powiązania funkcjonalne i formalne. Oprócz tego student odczytać relacje między obiektem, a otoczeniem oraz harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi odczytać przestrzenne powiązania funkcjonalno formalne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8e_K01 Student rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej i jej wpływ na środowisko. | 2,0 | |
3,0 | Rozumie pozatechniczne aspekty działaności projektowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dostosowana do specyfiki wybranego tematu pracy dyplomowej.
- Korzeniewski W., Projektowanie mieszkań, Polcen, Warszawa, 2011, wyd. 1
- Mori T., Immaterial/Ultramaterial: Architecture, Design and Materials, George Braziller Inc, New York, 2010
- Schmitz-Gunther T., Living Spaces. Ecological Building and Design, Konemann;, Cologne, 1998
Literatura dodatkowa
- Urban St., Ładoński W., "Jak napisać dobrą pracę dyplomową", Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Lanego we Wrocławiu, Wrocław, 1997
- Gambarelli G., Łucki Z., "Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską", Universitas, Kraków, 1996
- Korzeniewski W., Poradnik projektanta. Budownictwo mieszkaniowe, Arkady, Warszawa, 1989