Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Architektura (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie architektoniczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie architektoniczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Bal <wojciech.bal@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wojciech Bal <wojciech.bal@zut.edu.pl>, Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl>, Miłosz Raczyński <milosz.raczynski@zut.edu.pl>, Marek Sietnicki <Marek.Sietnicki@zut.edu.pl>, Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 60 4,00,70zaliczenie
wykładyW1 15 1,00,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa znajomość warunków technicznych, podstawowa wiedza techniczna w zakresie budownictwa ogólnego, podstawowe umiejętności posługiwania się technikami CAD w zakresie 2D i 3D

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie diagramu
C-2Nabycie umiejętności twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złożonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglądy estetyczne i więdzę z zakresu zasad i przepisów projektowania.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-11. Wprowadzenie do tematu, prezentacja programu i celów zajęć 2. Analiza, rozpoznanie i definiowanie problemu projektowego 3. Aspekt formalno przestrzenny 4. Aspekt programowo funkcjonalny 5. Sformułowanie idei projektu w kontekście postawionego problemu (diagram) 6. Waloryzacja obszaru opracowania, prezentacja wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee 7. Praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno-przestrzenne, programowo-funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawno normatywne wraz z bieżącą kontrolązgodności koncepcji ideą postawionym problemem 8. Przegląd i prezentacja gotowej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee 9. Praca nad prezentacją końcową projektu. Opracowanie rzutów, przekrojów elewacji z uwzględnieniem zagadnień techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień prawno normatywnych. Opracowanie końcowe prezentacji 3D makieta plus wizualizacje komputerowe. Opracowanie koncepcji graficznej prezentacji (plansze) 10.Prezentacja końcowa projektu – plansze, makieta, opis, wypowiedź zespołu autorskiego60
60
wykłady
T-W-1Architektura użyteczności publicznej – rodzaje obiektów, zasady i wspołczesne tendecje jej projektowania.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Praca własna studenta38
A-P-2uczestnictwo w zajęciach60
A-P-3Konsultacje2
100
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Praca własna10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody podające : wykład, objaśnienia lub wyjaśnienia
M-2metody problemowe : seminaria i dyskucje w trakcie zadań projektowych
M-3metody aktywizujące / problemowe : praca na makiecie, analizy z wykorzystaniem technik CAD, indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu, korekty z prowadzącym

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
S-2Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu pod względem oryginalności projektu i zgodności z zasadami techniczno prawnymi projektowania.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_CS2-I/2_W01
zna zasady sztuki budowlanej, normatywy oraz normy PN i EU w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
AU_2A_W01C-2, C-1T-P-1M-1, M-2, M-3S-2, S-1
AU_2A_CS2-I/2_W02
zna techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania
AU_2A_W03C-2, C-1T-P-1M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_CS2-I/2_U01
do zamierzonego efektu architektonicznego trafnie dobiera rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych własnościach
AU_2A_U05C-2, C-1T-P-1M-1, M-2, M-3S-2, S-1
AU_2A_CS2-I/2_U02
potrafi projektować obiekty o dużym stopniu złożoności i zespoły obiektów o skomplikowanych powiązanniach funkcjonalnych
AU_2A_U10C-2, C-1T-P-1M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_CS2-I/2_K01
w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
AU_2A_K05C-2, C-1T-P-1M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_CS2-I/2_W01
zna zasady sztuki budowlanej, normatywy oraz normy PN i EU w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
2,0
3,0wykazanie się umiejętnością postawienia problemu, wykreowania idei i zrealizowanie idei w projekcie koncepcyjnym w odniesieniu do zasad sztuki budowlanej, normatywów oraz norm PN i EU w zakresie niezbednym do samodzielnego wykonania zadania projektowego i planistycznego
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_CS2-I/2_W02
zna techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania
2,0
3,0wykazanie się umiejętnością postawienia problemu, wykreowania idei i zrealizowanie idei w projekcie koncepcyjnym w odniesieniu do technicznych i technologicznych uwarunkowań projektowania i planowania
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_CS2-I/2_U01
do zamierzonego efektu architektonicznego trafnie dobiera rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych własnościach
2,0
3,0wykazanie się umiejętnością postawienia problemu, wykreowania idei i zrealizowanie idei w projekcie koncepcyjnym, do zamierzonego efektu architektonicznego trafnie dobiera rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych własnościach
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_CS2-I/2_U02
potrafi projektować obiekty o dużym stopniu złożoności i zespoły obiektów o skomplikowanych powiązanniach funkcjonalnych
2,0
3,0wykazanie się umiejętnością postawienia problemu, wykreowania idei i zrealizowanie idei w projekcie koncepcyjnym , potrafi nien w pełnym zakresie projektować obiekty o dużym stopniu złożonośc i zespoły obiektów o skomplikowanych powiązanniach funkcjonalnych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_CS2-I/2_K01
w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
2,0
3,0w myśleniu i działaniu wykazuje się przecietną inicjatywą i innowacyjnością
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, 2012
  2. Ernst Neufert, PODRĘCZNIK PROJEKTOWANIA ARCHITEKTONICZNO - BUDOWLANEGO, Arkady, 1998
  3. Construction and Design Manual, Architectural Diagrams, DOM publishers, Berlin, 2011
  4. Władysław Korzeniowski, Odległości w zabudowie i zagospodarowaniu terenu, wydawnictwo COIB, Warszawa, 2002
  5. Przemysław Markiewicz, Budownictwo ogólne dla architektów, Wydawnictwo archi plus, Kraków, 2006
  6. Zenon Błądek, Hotele. Programowanie, projektowanie, wyposażanie, Wydawnictwo Albus, Poznań, 2001
  7. Zenon Błądek, Hotele bez barier, Albus, Poznań, 2003
  8. Ustawa Prawo Budowlane. Tekst jednolity, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Przemysław Markiewicz, Detale projektowe dla architektów, Wydawnictwo archi plus, Kraków, 2010
  2. Philip Jodidio, seria: Architecture Now / Architektura dzisiaj, Taschen / TMC art, Kolonia / Warszawa, 2010
  3. Agata Losantos, Daniela Santos Quartino, Bridget Vrancx, Krajobraz miejski, TMC, Warszawa, 2008

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-11. Wprowadzenie do tematu, prezentacja programu i celów zajęć 2. Analiza, rozpoznanie i definiowanie problemu projektowego 3. Aspekt formalno przestrzenny 4. Aspekt programowo funkcjonalny 5. Sformułowanie idei projektu w kontekście postawionego problemu (diagram) 6. Waloryzacja obszaru opracowania, prezentacja wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee 7. Praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno-przestrzenne, programowo-funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawno normatywne wraz z bieżącą kontrolązgodności koncepcji ideą postawionym problemem 8. Przegląd i prezentacja gotowej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee 9. Praca nad prezentacją końcową projektu. Opracowanie rzutów, przekrojów elewacji z uwzględnieniem zagadnień techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień prawno normatywnych. Opracowanie końcowe prezentacji 3D makieta plus wizualizacje komputerowe. Opracowanie koncepcji graficznej prezentacji (plansze) 10.Prezentacja końcowa projektu – plansze, makieta, opis, wypowiedź zespołu autorskiego60
60

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Architektura użyteczności publicznej – rodzaje obiektów, zasady i wspołczesne tendecje jej projektowania.15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Praca własna studenta38
A-P-2uczestnictwo w zajęciach60
A-P-3Konsultacje2
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Praca własna10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_CS2-I/2_W01zna zasady sztuki budowlanej, normatywy oraz normy PN i EU w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W01A.W1. absolwent zna i rozumie projektowanie architektoniczne o różnych stopniach złożoności, od prostych zadań po obiekty o złożonej funkcji w skomplikowanym kontekście, w szczególności: prostych obiektów uwzględniających podstawowe potrzeby użytkowników, zabudowy mieszkaniowej jedno- i wielorodzinnej, obiektów usługowych w zespołach zabudowy mieszkaniowej, obiektów użyteczności publicznej i ich zespołów o różnej skali i złożoności w otwartym krajobrazie lub w środowisku miejskim;
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złożonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglądy estetyczne i więdzę z zakresu zasad i przepisów projektowania.
C-1nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie diagramu
Treści programoweT-P-11. Wprowadzenie do tematu, prezentacja programu i celów zajęć 2. Analiza, rozpoznanie i definiowanie problemu projektowego 3. Aspekt formalno przestrzenny 4. Aspekt programowo funkcjonalny 5. Sformułowanie idei projektu w kontekście postawionego problemu (diagram) 6. Waloryzacja obszaru opracowania, prezentacja wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee 7. Praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno-przestrzenne, programowo-funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawno normatywne wraz z bieżącą kontrolązgodności koncepcji ideą postawionym problemem 8. Przegląd i prezentacja gotowej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee 9. Praca nad prezentacją końcową projektu. Opracowanie rzutów, przekrojów elewacji z uwzględnieniem zagadnień techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień prawno normatywnych. Opracowanie końcowe prezentacji 3D makieta plus wizualizacje komputerowe. Opracowanie koncepcji graficznej prezentacji (plansze) 10.Prezentacja końcowa projektu – plansze, makieta, opis, wypowiedź zespołu autorskiego
Metody nauczaniaM-1metody podające : wykład, objaśnienia lub wyjaśnienia
M-2metody problemowe : seminaria i dyskucje w trakcie zadań projektowych
M-3metody aktywizujące / problemowe : praca na makiecie, analizy z wykorzystaniem technik CAD, indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu, korekty z prowadzącym
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu pod względem oryginalności projektu i zgodności z zasadami techniczno prawnymi projektowania.
S-1Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0wykazanie się umiejętnością postawienia problemu, wykreowania idei i zrealizowanie idei w projekcie koncepcyjnym w odniesieniu do zasad sztuki budowlanej, normatywów oraz norm PN i EU w zakresie niezbednym do samodzielnego wykonania zadania projektowego i planistycznego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_CS2-I/2_W02zna techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W03A.W3. absolwent zna i rozumie planowanie przestrzenne oraz narzędzia polityki przestrzennej;
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złożonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglądy estetyczne i więdzę z zakresu zasad i przepisów projektowania.
C-1nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie diagramu
Treści programoweT-P-11. Wprowadzenie do tematu, prezentacja programu i celów zajęć 2. Analiza, rozpoznanie i definiowanie problemu projektowego 3. Aspekt formalno przestrzenny 4. Aspekt programowo funkcjonalny 5. Sformułowanie idei projektu w kontekście postawionego problemu (diagram) 6. Waloryzacja obszaru opracowania, prezentacja wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee 7. Praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno-przestrzenne, programowo-funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawno normatywne wraz z bieżącą kontrolązgodności koncepcji ideą postawionym problemem 8. Przegląd i prezentacja gotowej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee 9. Praca nad prezentacją końcową projektu. Opracowanie rzutów, przekrojów elewacji z uwzględnieniem zagadnień techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień prawno normatywnych. Opracowanie końcowe prezentacji 3D makieta plus wizualizacje komputerowe. Opracowanie koncepcji graficznej prezentacji (plansze) 10.Prezentacja końcowa projektu – plansze, makieta, opis, wypowiedź zespołu autorskiego
Metody nauczaniaM-1metody podające : wykład, objaśnienia lub wyjaśnienia
M-2metody problemowe : seminaria i dyskucje w trakcie zadań projektowych
M-3metody aktywizujące / problemowe : praca na makiecie, analizy z wykorzystaniem technik CAD, indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu, korekty z prowadzącym
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu pod względem oryginalności projektu i zgodności z zasadami techniczno prawnymi projektowania.
S-1Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0wykazanie się umiejętnością postawienia problemu, wykreowania idei i zrealizowanie idei w projekcie koncepcyjnym w odniesieniu do technicznych i technologicznych uwarunkowań projektowania i planowania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_CS2-I/2_U01do zamierzonego efektu architektonicznego trafnie dobiera rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych własnościach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U05A.U5. absolwent potrafi ocenić przydatność zaawansowanych metod i narzędzi służących do rozwiązywania prostych i złożonych zadań inżynierskich, typowych dla architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego oraz wybierać i stosować właściwe metody i narzędzia w projektowaniu;
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złożonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglądy estetyczne i więdzę z zakresu zasad i przepisów projektowania.
C-1nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie diagramu
Treści programoweT-P-11. Wprowadzenie do tematu, prezentacja programu i celów zajęć 2. Analiza, rozpoznanie i definiowanie problemu projektowego 3. Aspekt formalno przestrzenny 4. Aspekt programowo funkcjonalny 5. Sformułowanie idei projektu w kontekście postawionego problemu (diagram) 6. Waloryzacja obszaru opracowania, prezentacja wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee 7. Praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno-przestrzenne, programowo-funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawno normatywne wraz z bieżącą kontrolązgodności koncepcji ideą postawionym problemem 8. Przegląd i prezentacja gotowej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee 9. Praca nad prezentacją końcową projektu. Opracowanie rzutów, przekrojów elewacji z uwzględnieniem zagadnień techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień prawno normatywnych. Opracowanie końcowe prezentacji 3D makieta plus wizualizacje komputerowe. Opracowanie koncepcji graficznej prezentacji (plansze) 10.Prezentacja końcowa projektu – plansze, makieta, opis, wypowiedź zespołu autorskiego
Metody nauczaniaM-1metody podające : wykład, objaśnienia lub wyjaśnienia
M-2metody problemowe : seminaria i dyskucje w trakcie zadań projektowych
M-3metody aktywizujące / problemowe : praca na makiecie, analizy z wykorzystaniem technik CAD, indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu, korekty z prowadzącym
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu pod względem oryginalności projektu i zgodności z zasadami techniczno prawnymi projektowania.
S-1Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0wykazanie się umiejętnością postawienia problemu, wykreowania idei i zrealizowanie idei w projekcie koncepcyjnym, do zamierzonego efektu architektonicznego trafnie dobiera rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych własnościach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_CS2-I/2_U02potrafi projektować obiekty o dużym stopniu złożoności i zespoły obiektów o skomplikowanych powiązanniach funkcjonalnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U10A.U10. absolwent potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik i narzędzi w środowisku zawodowym i interdyscyplinarnym w zakresie właściwym dla projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz planowania przestrzennego;
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złożonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglądy estetyczne i więdzę z zakresu zasad i przepisów projektowania.
C-1nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie diagramu
Treści programoweT-P-11. Wprowadzenie do tematu, prezentacja programu i celów zajęć 2. Analiza, rozpoznanie i definiowanie problemu projektowego 3. Aspekt formalno przestrzenny 4. Aspekt programowo funkcjonalny 5. Sformułowanie idei projektu w kontekście postawionego problemu (diagram) 6. Waloryzacja obszaru opracowania, prezentacja wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee 7. Praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno-przestrzenne, programowo-funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawno normatywne wraz z bieżącą kontrolązgodności koncepcji ideą postawionym problemem 8. Przegląd i prezentacja gotowej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee 9. Praca nad prezentacją końcową projektu. Opracowanie rzutów, przekrojów elewacji z uwzględnieniem zagadnień techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień prawno normatywnych. Opracowanie końcowe prezentacji 3D makieta plus wizualizacje komputerowe. Opracowanie koncepcji graficznej prezentacji (plansze) 10.Prezentacja końcowa projektu – plansze, makieta, opis, wypowiedź zespołu autorskiego
Metody nauczaniaM-1metody podające : wykład, objaśnienia lub wyjaśnienia
M-2metody problemowe : seminaria i dyskucje w trakcie zadań projektowych
M-3metody aktywizujące / problemowe : praca na makiecie, analizy z wykorzystaniem technik CAD, indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu, korekty z prowadzącym
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu pod względem oryginalności projektu i zgodności z zasadami techniczno prawnymi projektowania.
S-1Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0wykazanie się umiejętnością postawienia problemu, wykreowania idei i zrealizowanie idei w projekcie koncepcyjnym , potrafi nien w pełnym zakresie projektować obiekty o dużym stopniu złożonośc i zespoły obiektów o skomplikowanych powiązanniach funkcjonalnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_CS2-I/2_K01w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_K05B.S1. absolwent jest gotów do formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących osiągnięć architektury i urbanistyki, ich skomplikowanych uwarunkowań oraz innych aspektów działalności architekta;
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złożonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglądy estetyczne i więdzę z zakresu zasad i przepisów projektowania.
C-1nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie diagramu
Treści programoweT-P-11. Wprowadzenie do tematu, prezentacja programu i celów zajęć 2. Analiza, rozpoznanie i definiowanie problemu projektowego 3. Aspekt formalno przestrzenny 4. Aspekt programowo funkcjonalny 5. Sformułowanie idei projektu w kontekście postawionego problemu (diagram) 6. Waloryzacja obszaru opracowania, prezentacja wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee 7. Praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno-przestrzenne, programowo-funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawno normatywne wraz z bieżącą kontrolązgodności koncepcji ideą postawionym problemem 8. Przegląd i prezentacja gotowej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee 9. Praca nad prezentacją końcową projektu. Opracowanie rzutów, przekrojów elewacji z uwzględnieniem zagadnień techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień prawno normatywnych. Opracowanie końcowe prezentacji 3D makieta plus wizualizacje komputerowe. Opracowanie koncepcji graficznej prezentacji (plansze) 10.Prezentacja końcowa projektu – plansze, makieta, opis, wypowiedź zespołu autorskiego
Metody nauczaniaM-1metody podające : wykład, objaśnienia lub wyjaśnienia
M-2metody problemowe : seminaria i dyskucje w trakcie zadań projektowych
M-3metody aktywizujące / problemowe : praca na makiecie, analizy z wykorzystaniem technik CAD, indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu, korekty z prowadzącym
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu pod względem oryginalności projektu i zgodności z zasadami techniczno prawnymi projektowania.
S-1Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w myśleniu i działaniu wykazuje się przecietną inicjatywą i innowacyjnością
3,5
4,0
4,5
5,0