Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Architektura (S2)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie miastami - projekt:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie miastami - projekt
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Czekiel-Świtalska <Elzbieta.Czekiel-Switalska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Adam Zwoliński <azwolinski@zut.edu.pl>, Alicja Świtalska <Alicja.Switalska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 60 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczony przedmiot: urbanistyka sem. 1

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student musi umieć kierować przestrzennym rozwojem miasta

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji, koncepcji bio-przestrzennej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji. Obliczają dynamikę rozwoju przestrzennego. Opracowują raporty do Rankingu 1 i 2 odbywa się I prezentacja publiczna Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych w tym ich koncepcje bio-przestrzenne. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna z przedstawieniem koncepcji dynamiki.60
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2Praca własna38
A-P-3Konsultacje2
100

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Zaliczenie w formie rankingów, określonych w harmonogramie na dany rok.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: oceny z dwóch rankingów przygotowanych w formie prezentacji i wersji drukowanej oraz cyfrowej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_S2/A.1/5_W02
W projektowaniu urbanistycznym i planowaniu przestrzennym trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury.
AU_2A_W02C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_S2/A.1/5_U01
Potrafi opracować analizy zewnętrzne i wewnętrzne. Na ich podstawie potrafi zaprojektować zespół urbanistyczny.
AU_2A_U29C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_S2/A.1/5_K01
Absolwent umie koordynować pracę w zespole oraz podporządkować się pracy zespołowej.
AU_2A_K03C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_S2/A.1/5_W02
W projektowaniu urbanistycznym i planowaniu przestrzennym trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury.
2,0
3,0Poprawne opracowanie projektu i dwóch raportów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_S2/A.1/5_U01
Potrafi opracować analizy zewnętrzne i wewnętrzne. Na ich podstawie potrafi zaprojektować zespół urbanistyczny.
2,0
3,0Oddanie dwóch raportów, projektu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_S2/A.1/5_K01
Absolwent umie koordynować pracę w zespole oraz podporządkować się pracy zespołowej.
2,0
3,0Opracował poprawnie wszystkie wymagane fazy zajęć projektowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Chmielewski M.J., Teoria urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2004, Warszawa, 2004, 2004
  2. Pęski W., Zarządzanie zrównoważonym rozwojem miast, Arkady, Warszawa, 1999, Warszawa, 1999, 1999
  3. Czekiel-Świtalska E., Planowanie miejscowe a budżet miasta, The Local Planning and a City Budget, hogben, Szczecin, 2007, czasopismo Przestrzeń i forma nr 6, Szczecin, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Elzbieta Czekiel-Switalska, Konieczne zmiany w miejscowym planowaniu przestrzennym w Polsce. NECESSARY CHANGES IN LOCAL PLANNING OF SPATIAL DEVELOPMENT IN POLAND., Przestrzeń i Forma / Space&FORM no 19, Szczecin, 2013, str 135-150
  2. Elżbieta Czekiel-Świtalska, Controversial Nature Of Arrangements In The Decisions On Land Development And Management Conditions/Kontrowersyjność ustaleń w decyzjach o warunkach zabudowy, Space & Form/Przestrzeń i forma 30, Szczecin, 2017
  3. E Czekiel-Świtalska, A Świtalska, Planowanie czy zagospodarowanie przestrzenne, Teka Komisji Urbanistyki I Architektury PAN oddział w Krakowie 45, 2017, str 309-317

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji, koncepcji bio-przestrzennej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji. Obliczają dynamikę rozwoju przestrzennego. Opracowują raporty do Rankingu 1 i 2 odbywa się I prezentacja publiczna Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych w tym ich koncepcje bio-przestrzenne. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna z przedstawieniem koncepcji dynamiki.60
60

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2Praca własna38
A-P-3Konsultacje2
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_S2/A.1/5_W02W projektowaniu urbanistycznym i planowaniu przestrzennym trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W02A.W2. absolwent zna i rozumie projektowanie urbanistyczne w zakresie opracowywania zadań o różnej skali i stopniu złożoności, w szczególności: zespołów zabudowy, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem lokalnych uwarunkowań i powiązań;
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować przestrzennym rozwojem miasta
Treści programoweT-P-1Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji, koncepcji bio-przestrzennej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji. Obliczają dynamikę rozwoju przestrzennego. Opracowują raporty do Rankingu 1 i 2 odbywa się I prezentacja publiczna Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych w tym ich koncepcje bio-przestrzenne. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna z przedstawieniem koncepcji dynamiki.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Zaliczenie w formie rankingów, określonych w harmonogramie na dany rok.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: oceny z dwóch rankingów przygotowanych w formie prezentacji i wersji drukowanej oraz cyfrowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Poprawne opracowanie projektu i dwóch raportów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_S2/A.1/5_U01Potrafi opracować analizy zewnętrzne i wewnętrzne. Na ich podstawie potrafi zaprojektować zespół urbanistyczny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U29D.U1. absolwent potrafi dokonać krytycznej analizy istniejących uwarunkowań, waloryzacji stanu zagospodarowania terenu i zabudowy oraz formułować wnioski do projektowania w skomplikowanym, interdyscyplinarnym kontekście;
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować przestrzennym rozwojem miasta
Treści programoweT-P-1Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji, koncepcji bio-przestrzennej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji. Obliczają dynamikę rozwoju przestrzennego. Opracowują raporty do Rankingu 1 i 2 odbywa się I prezentacja publiczna Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych w tym ich koncepcje bio-przestrzenne. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna z przedstawieniem koncepcji dynamiki.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Zaliczenie w formie rankingów, określonych w harmonogramie na dany rok.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: oceny z dwóch rankingów przygotowanych w formie prezentacji i wersji drukowanej oraz cyfrowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Oddanie dwóch raportów, projektu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_S2/A.1/5_K01Absolwent umie koordynować pracę w zespole oraz podporządkować się pracy zespołowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_K03A.S3. absolwent jest gotów do podjęcia roli koordynatora działań w procesie projektowym, zarządzania pracą w zespole oraz wykorzystania umiejętności interpersonalnych (rozwiązywanie konfliktów, umiejętność negocjacji, delegowanie zadań), podporządkowania się zasadom pracy w zespole i brania odpowiedzialności za wspólne zadania i projekty;
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować przestrzennym rozwojem miasta
Treści programoweT-P-1Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji, koncepcji bio-przestrzennej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji. Obliczają dynamikę rozwoju przestrzennego. Opracowują raporty do Rankingu 1 i 2 odbywa się I prezentacja publiczna Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych w tym ich koncepcje bio-przestrzenne. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna z przedstawieniem koncepcji dynamiki.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi. Zaliczenie w formie rankingów, określonych w harmonogramie na dany rok.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: oceny z dwóch rankingów przygotowanych w formie prezentacji i wersji drukowanej oraz cyfrowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Opracował poprawnie wszystkie wymagane fazy zajęć projektowych
3,5
4,0
4,5
5,0