Wydział Architektury - Architektura (S2)
Sylabus przedmiotu Metodyka pracy naukowej Specjalistyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metodyka pracy naukowej Specjalistyczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Projektowania Architektonicznego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Robert Barełkowski <Robert.Barelkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | niekanoniczne spojrzenie na problematykę architektoniczną |
C-2 | rozpoznanie zagadnienia celu, czasu i zarządzania procesem projektowym w architekturze |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Architektura jako zwierciadło cywilizacji | 1 |
T-A-2 | Proces projektowy | 1 |
T-A-3 | Zagadnienie unikalności | 1 |
T-A-4 | Zagadnienie złożoności | 1 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo z przyswajaniem wiedzy i dyskusją | 4 |
A-A-2 | praca własna | 19 |
A-A-3 | Konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład z dyskusją |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: obecność na zajęciach |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4D_W01 Rozpoznanie niestandardowych ujęć problematyki architektonicznej | AU_2A_W12 | — | — | C-2, C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4D_U01 Absolwent potrafi przedstawić tło teoretyczne i uzasadnienie prezentowanych analiz w postaci opracowania o charakterze naukowym; | AU_2A_U19, AU_2A_U21, AU_2A_U22, AU_2A_U27 | — | — | C-2, C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4D_K01 Absolwent rozumie zagadnienia niestandardowe w architekturze - czas | AU_2A_K01 | — | — | C-2, C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4D_W01 Rozpoznanie niestandardowych ujęć problematyki architektonicznej | 2,0 | |
3,0 | obecność i aktywność na zajęciach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4D_U01 Absolwent potrafi przedstawić tło teoretyczne i uzasadnienie prezentowanych analiz w postaci opracowania o charakterze naukowym; | 2,0 | |
3,0 | obecność i aktywność na zajęciach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4D_K01 Absolwent rozumie zagadnienia niestandardowe w architekturze - czas | 2,0 | |
3,0 | obecność i aktywność na zajęciach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Barelkowski, R., Design Process as Complex System, International Journal of Design & Nature and Ecodynamics, Southampton, 2018, 13/1
- Zeisel, J., Inquiry by Design, W. W. Norton & Company, New York, 2006