Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)

Sylabus przedmiotu Marketing produktu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing produktu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Wnętrz
Nauczyciel odpowiedzialny Mikołaj Koziak <mkoziak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Mikołaj Koziak <mkoziak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone, przewidziane planem studiów jako wcześniejsze, zajęcia z przedmiotów zawierających zbieżne treści kształcenia.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie studentowi wiedzy w zakresie ekonomicznych oraz zarządczo-marketingowych uwarunkowań projektowania.
C-2Wyćwiczenie u studneta umiejętności przygotowywania i prezentowania merytorycznych opracowań z zakresu zarządzania w obszarze projektowania.
C-3Wpojenie studentowi nawyku twórczego i krytycznego myślenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie omawianych zagadnień oraz literatury.1
T-W-2Podstawowe pojecia marketingu2
T-W-3Strategie marketingowe, lokowanie produktu1
T-W-4Innowacje, projektowanie innowacyjne, strategie innowacji2
T-W-5Strategie reklamowe2
T-W-6Struktura produktu, projektowa specyfikacja produktu1
T-W-7Jakość produktu, zarządzanie jakością, metoda oceny jakości wzorniczej produktów2
T-W-8Lean management (Szczupłe zarządzanie)1
T-W-9Idea zrównoważonego rozwoju. Projektowanie zrównoważone, Lean product development, Lean production1
T-W-10Powtórka materiału. Przypomnienie najważniejszych zagadnień1
T-W-11Kolokwium i zaliczenie (zaliczenie ustne)1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo na wykładach15
A-W-2Czytanie wskaznej lektury, w tym materiałów uzupełniających treści wykładowe (przekazywanych przez prowadzącego)8
A-W-3Konsultacje z prowadzącym zajęcia2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy, uzupełnia wykład informacyjny
M-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków) - stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
M-4Film: spoty reklamowe, dokumenty, fragmenty fabuł

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Omówienie formalnej i merytorycznej strony prezentacji (posterów, prezentacji itp.) oraz samego sposobu prezentowania
S-2Ocena podsumowująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów ustnej wypowiedzi, przygotowanej na wskazany temat
S-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/A/07_W01
zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant
PAWiO_1A_W27C-1T-W-1, T-W-2, T-W-10M-4, M-1, M-2S-1, S-2
PAWiO_1A_S1/A/07_W02
rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki
PAWiO_1A_W28C-2, C-3, C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-4, M-1, M-2, M-3S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/A/07_K01
wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją w myśleniu i działaniu, jest otwarty i komunikatywny
PAWiO_1A_K03C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-3S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/A/07_W01
zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant
2,0nie potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej trzech wybranych pojęć z zakresu zarządzania marketingowego; nie potrafi opisać wybranego zjawiska rynkowego
3,0potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej trzy pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi ogólnie opisać wybrane zjawisko rynkowe
3,5
4,0potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej cztery pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi opisać wybrane zjawisko rynkowe ilustrując je adekwatnymi przykładami
4,5
5,0potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej pięć pojęć z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi opisać wybrane zjawisko rynkowe w kontekście innych, opis ten potrafi zilustrować adekwatnymi przykładami
PAWiO_1A_S1/A/07_W02
rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki
2,0
3,0w stopniu podstawowym zna i rozumie rolę rynkową wnętrz, tendencje i kierunki rozwoju gospodarki
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/A/07_K01
wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją w myśleniu i działaniu, jest otwarty i komunikatywny
2,0student nie potrafi odnieść się do żadnego zjawiska rynkowego, nie jest zdolny do sformułowania żadnego sądu na ten temat
3,0student potrafi jedynie dwuwartościowo oceniać zjawiska rynkowe, z trudem formułuje sąd na ten temat, nie potrafi przyjmować rożnych stanowisk przy argumentacji
3,5
4,0student jest w stanie ocenić zjawiska rynkowe, dobrze formułuje sądy, z trudnem jednak przyjmuje rożne stanowiska przy argumentacji
4,5
5,0student swobodnie i wieloaspektowo ocenia zjawiska rynkowe, z łatwością formułuje sądy, potrafi przyjmować różne stanowiska przy arumentacji

Literatura podstawowa

  1. Philip Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa, 1994, I (tłumaczenie z 8 edycji oryginału), Egz. dostępny u prowadzącego
  2. Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Marketing, Rebis, Poznań, 2020, IV
  3. Jerzy Ginalski, Marek Listkiewicz, Janusz Seweryn, Rozwój nowego produktu, ASP w Krakowie, WFP, Pracownia rozwoju nowego produktu, Kraków, 1994, Egz. dostępny u prowadzącego

Literatura dodatkowa

  1. Richard Morris, Projektowanie produktu, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 2009, Egz. dostępny u prowadzącego
  2. Ireneusz P. Rutkowski, Rozwój nowego produktu. Metody i uwarunkowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2007
  3. Ireneusz P. Rutkowski, Strategie produktu. Koncepcje i metody zarządzania ofertą produktową, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2011
  4. Andrzej Jacek Blikle, Doktryna Jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu, Warszawa, 2014, książka udostępniona w domenie publicznej w formie elektronicznej

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie omawianych zagadnień oraz literatury.1
T-W-2Podstawowe pojecia marketingu2
T-W-3Strategie marketingowe, lokowanie produktu1
T-W-4Innowacje, projektowanie innowacyjne, strategie innowacji2
T-W-5Strategie reklamowe2
T-W-6Struktura produktu, projektowa specyfikacja produktu1
T-W-7Jakość produktu, zarządzanie jakością, metoda oceny jakości wzorniczej produktów2
T-W-8Lean management (Szczupłe zarządzanie)1
T-W-9Idea zrównoważonego rozwoju. Projektowanie zrównoważone, Lean product development, Lean production1
T-W-10Powtórka materiału. Przypomnienie najważniejszych zagadnień1
T-W-11Kolokwium i zaliczenie (zaliczenie ustne)1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo na wykładach15
A-W-2Czytanie wskaznej lektury, w tym materiałów uzupełniających treści wykładowe (przekazywanych przez prowadzącego)8
A-W-3Konsultacje z prowadzącym zajęcia2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_1A_S1/A/07_W01zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_W27zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i marketingu, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście realizacji inwestor-projektant
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentowi wiedzy w zakresie ekonomicznych oraz zarządczo-marketingowych uwarunkowań projektowania.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie omawianych zagadnień oraz literatury.
T-W-2Podstawowe pojecia marketingu
T-W-10Powtórka materiału. Przypomnienie najważniejszych zagadnień
Metody nauczaniaM-4Film: spoty reklamowe, dokumenty, fragmenty fabuł
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy, uzupełnia wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Omówienie formalnej i merytorycznej strony prezentacji (posterów, prezentacji itp.) oraz samego sposobu prezentowania
S-2Ocena podsumowująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów ustnej wypowiedzi, przygotowanej na wskazany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej trzech wybranych pojęć z zakresu zarządzania marketingowego; nie potrafi opisać wybranego zjawiska rynkowego
3,0potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej trzy pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi ogólnie opisać wybrane zjawisko rynkowe
3,5
4,0potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej cztery pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi opisać wybrane zjawisko rynkowe ilustrując je adekwatnymi przykładami
4,5
5,0potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej pięć pojęć z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi opisać wybrane zjawisko rynkowe w kontekście innych, opis ten potrafi zilustrować adekwatnymi przykładami
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_1A_S1/A/07_W02rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_W28rozumie rolę rynkową wnętrz i projektanta wnętrz, zna tendencje i kierunki rozwoju gospodarki
Cel przedmiotuC-2Wyćwiczenie u studneta umiejętności przygotowywania i prezentowania merytorycznych opracowań z zakresu zarządzania w obszarze projektowania.
C-3Wpojenie studentowi nawyku twórczego i krytycznego myślenia.
C-1Przekazanie studentowi wiedzy w zakresie ekonomicznych oraz zarządczo-marketingowych uwarunkowań projektowania.
Treści programoweT-W-3Strategie marketingowe, lokowanie produktu
T-W-4Innowacje, projektowanie innowacyjne, strategie innowacji
T-W-5Strategie reklamowe
T-W-6Struktura produktu, projektowa specyfikacja produktu
T-W-7Jakość produktu, zarządzanie jakością, metoda oceny jakości wzorniczej produktów
T-W-8Lean management (Szczupłe zarządzanie)
T-W-9Idea zrównoważonego rozwoju. Projektowanie zrównoważone, Lean product development, Lean production
T-W-10Powtórka materiału. Przypomnienie najważniejszych zagadnień
T-W-11Kolokwium i zaliczenie (zaliczenie ustne)
Metody nauczaniaM-4Film: spoty reklamowe, dokumenty, fragmenty fabuł
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy, uzupełnia wykład informacyjny
M-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków) - stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Omówienie formalnej i merytorycznej strony prezentacji (posterów, prezentacji itp.) oraz samego sposobu prezentowania
S-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
S-2Ocena podsumowująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów ustnej wypowiedzi, przygotowanej na wskazany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w stopniu podstawowym zna i rozumie rolę rynkową wnętrz, tendencje i kierunki rozwoju gospodarki
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_1A_S1/A/07_K01wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją w myśleniu i działaniu, jest otwarty i komunikatywny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_K03wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją w myśleniu i działaniu, jest otwarty i komunikatywny
Cel przedmiotuC-3Wpojenie studentowi nawyku twórczego i krytycznego myślenia.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie omawianych zagadnień oraz literatury.
T-W-2Podstawowe pojecia marketingu
T-W-3Strategie marketingowe, lokowanie produktu
T-W-4Innowacje, projektowanie innowacyjne, strategie innowacji
T-W-5Strategie reklamowe
T-W-6Struktura produktu, projektowa specyfikacja produktu
T-W-7Jakość produktu, zarządzanie jakością, metoda oceny jakości wzorniczej produktów
T-W-8Lean management (Szczupłe zarządzanie)
T-W-9Idea zrównoważonego rozwoju. Projektowanie zrównoważone, Lean product development, Lean production
T-W-10Powtórka materiału. Przypomnienie najważniejszych zagadnień
T-W-11Kolokwium i zaliczenie (zaliczenie ustne)
Metody nauczaniaM-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków) - stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi odnieść się do żadnego zjawiska rynkowego, nie jest zdolny do sformułowania żadnego sądu na ten temat
3,0student potrafi jedynie dwuwartościowo oceniać zjawiska rynkowe, z trudem formułuje sąd na ten temat, nie potrafi przyjmować rożnych stanowisk przy argumentacji
3,5
4,0student jest w stanie ocenić zjawiska rynkowe, dobrze formułuje sądy, z trudnem jednak przyjmuje rożne stanowiska przy argumentacji
4,5
5,0student swobodnie i wieloaspektowo ocenia zjawiska rynkowe, z łatwością formułuje sądy, potrafi przyjmować różne stanowiska przy arumentacji