Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie otoczenia 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie otoczenia 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Krasowska <katarzyna.krasowska@zut.edu.pl>, Maciej Płotkowiak <mplotkowiak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 45 3,00,70zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,30egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotu Projketowanie otoczenia 1
W-2Znajomość rysunku odręcznego, podstawowe umiejętności przygotowania dokumentacji w zakresie: rzut, przekroje, rozwinięcia ścian. Umiejętność rysowania perspektywy, aksonometrii. Obsługa programów komputerowych do projektowania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania terenów wymagających procesów rewitalizacji (w tym terenów poprzemysłowych, poportowych, pokolejowych, terenów osiedli mieszkaniowych i kwartałów zabudowy śródmiejskiej) ze szczególnym uwzględnieniem społecznej roli zieleni i potrzeb różnych grup mieszkańców, a także wykształcenie wrażliwości w identyfikacji walorów krajobrazowych I kulturowych oraz tożsamości obszaru jako elementów stanowiących podstawę dla rozwiązań rewitalizacyjnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie. Zakres projektu zagospodarowania terenu. Analizy przedprojektowe i kwerenda źródeł.8
T-P-2Analiza przedprojektowa istniejącego stanu zagospodarowania terenu podlegającego opracowaniu, w tym analizy szczegółowe dotyczące uwzględnienia zasad ergonomii, psychofizjologii i potrzeb róźnych grup użytkowników i osób niepełnosprawnych.4
T-P-3Opracowanie wskazanego obszaru pod kątem możliwości kompleksowej rewitalizacji, opracowanie założeń i kierunków przekształceń, opracowanie koncepcji zagospodarowania terenu z uwzględnieniem istniejących uwarunkowań.12
T-P-4Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe, naziemne i podziemne. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu.12
T-P-5Przygotowanie finalnych opracowań graficznych9
45
wykłady
T-W-1Wprowadzenie. Ogólne zasady projektowania zagospodarowania terenu w obszarach rewitalizacji.2
T-W-2Rodzaje terenów zdegradowanych. Typologia obszarów rewitalizowanych.2
T-W-3Współczesne przestrzenie publiczne jako przykłady rewitalizacji terenów pokolejowych3
T-W-4Współczesne przestrzenie publiczne jako przykłady rewitalizacji terenów poprzemysłowych, poportowych i pomilitarnych.3
T-W-5Rewitalizacja terenów osiedli mieszkaniowych: przyczyny degradacji, działania naprawcze, przykłady zrewitalizowanych terenów zieleni osiedlowej2
T-W-6Podsumowanie. Rola zieleni, partycypacji społecznej i tradycji miejsca w rewitalizacji w kreacji atrakcyjnych przestrzeni publicznych na terenach poprzemysłowych3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2Praca samodzielna28
A-P-3Konsultacje z prowadzącym zajęcia2
75
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Praca samodzielna8
A-W-3Egzamin2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
M-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów następuje na podstawie listy obecności, referatu i egzaminu ustengo lub egzaminu pisemnego.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/K/10_W01
zna współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów i elementów otoczenia architektury ma wiedzę w zakresie etyki zawodowej
PAWiO18_2A_W14, PAWiO18_2A_W03C-1T-P-5, T-P-3, T-P-4, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-5M-1S-1
PAWiO_2A_S2/K/10_W02
posiada poszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych
PAWiO18_2A_W06C-1T-W-6, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/K/10_U01
potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne we wnętrzu i na zewnątrz budynku
PAWiO18_2A_U02C-1T-P-1, T-P-5, T-P-3, T-P-4, T-P-2M-2S-2
PAWiO_2A_S2/K/10_U02
posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych w procesie projektowym
PAWiO18_2A_U15C-1T-P-4, T-P-2M-2S-2
PAWiO_2A_S2/K/10_U03
potrafi w praktyce zastosować zasady bhp
PAWiO18_2A_U14C-1T-P-1M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/K/10_K01
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
PAWiO18_2A_K02C-1T-P-1, T-P-5, T-P-3, T-P-4, T-P-2M-2S-2
PAWiO_2A_S2/K/10_K02
ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych
PAWiO18_2A_K12C-1T-P-4, T-P-2, T-W-6, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/K/10_W01
zna współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów i elementów otoczenia architektury ma wiedzę w zakresie etyki zawodowej
2,0
3,0Zna i charakteryzuje przykłady rewitalizowanych przestrzeni publicznych na podstawowym poziomie
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_2A_S2/K/10_W02
posiada poszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych
2,0
3,0Zna zasady dotyczące ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych w kontekście rewitalizacji przestrzeni pubicznych i otoceznia budynków w podstawowym stopniu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/K/10_U01
potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne we wnętrzu i na zewnątrz budynku
2,0
3,0Potrafi zaprojektować podstawowe rozwiązania dotyczące wykorzystania zieleni, wody, oświetlenia dla przestrzeni rewitalizowanych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_2A_S2/K/10_U02
posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych w procesie projektowym
2,0
3,0Wykorzystuje zasady dotyczące ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych w opracowaniu z zakresu rewitalizacji przestrzeni w podstawowym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_2A_S2/K/10_U03
potrafi w praktyce zastosować zasady bhp
2,0
3,0Wykorzystuje zasady bhp w projektowaniu przestrzeni.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/K/10_K01
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
2,0
3,0Podejmuje próby współpracy w ramach zespołu, angażuje się i uczestniczy w pracach w podstawowym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_2A_S2/K/10_K02
ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych
2,0
3,0Ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych na podstawowym poziomie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Chmielewski J.M., Mirecka M., Modernizacja osiedli mieszkaniowych, Warszawa, 2007
  2. Czałczyńska-Podolska M., Znaczenie terenów zieleni w procesach rewitalizacji osiedli mieszkaniowych. [w:] Zieleń w programach rewitalizacji miast [monografia], red. M. Kosmala, Polskie Zrzeszenie Inżynierów i Techników Sanitarnych Oddział Toruń, Toruń, 2015, str. 177–185
  3. Czałczyńska-Podolska M., Identyfikacja krajobrazu jako podstawa dla planu udostępnienia nabrzeży na przykładzie Oakland Waterfront w Kalifornii. [w:] w: Tożsamość krajobrazu miasta, Monografia, red. H. Petryshyn, E. Sochacka-Sutkowska, Wyd. ZUT, Szczecin, 2012, str. 195–200
  4. Lorens P., Martyniuk-Pęczek J. (red.), Wybrane zagadnienia rewitalizacji miast, Urbanista, Gdańsk, 2009
  5. Paszkowski Z., Transformacja przestrzeni śródmiejskich na przykładach wybranych miast europejskich, Walkowska Wydawnictwo, Szczecin, 2003
  6. Urząd Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast, Podręcznik rewitalizacji. Zasady, procedury i metody działania współczesnych procesów rewitalizacji, Warszawa, 2013

Literatura dodatkowa

  1. Fiuk P., Transformacja zespołów staromiejskich w Polsce po 1989 roku, na wybranych przykładach, 2011
  2. Petryshyn H., Czałczyńska-Podolska M., Sochacka-Sutkowska E., Pilarczyk A., Budowa tożsamości Szczecina w oparciu o wykorzystanie kulturowych wartości krajobrazu nadrzecznego miasta, Wyd. Hogben, Szczecin, 2012

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie. Zakres projektu zagospodarowania terenu. Analizy przedprojektowe i kwerenda źródeł.8
T-P-2Analiza przedprojektowa istniejącego stanu zagospodarowania terenu podlegającego opracowaniu, w tym analizy szczegółowe dotyczące uwzględnienia zasad ergonomii, psychofizjologii i potrzeb róźnych grup użytkowników i osób niepełnosprawnych.4
T-P-3Opracowanie wskazanego obszaru pod kątem możliwości kompleksowej rewitalizacji, opracowanie założeń i kierunków przekształceń, opracowanie koncepcji zagospodarowania terenu z uwzględnieniem istniejących uwarunkowań.12
T-P-4Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe, naziemne i podziemne. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu.12
T-P-5Przygotowanie finalnych opracowań graficznych9
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie. Ogólne zasady projektowania zagospodarowania terenu w obszarach rewitalizacji.2
T-W-2Rodzaje terenów zdegradowanych. Typologia obszarów rewitalizowanych.2
T-W-3Współczesne przestrzenie publiczne jako przykłady rewitalizacji terenów pokolejowych3
T-W-4Współczesne przestrzenie publiczne jako przykłady rewitalizacji terenów poprzemysłowych, poportowych i pomilitarnych.3
T-W-5Rewitalizacja terenów osiedli mieszkaniowych: przyczyny degradacji, działania naprawcze, przykłady zrewitalizowanych terenów zieleni osiedlowej2
T-W-6Podsumowanie. Rola zieleni, partycypacji społecznej i tradycji miejsca w rewitalizacji w kreacji atrakcyjnych przestrzeni publicznych na terenach poprzemysłowych3
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2Praca samodzielna28
A-P-3Konsultacje z prowadzącym zajęcia2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Praca samodzielna8
A-W-3Egzamin2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/10_W01zna współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów i elementów otoczenia architektury ma wiedzę w zakresie etyki zawodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_W14ma wiedzę w zakresie etyki zawodowej
PAWiO18_2A_W03zna współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów i elementów otoczenia architektury
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania terenów wymagających procesów rewitalizacji (w tym terenów poprzemysłowych, poportowych, pokolejowych, terenów osiedli mieszkaniowych i kwartałów zabudowy śródmiejskiej) ze szczególnym uwzględnieniem społecznej roli zieleni i potrzeb różnych grup mieszkańców, a także wykształcenie wrażliwości w identyfikacji walorów krajobrazowych I kulturowych oraz tożsamości obszaru jako elementów stanowiących podstawę dla rozwiązań rewitalizacyjnych.
Treści programoweT-P-5Przygotowanie finalnych opracowań graficznych
T-P-3Opracowanie wskazanego obszaru pod kątem możliwości kompleksowej rewitalizacji, opracowanie założeń i kierunków przekształceń, opracowanie koncepcji zagospodarowania terenu z uwzględnieniem istniejących uwarunkowań.
T-P-4Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe, naziemne i podziemne. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu.
T-W-3Współczesne przestrzenie publiczne jako przykłady rewitalizacji terenów pokolejowych
T-W-6Podsumowanie. Rola zieleni, partycypacji społecznej i tradycji miejsca w rewitalizacji w kreacji atrakcyjnych przestrzeni publicznych na terenach poprzemysłowych
T-W-2Rodzaje terenów zdegradowanych. Typologia obszarów rewitalizowanych.
T-W-4Współczesne przestrzenie publiczne jako przykłady rewitalizacji terenów poprzemysłowych, poportowych i pomilitarnych.
T-W-1Wprowadzenie. Ogólne zasady projektowania zagospodarowania terenu w obszarach rewitalizacji.
T-W-5Rewitalizacja terenów osiedli mieszkaniowych: przyczyny degradacji, działania naprawcze, przykłady zrewitalizowanych terenów zieleni osiedlowej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów następuje na podstawie listy obecności, referatu i egzaminu ustengo lub egzaminu pisemnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna i charakteryzuje przykłady rewitalizowanych przestrzeni publicznych na podstawowym poziomie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/10_W02posiada poszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_W06posiada poszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania terenów wymagających procesów rewitalizacji (w tym terenów poprzemysłowych, poportowych, pokolejowych, terenów osiedli mieszkaniowych i kwartałów zabudowy śródmiejskiej) ze szczególnym uwzględnieniem społecznej roli zieleni i potrzeb różnych grup mieszkańców, a także wykształcenie wrażliwości w identyfikacji walorów krajobrazowych I kulturowych oraz tożsamości obszaru jako elementów stanowiących podstawę dla rozwiązań rewitalizacyjnych.
Treści programoweT-W-6Podsumowanie. Rola zieleni, partycypacji społecznej i tradycji miejsca w rewitalizacji w kreacji atrakcyjnych przestrzeni publicznych na terenach poprzemysłowych
T-W-1Wprowadzenie. Ogólne zasady projektowania zagospodarowania terenu w obszarach rewitalizacji.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów następuje na podstawie listy obecności, referatu i egzaminu ustengo lub egzaminu pisemnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna zasady dotyczące ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych w kontekście rewitalizacji przestrzeni pubicznych i otoceznia budynków w podstawowym stopniu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/10_U01potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne we wnętrzu i na zewnątrz budynku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_U02potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne we wnętrzu i na zewnątrz budynku
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania terenów wymagających procesów rewitalizacji (w tym terenów poprzemysłowych, poportowych, pokolejowych, terenów osiedli mieszkaniowych i kwartałów zabudowy śródmiejskiej) ze szczególnym uwzględnieniem społecznej roli zieleni i potrzeb różnych grup mieszkańców, a także wykształcenie wrażliwości w identyfikacji walorów krajobrazowych I kulturowych oraz tożsamości obszaru jako elementów stanowiących podstawę dla rozwiązań rewitalizacyjnych.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie. Zakres projektu zagospodarowania terenu. Analizy przedprojektowe i kwerenda źródeł.
T-P-5Przygotowanie finalnych opracowań graficznych
T-P-3Opracowanie wskazanego obszaru pod kątem możliwości kompleksowej rewitalizacji, opracowanie założeń i kierunków przekształceń, opracowanie koncepcji zagospodarowania terenu z uwzględnieniem istniejących uwarunkowań.
T-P-4Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe, naziemne i podziemne. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu.
T-P-2Analiza przedprojektowa istniejącego stanu zagospodarowania terenu podlegającego opracowaniu, w tym analizy szczegółowe dotyczące uwzględnienia zasad ergonomii, psychofizjologii i potrzeb róźnych grup użytkowników i osób niepełnosprawnych.
Metody nauczaniaM-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zaprojektować podstawowe rozwiązania dotyczące wykorzystania zieleni, wody, oświetlenia dla przestrzeni rewitalizowanych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/10_U02posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych w procesie projektowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_U15posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych w procesie projektowym
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania terenów wymagających procesów rewitalizacji (w tym terenów poprzemysłowych, poportowych, pokolejowych, terenów osiedli mieszkaniowych i kwartałów zabudowy śródmiejskiej) ze szczególnym uwzględnieniem społecznej roli zieleni i potrzeb różnych grup mieszkańców, a także wykształcenie wrażliwości w identyfikacji walorów krajobrazowych I kulturowych oraz tożsamości obszaru jako elementów stanowiących podstawę dla rozwiązań rewitalizacyjnych.
Treści programoweT-P-4Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe, naziemne i podziemne. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu.
T-P-2Analiza przedprojektowa istniejącego stanu zagospodarowania terenu podlegającego opracowaniu, w tym analizy szczegółowe dotyczące uwzględnienia zasad ergonomii, psychofizjologii i potrzeb róźnych grup użytkowników i osób niepełnosprawnych.
Metody nauczaniaM-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykorzystuje zasady dotyczące ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych w opracowaniu z zakresu rewitalizacji przestrzeni w podstawowym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/10_U03potrafi w praktyce zastosować zasady bhp
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_U14potrafi w zastosować zasady bhp w projektach
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania terenów wymagających procesów rewitalizacji (w tym terenów poprzemysłowych, poportowych, pokolejowych, terenów osiedli mieszkaniowych i kwartałów zabudowy śródmiejskiej) ze szczególnym uwzględnieniem społecznej roli zieleni i potrzeb różnych grup mieszkańców, a także wykształcenie wrażliwości w identyfikacji walorów krajobrazowych I kulturowych oraz tożsamości obszaru jako elementów stanowiących podstawę dla rozwiązań rewitalizacyjnych.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie. Zakres projektu zagospodarowania terenu. Analizy przedprojektowe i kwerenda źródeł.
Metody nauczaniaM-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykorzystuje zasady bhp w projektowaniu przestrzeni.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/10_K01jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_K02jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania terenów wymagających procesów rewitalizacji (w tym terenów poprzemysłowych, poportowych, pokolejowych, terenów osiedli mieszkaniowych i kwartałów zabudowy śródmiejskiej) ze szczególnym uwzględnieniem społecznej roli zieleni i potrzeb różnych grup mieszkańców, a także wykształcenie wrażliwości w identyfikacji walorów krajobrazowych I kulturowych oraz tożsamości obszaru jako elementów stanowiących podstawę dla rozwiązań rewitalizacyjnych.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie. Zakres projektu zagospodarowania terenu. Analizy przedprojektowe i kwerenda źródeł.
T-P-5Przygotowanie finalnych opracowań graficznych
T-P-3Opracowanie wskazanego obszaru pod kątem możliwości kompleksowej rewitalizacji, opracowanie założeń i kierunków przekształceń, opracowanie koncepcji zagospodarowania terenu z uwzględnieniem istniejących uwarunkowań.
T-P-4Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe, naziemne i podziemne. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu.
T-P-2Analiza przedprojektowa istniejącego stanu zagospodarowania terenu podlegającego opracowaniu, w tym analizy szczegółowe dotyczące uwzględnienia zasad ergonomii, psychofizjologii i potrzeb róźnych grup użytkowników i osób niepełnosprawnych.
Metody nauczaniaM-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Podejmuje próby współpracy w ramach zespołu, angażuje się i uczestniczy w pracach w podstawowym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/10_K02ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_K12ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania terenów wymagających procesów rewitalizacji (w tym terenów poprzemysłowych, poportowych, pokolejowych, terenów osiedli mieszkaniowych i kwartałów zabudowy śródmiejskiej) ze szczególnym uwzględnieniem społecznej roli zieleni i potrzeb różnych grup mieszkańców, a także wykształcenie wrażliwości w identyfikacji walorów krajobrazowych I kulturowych oraz tożsamości obszaru jako elementów stanowiących podstawę dla rozwiązań rewitalizacyjnych.
Treści programoweT-P-4Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe, naziemne i podziemne. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu.
T-P-2Analiza przedprojektowa istniejącego stanu zagospodarowania terenu podlegającego opracowaniu, w tym analizy szczegółowe dotyczące uwzględnienia zasad ergonomii, psychofizjologii i potrzeb róźnych grup użytkowników i osób niepełnosprawnych.
T-W-6Podsumowanie. Rola zieleni, partycypacji społecznej i tradycji miejsca w rewitalizacji w kreacji atrakcyjnych przestrzeni publicznych na terenach poprzemysłowych
T-W-1Wprowadzenie. Ogólne zasady projektowania zagospodarowania terenu w obszarach rewitalizacji.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
M-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów następuje na podstawie listy obecności, referatu i egzaminu ustengo lub egzaminu pisemnego.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych na podstawowym poziomie.
3,5
4,0
4,5
5,0