Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
Sylabus przedmiotu Język niemiecki:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Język niemiecki | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Studium Języków Obcych | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Maziarz <Anna.Maziarz@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | Paweł Bandur <Pawel.Bandur@zut.edu.pl>, Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl> | ||
| ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
| Forma zaliczenia | egzamin | Język | niemiecki |
| Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
| C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| lektorat | ||
| T-LK-1 | Biologia komórki ( Zellbiologie ) a. Struktura komórki ; obraz w mikroskopie optycznym i elektronicznym ( Struktur der Zelle ; das licht- und elektronenmikroskopische Bild der Zelle) Typy czytania - strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien) | 3 |
| T-LK-2 | Przemiana materii ( Stoffwechsel ) Mięśnie i ruch ( Muskel und Bewegung ) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut) | 6 |
| T-LK-3 | Biologia procesów ewolucyjnych ( Entwicklungsbiologie ) a. Techniki reprodukcyjne ( Reproduktionstechniken ) b. Zaburzenia w rozwoju ( Entwicklungsstörungen ) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv) | 3 |
| T-LK-4 | Genetyka ( Genetik ) Techniki reprodukcji ( Reproduktionstechniken ) - klonowanie roślin i zwierząt (Klonen bei Pflanzen und Tieren) - transfer zarodków w hodowli zwierząt (Embryonentransfer in der Tierzucht) - medycyna reprodukcyjna (Fortpflanzungsmedizin) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen) | 6 |
| T-LK-5 | Immunologia ( Immunologie ) Alergie ( Allergien ) | 3 |
| T-LK-6 | Neurobiologia ( Neurobiologie ) System nerwowy kręgowców ( Nervensystem der Wirbeltiere ) Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.) | 6 |
| T-LK-7 | Hormony ( Hormone ) a. endokrynoligia kręgowców (das endokrine System der Wirbeltiere) b. hormony roślinne (Phytohormon), feromony (Pheromone Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) | 3 |
| 30 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| lektorat | ||
| A-LK-1 | Uczestniczenie w zajęciach | 30 |
| A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 41 |
| A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
| A-LK-4 | Egzamin | 2 |
| 75 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | zajęcia praktyczne |
| M-2 | praca w grupach |
| M-3 | prezentacja |
| M-4 | dyskusja |
| M-5 | praca z tekstem |
| M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
| S-2 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
| S-3 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
| S-4 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| BT_2A_BT-S2-O2.2_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | BT_2A_W01 | — | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7 | M-3, M-1, M-2, M-5 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| BT_2A_BT-S2-O2.2_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | BT_2A_U03 | — | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7 | M-3, M-1, M-2, M-6, M-4 | S-2, S-1 |
| BT_2A_BT-S2-O2.2_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | BT_2A_U03 | — | — | C-2 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7 | M-1, M-5 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| BT_2A_BT-S2-O2.2_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | BT_2A_K07, BT_2A_K01 | — | — | C-2 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7 | M-3, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| BT_2A_BT-S2-O2.2_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
| 3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| BT_2A_BT-S2-O2.2_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
| 3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 | ||
| BT_2A_BT-S2-O2.2_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | 2,0 | |
| 3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| BT_2A_BT-S2-O2.2_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
| 3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Literatura podstawowa
- Duden, Basis Wissen Schule, Biologie Abitur, Bibliographisches Institut + Brockhaus, 2007, 2. Auflage
- Walter Kleesattel, Cornelsen Abiturwissen Kompakt Biologie, Cornelsen Scriptor, 2004
- Joanna Jastrzębska, Teksty niemieckie z ćwiczeniami dla studentów Wydziału Weterynaryjnego i Zootechnicznego, Wydział Akademii Rolniczej w Szczecinie, 1986