Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
Sylabus przedmiotu Metody mikrowytwarzania:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Metody mikrowytwarzania | ||
| Specjalność | Nanobioinżynieria | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Karolina Wenelska <Karolina.Wilgosz@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | |||
| ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Podstawowe pojęcia nanotechnologii i nanonaukii |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Znajomość podstatwowych metod syntezy, charakterystyki oraz właściwości nanostruktur |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| laboratoria | ||
| T-L-1 | Otrzymywania nanostruktur z wykorzystaniem metod poznanych na wykładach | 15 |
| 15 | ||
| wykłady | ||
| T-W-1 | Efekt skali. Podstawowe materiały konstrukcyjne i półprzewodniki stosowane w mikro technologii. Przykłady mikroukładów | 4 |
| T-W-2 | Elementy i mikroukłady optyczne; budowa, zastosowania. LIGA. | 4 |
| T-W-3 | MEMS – podstawowe elementy, mikro przekładnie, mikro napędy, elementy technologii wytwarzania, zastosowania. | 4 |
| T-W-4 | Metody litograficzne; epitaksja; RIE; DRIE. | 3 |
| 15 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| laboratoria | ||
| A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
| A-L-2 | Przygotowanie sprawozdań | 10 |
| A-L-3 | Konsultacje z prowadzącym | 2 |
| A-L-4 | Przygotowanie do zajęć | 10 |
| 37 | ||
| wykłady | ||
| A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
| A-W-2 | Przygotowanie się do zaliczenia | 21 |
| A-W-3 | Konsultacje z prowadzącym | 2 |
| 38 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Prezentacja multimedialna |
| M-2 | Zajęcia praktyczne w laboratorium |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena formująca: Aktywność na wykładach i laboratoriach |
| S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów i laboratoriów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| BT_2A_NBI-S-O5.3_W01 Definiowanie najnowszych technologii wytwarzania nanostruktur oraz rozróżnianie ich form a także wskazanie odpowiednich technik charakteryzacji nanostruktur i interpretowanie wyników | BT_2A_W06 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| BT_2A_NBI-S-O5.3_U01 Dobieranie sprzętu i odpowiednich parametrów do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakterystyki otrzymanego materiału | BT_2A_U08 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| BT_2A_NBI-S-O5.3_K01 Aktywna postawa przy realizacji określonego zadania w sytuacjach priorytetowych i problemowych oraz dotrzymywanie terminów | BT_2A_K01 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| BT_2A_NBI-S-O5.3_W01 Definiowanie najnowszych technologii wytwarzania nanostruktur oraz rozróżnianie ich form a także wskazanie odpowiednich technik charakteryzacji nanostruktur i interpretowanie wyników | 2,0 | |
| 3,0 | w co najmniej 51% potrafi definiować najnowsze technologie wytwarzania nanostruktur oraz rozróżniać ich form a takze wskazywać odpowiednie techniki charakteryzacji nanostruktur i interpretować wyników | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| BT_2A_NBI-S-O5.3_U01 Dobieranie sprzętu i odpowiednich parametrów do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakterystyki otrzymanego materiału | 2,0 | |
| 3,0 | w co najmniej 51% potrafi dobierać sprzęt i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakteryzacji otrzymanego materału | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| BT_2A_NBI-S-O5.3_K01 Aktywna postawa przy realizacji określonego zadania w sytuacjach priorytetowych i problemowych oraz dotrzymywanie terminów | 2,0 | |
| 3,0 | w co najmniej 51% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz dotrzymuje terminów | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Literatura podstawowa
- -, Nanotechnologia. Narodziny nowej nauki, czyli świat cząsteczka po cząsteczce, Wydawnictwo Prószyński i S-ka, Warszawa, 2001