Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S2)
Sylabus przedmiotu Praca magisterska:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Kynologia | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Praca magisterska | ||
| Specjalność | Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | Wioletta Biel <Wioletta.Biel@zut.edu.pl>, Katarzyna Królaczyk <Katarzyna.Krolaczyk@zut.edu.pl> | ||
| ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Umiejętność formatowania tekstu w edytorze |
| W-2 | Znajomość statystyki matematycznej umożliwijąca samodzielne opracowywanie wyników badań |
| W-3 | Umiejętność obsługi arkusza kalkulacyjnego |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Napisanie i obrona pracy dyplomowej oraz przygotowanie się do egzaminu magisterskiego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| praca dyplomowa | ||
| T-PD-1 | Pod merytoryczną opieką promotora student samodzielnie opracowuje pracę magisterską i przygotowuje się do jej obrony. | 0 |
| 0 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| praca dyplomowa | ||
| A-PD-1 | Sporządzanie bazy danych i statystyczne opracowywanie wyników | 80 |
| A-PD-2 | Gromadzenie piśmiennictwa związanego z realizowaną pracą magisterską | 100 |
| A-PD-3 | Tłumaczenie publikacji obcojęzycznych | 60 |
| A-PD-4 | Przygotowanie pracy magisterskiej | 113 |
| A-PD-5 | Przygotowanie się do egzaminu magisterskiego i obrony pracy dyplomowej | 80 |
| A-PD-6 | Udział w konsultacjach | 15 |
| A-PD-7 | Analiza piśmiennictwa pod kątem tematu pracy magisterskiej | 60 |
| A-PD-8 | Egzamin dyplomowy | 2 |
| 510 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji |
| S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy magisterskiej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kn_2A_44_W01 Student zna zasady pisania pracy magisterskiej. | Kn_2A_W04, Kn_2A_W09 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kn_2A_44_U01 Korzystając z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową | Kn_2A_U02, Kn_2A_U03 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-2, S-1 |
| Kn_2A_44_U02 Ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy biologicznej | Kn_2A_U02, Kn_2A_U03 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-2, S-1 |
| Kn_2A_44_U03 Student biegle posługuje się specjalistyczną terminologią ze swojej dziedziny, w przygotowaniu części badawczej pracy dyplomowej umie zastosować odpowiednie metody; prawidłowo dobiera i krytycznie ocenia pismiennictwo z dziedziny | Kn_2A_U01, Kn_2A_U02, Kn_2A_U03 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kn_2A_44_K01 Student wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne | Kn_2A_K02, Kn_2A_K03 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
| Kn_2A_44_K02 Student wykazuje otwartą i poszukującą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji | Kn_2A_K01, Kn_2A_K02, Kn_2A_K03, Kn_2A_K04 | — | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| Kn_2A_44_W01 Student zna zasady pisania pracy magisterskiej. | 2,0 | Student nie zna zasad pisania pracy magisterskiej. |
| 3,0 | Student zna zasady pisania pracy magisterskiej, jednak wykazuje bardzo małą samodzielność w jej realizacji. | |
| 3,5 | Student zna zasady pisania pracy magisterskiej, wykonuje ją jednak z dużą pomocą promotora. | |
| 4,0 | Student dobrze zna zasady pisania pracy magisterskiej i wykonuje ją z niewielką tylko pomocą promotora. | |
| 4,5 | Student dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej, wykonuje i pisze ją niemal samodzielnie. Wykazuje dużą kreatywność i w bardzo niewielkim stopniu korzysta z pomocy promotora. | |
| 5,0 | Student bardzo dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej i wykazuje bardzo dużą kreatywność podczas jej realizacji. |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| Kn_2A_44_U01 Korzystając z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową | 2,0 | Student wykazuje duże braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Nie potrafi samodzielnie przygotować ani zaprezentować swojej pracy magisterskiej. |
| 3,0 | Student wykazuje braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Przygotowuje i prezentuje swoją pracę magisterską z bardzo dużą pomoca promotora. | |
| 3,5 | Student posiada wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, lecz pracę dyplomową wykonuje z dużą pomocą promotora. Wymaga pomocy w przygotowaniu się do obrony. | |
| 4,0 | Student posiada dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą promotora, do jej obrony przygotowuje się niemal samodzielnie. | |
| 4,5 | Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą promotora, do jej obrony przygotowuje się samodzielnie. | |
| 5,0 | Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, samodzielnie wybiera temat pracy, potrafi do jej wyboru przekonać promotora, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą. Samodzielnie przygotowuje sie do obrony pracy dyplomowej. | |
| Kn_2A_44_U02 Ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy biologicznej | 2,0 | Student nie posiada umiejetności przekazywania wiedzy podczas studiów. |
| 3,0 | Student w niewielkim stopniu posiada umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Nie potrafi krytycznie się do niej odnieść. | |
| 3,5 | Student posiada umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Nie potrafi krytycznie się do niej odnieść. | |
| 4,0 | Student posiada dobrą umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Potrafi krytycznie się do niej odnieść. | |
| 4,5 | Student posiada bardzo dobrą umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Potrafi krytycznie się do niej odnieść. | |
| 5,0 | Student posiada bardzo dobrą umiejetności przekazywania swojej wiedzy. Potrafi krytycznie sie do niej odnieść i dyskutować podając argumenty zdobyte podczas studiów. | |
| Kn_2A_44_U03 Student biegle posługuje się specjalistyczną terminologią ze swojej dziedziny, w przygotowaniu części badawczej pracy dyplomowej umie zastosować odpowiednie metody; prawidłowo dobiera i krytycznie ocenia pismiennictwo z dziedziny | 2,0 | Student nie potrafi korzystać ze specjalistycznej terminologii, nie potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwa z dziedziny |
| 3,0 | Student słabo korzysta ze specjalistycznej terminologii, nie potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwa z dziedziny | |
| 3,5 | Student dość dobrze korzysta ze specjalistycznej terminologii, z pomocą promotora potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwo z dziedziny | |
| 4,0 | Student dobrze korzysta ze specjalistycznej terminologii, z niewielką pomocą promotora potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwo z dziedziny | |
| 4,5 | Student bardzo dobrze posługuje się słownictwem specjalistycznym, z pomocą promotora potrafi dobrać i wykorzystać piśmiennictwo z dziedziny | |
| 5,0 | Student doskonale zna specjalistyczne słownictwo, samodzielnie wyszukuje potzrebne informacje korzystając z pismiennictwa polskiego i zagranicznego. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| Kn_2A_44_K01 Student wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne | 2,0 | Student nie wykazuje przekonania o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych |
| 3,0 | Student wykazuje przekonania o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 | Student wykazuje przekonania o empirycznej poznawalności zjawisk biologicznych w oparciu o metody matematyczne i statystyczne, potrafi przekonać o tym promotora i kolegów. | |
| Kn_2A_44_K02 Student wykazuje otwartą i poszukującą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji | 2,0 | Student nie wykazuje postawy ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji |
| 3,0 | Student wykazuje twórczą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 | Student wykazuje twórczą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o naukowe źródła informacji. Inspiruje innych, jest aktywny i kreatywny. |
Literatura podstawowa
- Gambarelli G., Łucki Zb., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
- Święcicki M., Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, PWN, Warszawa, 1969
- Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
- Woyke J., Poradnik pisania przyrodniczych prac magisterskich i doktorskich oraz wygłaszania referatów naukowych, SGGW-AR, Warszawa, 1986
Literatura dodatkowa
- Woyke J., Woyke H., Jak nie należy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, Warszawa, 2011