Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S2)
Sylabus przedmiotu Język angielski:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Kynologia | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Język angielski | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Studium Języków Obcych | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl> | ||
| ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
| C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| lektorat | ||
| T-LK-1 | Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Psy, kynologia i antropomorfizm (Dogs, Cynology and Anthropomorphism) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure) | 6 |
| T-LK-2 | Nowa historia pochodzenia psów (A New Origin Story for Dog) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms). | 4 |
| T-LK-3 | Zwroty wykorzystywane w pisaniu raportów (Fixed expressions in reports) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers) | 2 |
| T-LK-4 | Dogoterapia stosowana w zaburzeniach lękowych u pacjentów z trudnościami w uczeniu się: Badanie obserwacyjne (Animal-assisted therapy used for anxiety disorders in patients with learning disabilities: An observational study) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.) | 4 |
| T-LK-5 | 12 czynności denerwujących psy, które są wykonywane przez ludzi. Czy jesteś odpowiedzialny za którekolwiek z tych działań przeciwko psom? (12 things humans do that annoy dogs. Are you guilty of any of these dog crimes?) Zdania względne (Relative sentences) | 4 |
| T-LK-6 | Domowe psy łagodzą stres u dzieci (Pet dogs help kids feel less stressed) Znaczenie domowych zwierząt w rozwoju emocjonalnym (The Importance of House Pets in Emotional Development) | 6 |
| T-LK-7 | Prezentacje studentów (Presentations delivered by students.) | 4 |
| 30 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| lektorat | ||
| A-LK-1 | Zajęcia audytoryjne | 30 |
| A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 43 |
| A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
| 75 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | zajęcia praktyczne |
| M-2 | praca w grupach |
| M-3 | prezentacja |
| M-4 | dyskusja |
| M-5 | praca z tekstem |
| M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
| S-2 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
| S-3 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kn_2A_05.1_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | Knlic_2A_W01 | — | — | C-1 | T-LK-6, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-7 | M-5, M-3, M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kn_2A_05.1_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | Knlic_2A_U01 | — | — | C-1 | T-LK-6, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-7 | M-3, M-4, M-6, M-2, M-1 | S-2, S-1 |
| Kn_2A_05.1_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | Knlic_2A_U01 | — | — | C-2 | T-LK-6, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-7 | M-5, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kn_2A_05.1_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | Knlic_2A_K02 | — | — | C-2 | T-LK-6, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-7 | M-3, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| Kn_2A_05.1_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
| 3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| Kn_2A_05.1_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
| 3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 | ||
| Kn_2A_05.1_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | 2,0 | |
| 3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| Kn_2A_05.1_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
| 3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Literatura podstawowa
- Michael McCarthy, Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2008
- http://riverwoodspethospital.com/dogs-cynology-and-anthropomorphism/
- www.elsevier.com/locate/eujim
- https://www.theatlantic.com/science/archive/2016/06/the-origin-of-dogs/484976/
- http://moderndogmagazine.com/articles/12-things-humans-do-annoy-dogs/78039
- https://www.sciencedaily.com/releases/2017/05/170510174853.htm
- https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815021813 ( Procedia – Social and Behavioral Sciences Vol.185, 13 May 215), 2011
Literatura dodatkowa
- T. Armer, Cambridge English for Scientists, Cambridge University Press, 2011