Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Rehabilitacja zwierząt
Sylabus przedmiotu Praktyczne zajęcia kliniczne: konie i małe zwierzęta:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rehabilitacja zwierząt | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyczne zajęcia kliniczne: konie i małe zwierzęta | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Pęzińska-Kijak <katarzyna.pezinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Barbara Kolczewska <wbihz@zut.edu.pl>, Ewelina Żyźniewska-Banaszak <wbihz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z zakresu budowy i funkcjonowania układu ruchu zwierząt. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności kompleksowego postępowania fizjoterapeutycznego na podstawie uzyskanej wiedzy. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Programowanie postępowania fizjoterapeutycznego z wykorzystaniem: kinezyterapii, masażu, fizykoterapii, terapii manualnej. | 20 |
T-P-2 | Opracowanie protokołów postepowania w wybranych przypadkach klinicznych. | 28 |
48 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 48 |
A-P-2 | Przygotowanie do zajęć | 47 |
A-P-3 | Studiowanie wskazanego piśmiennictwa | 25 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda przypadków |
M-2 | Burza mózgów |
M-3 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Studium przypadków |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C12_W01 Zobywa wiedze w zakresie programowania fizjoterapii w zależności od stanu pacjenta. | RZ_10-_W08, RZ_10-_W19, RZ_10-_W18, RZ_10-_W20, RZ_10-_W09, RZ_10-_W10, RZ_10-_W11, RZ_10-_W03 | — | C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C12_U01 Nabywa umiejetnościw zakresie realizacji protokołów rehabilitacyjnych. | RZ_10-_U18, RZ_10-_U16, RZ_10-_U17, RZ_10-_U01, RZ_10-_U08, RZ_10-_U04, RZ_10-_U06, RZ_10-_U10, RZ_10-_U11, RZ_10-_U05 | — | C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C12_K01 Potrafi dokonać oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. Zdaje sobie sprawę z uzupełniania ich przez całe życie. | RZ_10-_K02, RZ_10-_K05 | — | C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
RZ_10-_PD-RZ-C12_K02 Podejmuje działania nie przekraczające jego kompetencji. | RZ_10-_K02, RZ_10-_K05 | — | C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C12_W01 Zobywa wiedze w zakresie programowania fizjoterapii w zależności od stanu pacjenta. | 2,0 | |
3,0 | Student w podstawowym stopniu zna etapy programowania fizjoterapii w zależności od stanu pacjenta. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C12_U01 Nabywa umiejetnościw zakresie realizacji protokołów rehabilitacyjnych. | 2,0 | |
3,0 | Student umie realizować protokoły rehabilitacyjne, ale popełnia wiele błędów w doborze metody i jej wykorzystaniu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C12_K01 Potrafi dokonać oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. Zdaje sobie sprawę z uzupełniania ich przez całe życie. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi dokonać oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. Zdaje sobie sprawę z uzupełniania ich przez całe życie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
RZ_10-_PD-RZ-C12_K02 Podejmuje działania nie przekraczające jego kompetencji. | 2,0 | |
3,0 | Podejmuje działania nie przekraczające jego kompetencji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Robertson Julia, Mead Andrew, Fizjoterapia i masaż psów, Galaktyka, Wrocław, 2017