Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)
Sylabus przedmiotu Organizacja hodowli metody doskonalenia zwierząt futerkowych:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Zootechnika | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Organizacja hodowli metody doskonalenia zwierząt futerkowych | ||
| Specjalność | Hodowla zwierząt gospodarskich | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Lidia Felska-Błaszczyk <Lidia.Felska-Blaszczyk@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | |||
| ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Wiedza z zakresu biologii, warunków utrzymania zwierząt futerkowych w Polsce |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Zapoznanie studentów z organizacją hodowli zwierząt futerkowych w Polsce i z metodami doskonalenia tych zwierząt |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| T-A-1 | Zadania z zakresu organizacji chowu na fermach zwierząt futerkowych | 3 |
| T-A-2 | Zadania z zakresu organizacji chowu na fermach zwierząt futerkowych | 2 |
| T-A-3 | Zadania z zakresu zakladania fermy królikó mięsnych | 2 |
| 7 | ||
| wykłady | ||
| T-W-1 | Organizacja hodowli - technologia chowu na fermach zwierząt futerkowych | 3 |
| T-W-2 | Organizacja rozrodu na fermie zwierząt futerkowych | 3 |
| T-W-3 | Organizacja chowu królików mięsnych | 2 |
| 8 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 7 |
| A-A-2 | Samodzielne studiowanie tematyki ćwiczeń | 9 |
| A-A-3 | Udział w konsultacjach. Konsultacje z prowadzącym zajęcia (W, A, L, T) również poprzez e-mail | 2 |
| A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnych | 7 |
| 25 | ||
| wykłady | ||
| A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 8 |
| A-W-2 | Studiowanie literatury | 6 |
| A-W-3 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładów | 3 |
| A-W-4 | Konsultacje | 2 |
| A-W-5 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 6 |
| 25 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Wykłady informacyjne |
| M-2 | Filmy |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena formująca: Obserwacja aktywności studenta na zajęciach |
| S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne z wykładów |
| S-3 | Ocena podsumowująca: Oceny z zadań projektowych na ćwiczeniach |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ZO_2A_HZG-O3.3_W01 Student zna zasady organizacji hodowli i metody doskonalenia zwierząt futerkowych | ZO_2A_W07, ZO_2A_W09, ZO_2A_W10 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ZO_2A_HZG-O3.3_U01 Student umie wprowadzać rózne metody doskonalenia hodowli zwierząt futerkowych | ZO_2A_U01, ZO_2A_U03, ZO_2A_U02, ZO_2A_U11 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ZO_2A_HZG-O3.3_K01 Student posiada zdolność zastosowania w praktyce wiedzy z zakresu organizacji hodowli i metod doskonalenia zwierząt futerkowych. | ZO_2A_K01, ZO_2A_K09, ZO_2A_K05 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| ZO_2A_HZG-O3.3_W01 Student zna zasady organizacji hodowli i metody doskonalenia zwierząt futerkowych | 2,0 | |
| 3,0 | Student ma wiedzę na temat wstepnych założeń technologi chowu na fermie zwierzat futerkowych | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| ZO_2A_HZG-O3.3_U01 Student umie wprowadzać rózne metody doskonalenia hodowli zwierząt futerkowych | 2,0 | |
| 3,0 | Student umie wykonać cykl hodowlany na fermie norek | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| ZO_2A_HZG-O3.3_K01 Student posiada zdolność zastosowania w praktyce wiedzy z zakresu organizacji hodowli i metod doskonalenia zwierząt futerkowych. | 2,0 | |
| 3,0 | Student posiada zdolnośc do organizacji hodowli zwierząt futerkowych, jest kreatywny i samodzielny | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Literatura podstawowa
- Rosiak Marian, Roczny cykl hodowlany na fermie norek, Poznań, 2008
- Gliński Z., Kostro K., Podstawy hodowli lisów i norek, PWRiL, Warszawa, 2002