Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)
Sylabus przedmiotu Badanie i wywiad weterynaryjny:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Zootechnika | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Badanie i wywiad weterynaryjny | ||
| Specjalność | Pielęgnacja i podstawy rehabilitacji zwierząt | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Szewczuk <Malgorzata.Szewczuk@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | |||
| ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Znajomość zagadnień z zakresu budowy i funkcjonowania organizmów. |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Wraz z lekarzem weterynarii ustalenie diagnozy, postępowania, sposobu lecznia/rehabilitacji oraz spodziewanych efektów i kontrola podjętych działań. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| laboratoria | ||
| T-L-1 | Przeprowadzenie wywiadu weterynaryjnego. | 1 |
| T-L-2 | Badanie uszu i skóry. Analiza i interpretacja wyników badań wykonywanych w lecznicy. | 1 |
| T-L-3 | Przygotowanie zwierzat do zabiegu operacyjnego. | 1 |
| T-L-4 | Omówienie programu szczepień i odrobaczania zwierząt. | 1 |
| T-L-5 | Dobór rodzaju diety dla pacjenta z przewlekłą chorobą wrzodową. Dobór właściwej diety dla pacjenta podczas rehabilitacji. | 1 |
| 5 | ||
| wykłady | ||
| T-W-1 | Elementy wywiadu weterynaryjnego | 1 |
| T-W-2 | Badanie kliniczne uszu, skóry, badania laboratoryjne | 1 |
| T-W-3 | Badanie kliniczne układu oddechowego, badania laboratoryjne | 1 |
| T-W-4 | Badanie kliniczne układu pokarmowego, badania laboratoryjne | 1 |
| T-W-5 | Badanie kliniczne układu krążenia, badania laboratoryjne | 1 |
| 5 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| laboratoria | ||
| A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 5 |
| A-L-2 | Studiowanie wskazanego piśmiennictwa | 5 |
| 10 | ||
| wykłady | ||
| A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 5 |
| A-W-2 | przygotowanie do zajęć | 8 |
| A-W-3 | konsultacje | 2 |
| 15 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Wykład informacyjny. |
| M-2 | Studium przypadków |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena formująca: Projekt problemowy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ZO_2A_PR-S01_W01 Student w podstawowym stopniu zna zasady badania podmiotowego i przedmiotowego. | ZO_2A_W09, ZO_2A_W03 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ZO_2A_PR-S01_U01 Potrafi zastosować metody diagnostyczne w zoofizjoterapii. | ZO_2A_U07, ZO_2A_U04 | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ZO_2A_PR-S01_K01 Posiada zdolność do samodzielnego przeprowadzenia badania pacjenta weterynaryjnego. | ZO_2A_K01 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| ZO_2A_PR-S01_W01 Student w podstawowym stopniu zna zasady badania podmiotowego i przedmiotowego. | 2,0 | |
| 3,0 | Student w stopniu dostatecznym zna zasady przeprowadzania badania podmiotowego i przedmiotowego. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| ZO_2A_PR-S01_U01 Potrafi zastosować metody diagnostyczne w zoofizjoterapii. | 2,0 | |
| 3,0 | Student opanował podstawowy materiał programowy, przyswoił zasadnicze treści programowe, wykazuje średnie zainteresowanie,poopełnia wiele błędów. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| ZO_2A_PR-S01_K01 Posiada zdolność do samodzielnego przeprowadzenia badania pacjenta weterynaryjnego. | 2,0 | |
| 3,0 | Postepuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie zaleceń postępowania terapeutycznego. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Literatura podstawowa
- J.K. Kealy, H. McAllister, Diagnostyka radiologiczna i ultrasonograficzna psów i kotów, Edra Urban & Partner, 2013, II polskie
- Walter Baumgartner, Diagnostyka kliniczna zwierząt, Edra Urban & Partner, Wrocław, 2011
- Daniel Koch, Martin S. Fischer, Diagnostyka przyczyn kulawizn u psów., Galaktyka, 2018
- Koch Daniel, Fisher Martin. S, Diagnostyka kulawizna u psów, Galaktyka, Łódź, 2018