Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)
Sylabus przedmiotu Dodatki paszowe w żywieniu zwierząt amatorskich:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Zootechnika | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Dodatki paszowe w żywieniu zwierząt amatorskich | ||
| Specjalność | Ekologiczne i amatorskie użytkowanie zwierząt | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Nauk o Zwierzętach Monogastrycznych | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Wioletta Biel <Wioletta.Biel@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | |||
| ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | podstawy żywienia zwierząt i fizjologii |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Celem jest zapoznanie studentów z problematyką stosowania nowoczesnych dodatków do pasz dla zwiwerząt amatorskich oraz wpływem na organizmi zwierząt, pprzedstawienie aktualnie stosowanych dodatków, które składają się na tzw. bezpieczną paszę, zapoznanie z głównymi grupami substancji toksycznych lub obniżających przyswajalność innych składników pasz |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| laboratoria | ||
| T-L-1 | Żywienie królików z zastoswaniem nowoczesnych dodatków paszowych | 1 |
| T-L-2 | Specyfika żywienia psów i kotów z zastosowaniem dodatków paszowych | 5 |
| T-L-3 | Wykorzystanie dotaków paszowcyh w żywieniu pozostałych gatunków zwierząt amatorskich | 1 |
| 7 | ||
| wykłady | ||
| T-W-1 | Specyfika żywienia różnych zwierząt amatorskich z uwzględnieniem dodatków | 5 |
| T-W-2 | Poszczególne kategorie i grupy funkcjonalne nowoczesnych dodatków paszowych. Przyrządzanie i zadawanie diet | 3 |
| 8 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| laboratoria | ||
| A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 7 |
| A-L-2 | studiowanie literatury | 6 |
| A-L-3 | uczestnictwo w konsultacjach | 2 |
| A-L-4 | przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń | 7 |
| A-L-5 | Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych | 3 |
| 25 | ||
| wykłady | ||
| A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
| A-W-2 | Uczestnictwo w konsultacjach | 2 |
| A-W-3 | przygotowanie się do zaliczenia wykładów | 7 |
| A-W-4 | studiowanie literatury | 8 |
| 25 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
| M-2 | dyskusja dydaktyczna związana z wykładem |
| M-3 | wysłuchanie prezentacji przygotowanych przez studentów |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach |
| S-2 | Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie wykładów i ćwiczeń |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ZOinz_2A_EAUZ-O7.1_W01 student dobiera właściwe dodatki i potrafi właściwie żywić wybrane zwierzęta amatorskie | ZO_2A_W05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-L-3, T-L-1, T-L-2 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ZOinz_2A_EAUZ-O7.1_U01 student samodzielnie potrafi dobrać właściwy dodatek dla danej grupy żywieniowej | ZO_2A_U08 | — | — | C-1 | T-L-3, T-L-1, T-L-2 | M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ZOinz_2A_EAUZ-O7.1_K01 Student ma zdolność właściwego doboru naturalnych dodatków do diety zwierząt amatorskich stymulujących ich prawidłowy wzrost i rozwój oraz ma właściwą postawę wobec zwierząt, wynikającą z merytorycznej wiedzy i poznania specyfiki biologicznej różnych gatunków | ZO_2A_K02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-L-3, T-L-1, T-L-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| ZOinz_2A_EAUZ-O7.1_W01 student dobiera właściwe dodatki i potrafi właściwie żywić wybrane zwierzęta amatorskie | 2,0 | student nie potrafi wymienić gatunków zwierząt amatorskich |
| 3,0 | student potrafi wymienić nowoczesne dodatki paszowe w żywieniu zwierząt amatorskich | |
| 3,5 | student potrafi wymienić nowoczesne dodatki paszowe w żywieniu zwierząt amatorskich i scharakteryzować je w 35% | |
| 4,0 | student potrafi wymienić nowoczesne dodatki paszowe w żywieniu zwierząt amatorskich i scharakteryzować je w 55% | |
| 4,5 | student potrafi wymienić nowoczesne dodatki paszowe w żywieniu zwierząt amatorskich i scharakteryzować je w 95% | |
| 5,0 | student potrafi wymienić nowoczesne dodatki paszowe w żywieniu zwierząt amatorskich i scharakteryzować je w 100% oraz wie które z nich służą pielęgnacji i profilaktyce zdrowotnej |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| ZOinz_2A_EAUZ-O7.1_U01 student samodzielnie potrafi dobrać właściwy dodatek dla danej grupy żywieniowej | 2,0 | |
| 3,0 | student potrafi korzystać z nowoczesne dodatki paszowe w żywieniu zwierząt amatorskich w stopniu dostatecznym | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| ZOinz_2A_EAUZ-O7.1_K01 Student ma zdolność właściwego doboru naturalnych dodatków do diety zwierząt amatorskich stymulujących ich prawidłowy wzrost i rozwój oraz ma właściwą postawę wobec zwierząt, wynikającą z merytorycznej wiedzy i poznania specyfiki biologicznej różnych gatunków | 2,0 | |
| 3,0 | student w wyniku przeprowadzonych zajęć w stopniu dostatecznym jest świadom zastosowania odpowiedniego dodatku dla danego gatunku zwierzęcia amatorskiego | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Literatura podstawowa
- Hanczakowski P., Koreleski J., Wolski T., Składniki pokarmowe i antyodżywcze występujące w roślinach., Kraków, 2001
- Bielański P., Niedźwiadek S., Zając J., Chów królików., Wyd. Fundacja Rozwój SGGW., Warszawa, 2002
- Kuźniewicz J., Kuźniewicz G., Psy w służbie człowieka., Wyd. AR Wrocław, Wrocław, 2003
- Tymiński W., Encyklopedia hodowcy. Koty., Wyd. Skarbnica wiedzy., 2004
- Kurek M., Encyklopedia hodowcy. Psy., Wyd. Skarbnica wiedzy., 2005
- Bertenschlager M., Świnka morska., Oficyna Wydawnicza MULTICO, Warszawa, 2000