Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Aspekty społeczne w kształtowaniu przestrzeni publicznej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Aspekty społeczne w kształtowaniu przestrzeni publicznej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Jabłonka <Anna.Jablonka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW9 18 2,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA9 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Kształtowanie ogólnej wiedzy i świadomości studentów w zakresie różnorodności ludzkich potrzeb i ograniczeń w życiu społecznym oraz dostępności i projektowania uniwersalnego. Zrozumienie korzyści społecznych wynikających z niwelowania barier.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności identyfikacji barier przestrzennych, informacyjnych, komunikacyjnych i społecznych oraz podstaw dostępności współczesnych przestrzeni poprzez doświadczanie zjawisk w zakresie różnorodności funkcjonowania człowieka pod kątem sprawności fizycznej i sensorycznej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wprowadzenie do zajęć i omówienie zakresu zadania końcowego.1
T-A-2Symulacja barier wynikających z ograniczeń narządu ruchu, narządów zmysłu słuchu i wzroku.2
T-A-3Zajęcia terenowe - audyt w przestrzeni otwartej i/lub zamkniętej. Wizja lokalna z wykorzystaniem list sprawdzających, uproszczona inwentaryzacja wybranego zakresu, inwentaryzacja fotograficzna.2
T-A-4Praca nad prezentacją (raportem dostępności) w oparciu o zebrane przez studentów doświadczenia podczas przeprowadzonych działań symulacyjnych oraz z przeprowadzonej wizji lokalnej, z wyszczególnieniem zaobserwowanych dobrych i złych rozwiązań.2
T-A-5Przedstawienie prezentacji na forum grupy, dyskusja.2
9
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do zajęć: ogólne omówienie zagadnień związanych z realizacją i celem przedmiotu, przybliżenie problematyki.1
T-W-2Wprowadzenie do tematyki dostępności. Podstawowe pojęcia (dostępność, bariery, inkluzywność, osoby z niepełnosprawnościami, osoby ze szczególnymi potrzebami). Idea, geneza i zasady projektowania uniwersalnego. Korzyści społeczne związane z wdrażaniem i stosowaniem zasad projektowania uniwersalnego w życiu codziennym. Wpływ różnorodności społeczeństwa jako wartość dodana dla dziedzictwa kulturowego społeczeństwa i cywilizacji ludzkiej.2
T-W-3Rodzaje niepełnosprawności ruchowych, zasady savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami ruchowymi.1
T-W-4Rodzaje niepełnosprawności narządów zmysłu (słuchu i wzroku), zasady savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi.2
T-W-5Bariery w życiu codziennym, które mogą być związane z niepełnosprawnością intelektualną, spektrum autyzmu, zaburzeniami neurologicznymi, ADHD. Zasady savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi i różnymi zaburzeniami.1
T-W-6Bariery w życiu codziennym, które mogą być związane z kryzysem zdrowia psychicznego i wypaleniem zawodowym.1
T-W-7Obowiązujące przepisy i dobre praktyki dotyczące zapewniania dostępności architektonicznej. Odpowiedzialność społeczna projektanta.6
T-W-8Zasady dostępności informacyjno-komunikacyjnej. Dostępna informacja graficzna, dotykowa i dźwiękowa. Standardy dostępności, systemy informacji wizualnej. Dostępny komunikat, zasady prostej polszczyzny.1
T-W-9Problem wykluczenia cyfrowego. Podstawowe zasady zapewniania dostępności cyfrowej. Dokument dostępny cyfrowo.2
T-W-10Zaliczenie wykładów.1
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie prezentacji16
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Zaznajomienie się z literaturą22
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Symulacje

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji
S-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia wykładu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/11-a_W01
Student zna bariery, jakie generuje współczesne środowisko życia człowieka w stosunku do osób o zróżnicowanej sprawności fizycznej i sensorycznej, zna wymagania prawa w zakresie dostępności i zasady projektowania uniwersalnego zapewniające włączanie a nie wykluczanie osób z różnymi potrzebami do życia społecznego.
B_1A_W06C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/11-a_U01
Student potrafi identyfikować bariery w przestrzeni fizycznej i cyfrowej mogące utrudniać funkcjonowanie osób o różnych potrzebach i potrafi zaproponować rozwiązania zwiększające dostępność analizowanych przestrzeni z uwzględnieniem wymagań prawa, w tym zasad projektowania uniwersalnego.
B_1A_U02, B_1A_U10C-2T-A-1, T-A-3, T-A-5, T-A-4, T-A-2M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/11-a_K01
Student jest gotów do przyjmowania świadomej postawy w życiu zawodowym wobec osób o zróżnicowanych sposobach funkcjonowania i do promowania idei inkluzywności w życiu społecznym.
B_1A_K03C-1T-A-5, T-A-4, T-A-2M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/11-a_W01
Student zna bariery, jakie generuje współczesne środowisko życia człowieka w stosunku do osób o zróżnicowanej sprawności fizycznej i sensorycznej, zna wymagania prawa w zakresie dostępności i zasady projektowania uniwersalnego zapewniające włączanie a nie wykluczanie osób z różnymi potrzebami do życia społecznego.
2,0
3,0Student zna i rozumie w podstawowym stopniu bariery, jakie generuje współczesne środowisko życia człowieka w stosunku do osób o zróżnicowanej sprawności fizycznej i sensorycznej, zna wymagania prawa w zakresie dostępności i zasady projektowania uniwersalnego zapewniające włączanie a nie wykluczanie osób z różnymi potrzebami do życia społecznego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/11-a_U01
Student potrafi identyfikować bariery w przestrzeni fizycznej i cyfrowej mogące utrudniać funkcjonowanie osób o różnych potrzebach i potrafi zaproponować rozwiązania zwiększające dostępność analizowanych przestrzeni z uwzględnieniem wymagań prawa, w tym zasad projektowania uniwersalnego.
2,0
3,0Student potrafi w podstawowym stopniu zidentyfikować bariery w przestrzeni fizycznej i cyfrowej mogące utrudniać funkcjonowanie osób o różnych potrzebach i zaproponować rozwiązania zwiększające dostępność analizowanych przestrzeni z uwzględnieniem potrzeb tych osób oraz wymagań prawa, w tym zasad projektowania uniwersalnego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/11-a_K01
Student jest gotów do przyjmowania świadomej postawy w życiu zawodowym wobec osób o zróżnicowanych sposobach funkcjonowania i do promowania idei inkluzywności w życiu społecznym.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym jest wrażliwy i gotowy do przyjęcia świadomej postawy w życiu zawodowym wobec osób o zróżnicowanych sposobach funkcjonowania oraz jest w dostatecznym stopniu gotowy do promowania idei inkluzywności w życiu społecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Błaszak, M., Przybylski, Ł., Rzeczy są dla ludzi. Niepełnosprawność i idea uniwersalnego projektowania, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa, 2010
  2. Ostrowska, A., Niepełnosprawni w społeczeństwie 1993-2013, Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa, 2015
  3. Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych (Convention on the Rights of Persons with Disabilities – Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego ONZ A/RES/61/106 z dnia 13 grudnia 2006)
  4. Uchwała Sejmu RP z dnia 1 sierpnia 1997 r. – Karta Praw Osób Niepełnosprawnych (M.P. z 1997 Nr 50, poz. 475)
  5. Ustawa z 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 poz. 1062 z późn. zm.)
  6. Ustawa o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z dnia 4 kwietnia 2019, 2019, Dz. U. z 2019 poz.848
  7. Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością, Fundacja Integracja, Warszawa, 2016
  8. Projektowanie i adaptacja przestrzeni publicznej do potrzeb osób niewidomych i słabowidzących –zalecenia i przepisy, Polski Związek Niewidomych, Warszawa, 2016
  9. Nowak, M., Komunikowanie się osób niesłyszących, Pedagogika Specjalna, 2020, 3 czerwca
  10. Standardy dostępności budynków dla osób z niepełnosprawnościami, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Warszawa 2017, Warszawa, 2017
  11. Kowalski, K., Włącznik - projektowanie bez barier, Fundacja Integracja, Warszawa, 2018
  12. Kowalski, K., Projektowanie bez barier - wytyczne, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Warszawa, 2016

Literatura dodatkowa

  1. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2019 poz. 1065 z późn. zm.)
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz.U. 2022 poz. 1518 z późn. zm.)
  3. Badanie potrzeb osób niepełnosprawnych - raport końcowy, PFRON, 2017
  4. Jasiak, A., Swereda, D., Ergonomia osób niepełnosprawnych, Wyd. PP, Poznań, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wprowadzenie do zajęć i omówienie zakresu zadania końcowego.1
T-A-2Symulacja barier wynikających z ograniczeń narządu ruchu, narządów zmysłu słuchu i wzroku.2
T-A-3Zajęcia terenowe - audyt w przestrzeni otwartej i/lub zamkniętej. Wizja lokalna z wykorzystaniem list sprawdzających, uproszczona inwentaryzacja wybranego zakresu, inwentaryzacja fotograficzna.2
T-A-4Praca nad prezentacją (raportem dostępności) w oparciu o zebrane przez studentów doświadczenia podczas przeprowadzonych działań symulacyjnych oraz z przeprowadzonej wizji lokalnej, z wyszczególnieniem zaobserwowanych dobrych i złych rozwiązań.2
T-A-5Przedstawienie prezentacji na forum grupy, dyskusja.2
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do zajęć: ogólne omówienie zagadnień związanych z realizacją i celem przedmiotu, przybliżenie problematyki.1
T-W-2Wprowadzenie do tematyki dostępności. Podstawowe pojęcia (dostępność, bariery, inkluzywność, osoby z niepełnosprawnościami, osoby ze szczególnymi potrzebami). Idea, geneza i zasady projektowania uniwersalnego. Korzyści społeczne związane z wdrażaniem i stosowaniem zasad projektowania uniwersalnego w życiu codziennym. Wpływ różnorodności społeczeństwa jako wartość dodana dla dziedzictwa kulturowego społeczeństwa i cywilizacji ludzkiej.2
T-W-3Rodzaje niepełnosprawności ruchowych, zasady savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami ruchowymi.1
T-W-4Rodzaje niepełnosprawności narządów zmysłu (słuchu i wzroku), zasady savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi.2
T-W-5Bariery w życiu codziennym, które mogą być związane z niepełnosprawnością intelektualną, spektrum autyzmu, zaburzeniami neurologicznymi, ADHD. Zasady savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi i różnymi zaburzeniami.1
T-W-6Bariery w życiu codziennym, które mogą być związane z kryzysem zdrowia psychicznego i wypaleniem zawodowym.1
T-W-7Obowiązujące przepisy i dobre praktyki dotyczące zapewniania dostępności architektonicznej. Odpowiedzialność społeczna projektanta.6
T-W-8Zasady dostępności informacyjno-komunikacyjnej. Dostępna informacja graficzna, dotykowa i dźwiękowa. Standardy dostępności, systemy informacji wizualnej. Dostępny komunikat, zasady prostej polszczyzny.1
T-W-9Problem wykluczenia cyfrowego. Podstawowe zasady zapewniania dostępności cyfrowej. Dokument dostępny cyfrowo.2
T-W-10Zaliczenie wykładów.1
18

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie prezentacji16
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Zaznajomienie się z literaturą22
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/11-a_W01Student zna bariery, jakie generuje współczesne środowisko życia człowieka w stosunku do osób o zróżnicowanej sprawności fizycznej i sensorycznej, zna wymagania prawa w zakresie dostępności i zasady projektowania uniwersalnego zapewniające włączanie a nie wykluczanie osób z różnymi potrzebami do życia społecznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W06Zna i rozumie dylematy współczesnej cywilizacji, ma wiedzę z ekonomii, zarządzania i prawa, w tym podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i praw autorskich. Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości.
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie ogólnej wiedzy i świadomości studentów w zakresie różnorodności ludzkich potrzeb i ograniczeń w życiu społecznym oraz dostępności i projektowania uniwersalnego. Zrozumienie korzyści społecznych wynikających z niwelowania barier.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do zajęć: ogólne omówienie zagadnień związanych z realizacją i celem przedmiotu, przybliżenie problematyki.
T-W-2Wprowadzenie do tematyki dostępności. Podstawowe pojęcia (dostępność, bariery, inkluzywność, osoby z niepełnosprawnościami, osoby ze szczególnymi potrzebami). Idea, geneza i zasady projektowania uniwersalnego. Korzyści społeczne związane z wdrażaniem i stosowaniem zasad projektowania uniwersalnego w życiu codziennym. Wpływ różnorodności społeczeństwa jako wartość dodana dla dziedzictwa kulturowego społeczeństwa i cywilizacji ludzkiej.
T-W-3Rodzaje niepełnosprawności ruchowych, zasady savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami ruchowymi.
T-W-4Rodzaje niepełnosprawności narządów zmysłu (słuchu i wzroku), zasady savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi.
T-W-5Bariery w życiu codziennym, które mogą być związane z niepełnosprawnością intelektualną, spektrum autyzmu, zaburzeniami neurologicznymi, ADHD. Zasady savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi i różnymi zaburzeniami.
T-W-6Bariery w życiu codziennym, które mogą być związane z kryzysem zdrowia psychicznego i wypaleniem zawodowym.
T-W-7Obowiązujące przepisy i dobre praktyki dotyczące zapewniania dostępności architektonicznej. Odpowiedzialność społeczna projektanta.
T-W-8Zasady dostępności informacyjno-komunikacyjnej. Dostępna informacja graficzna, dotykowa i dźwiękowa. Standardy dostępności, systemy informacji wizualnej. Dostępny komunikat, zasady prostej polszczyzny.
T-W-9Problem wykluczenia cyfrowego. Podstawowe zasady zapewniania dostępności cyfrowej. Dokument dostępny cyfrowo.
T-W-10Zaliczenie wykładów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji
S-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i rozumie w podstawowym stopniu bariery, jakie generuje współczesne środowisko życia człowieka w stosunku do osób o zróżnicowanej sprawności fizycznej i sensorycznej, zna wymagania prawa w zakresie dostępności i zasady projektowania uniwersalnego zapewniające włączanie a nie wykluczanie osób z różnymi potrzebami do życia społecznego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/11-a_U01Student potrafi identyfikować bariery w przestrzeni fizycznej i cyfrowej mogące utrudniać funkcjonowanie osób o różnych potrzebach i potrafi zaproponować rozwiązania zwiększające dostępność analizowanych przestrzeni z uwzględnieniem wymagań prawa, w tym zasad projektowania uniwersalnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U02Potrafi planować i organizować prace zespołowe i indywidualne oraz aktywnie w nich uczestniczyć przyjmując różne role.
B_1A_U10Potrafi posługiwać się rachunkiem ekonomicznym przy ocenie podejmowanych przedsięwzięć technicznych, dostrzegając znaczenie aspektów społecznych i organizacyjnych
Cel przedmiotuC-2Nabycie podstawowych umiejętności identyfikacji barier przestrzennych, informacyjnych, komunikacyjnych i społecznych oraz podstaw dostępności współczesnych przestrzeni poprzez doświadczanie zjawisk w zakresie różnorodności funkcjonowania człowieka pod kątem sprawności fizycznej i sensorycznej.
Treści programoweT-A-1Wprowadzenie do zajęć i omówienie zakresu zadania końcowego.
T-A-3Zajęcia terenowe - audyt w przestrzeni otwartej i/lub zamkniętej. Wizja lokalna z wykorzystaniem list sprawdzających, uproszczona inwentaryzacja wybranego zakresu, inwentaryzacja fotograficzna.
T-A-5Przedstawienie prezentacji na forum grupy, dyskusja.
T-A-4Praca nad prezentacją (raportem dostępności) w oparciu o zebrane przez studentów doświadczenia podczas przeprowadzonych działań symulacyjnych oraz z przeprowadzonej wizji lokalnej, z wyszczególnieniem zaobserwowanych dobrych i złych rozwiązań.
T-A-2Symulacja barier wynikających z ograniczeń narządu ruchu, narządów zmysłu słuchu i wzroku.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Symulacje
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w podstawowym stopniu zidentyfikować bariery w przestrzeni fizycznej i cyfrowej mogące utrudniać funkcjonowanie osób o różnych potrzebach i zaproponować rozwiązania zwiększające dostępność analizowanych przestrzeni z uwzględnieniem potrzeb tych osób oraz wymagań prawa, w tym zasad projektowania uniwersalnego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/11-a_K01Student jest gotów do przyjmowania świadomej postawy w życiu zawodowym wobec osób o zróżnicowanych sposobach funkcjonowania i do promowania idei inkluzywności w życiu społecznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K03Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za pełnione role zawodowe i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu.
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie ogólnej wiedzy i świadomości studentów w zakresie różnorodności ludzkich potrzeb i ograniczeń w życiu społecznym oraz dostępności i projektowania uniwersalnego. Zrozumienie korzyści społecznych wynikających z niwelowania barier.
Treści programoweT-A-5Przedstawienie prezentacji na forum grupy, dyskusja.
T-A-4Praca nad prezentacją (raportem dostępności) w oparciu o zebrane przez studentów doświadczenia podczas przeprowadzonych działań symulacyjnych oraz z przeprowadzonej wizji lokalnej, z wyszczególnieniem zaobserwowanych dobrych i złych rozwiązań.
T-A-2Symulacja barier wynikających z ograniczeń narządu ruchu, narządów zmysłu słuchu i wzroku.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym jest wrażliwy i gotowy do przyjęcia świadomej postawy w życiu zawodowym wobec osób o zróżnicowanych sposobach funkcjonowania oraz jest w dostatecznym stopniu gotowy do promowania idei inkluzywności w życiu społecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0