Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)
Sylabus przedmiotu Matematyka-1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Matematyka-1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Matematyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Perl <Monika.Perl@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Barbara Glanc <Barbara.Glanc@zut.edu.pl>, Halina Kleczewska <Halina.Kleczewska@zut.edu.pl>, Jolanta Rosiak <Jolanta.Rosiak@zut.edu.pl>, Rafał Walczak <Rafal.Walczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość matematyki w zakresie szkoły średniej na poziomie rozszerzonym. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z elementarnymi zagadnieniami analizy matematycznej. |
C-2 | Wykszałcenie u studenta umiejętności posługiwania się technikami obliczeniowymi. |
C-3 | Ukszałtowanie świadomości konieczności stałego dokształcania się oraz umiejętności organizowania pracy własnej i zespołowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Rozwiązywanie zadań i problemów matematycznych niezbędnych do utrwalenia wiedzy z zakresu wykładów. | 18 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Funkcje i ich własności. Przegląd funkcji elementarnych. | 2 |
T-W-2 | Ciągi, granice ciągów. | 4 |
T-W-3 | Granica i ciągłość funkcji. | 4 |
T-W-4 | Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej. Zastosowania pochodnej. | 8 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 18 |
A-A-2 | Przygotowanie do ćwiczeń i rozwiązywanie zadań domowych. | 30 |
A-A-3 | Konsultacje. | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Obecność na wykładach. | 18 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie treści wykładów, studiowanie literatury. | 28 |
A-W-3 | Konsultacje. | 2 |
A-W-4 | Egzamin. | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny zawierający definicje, twierdzenia i przykłady. |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe polegające na rozwiązywaniu różnorodnych zadań. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sprawdziany pisemne z poszczególnych partii materiału. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności i postępów studenta w czasie ćwiczeń. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/B/05_W01 Zna podstawowe definicje, twierdzenia i metody rachunkowe omawiane w ramach przedmiotu. | B_1A_W01 | — | — | C-2, C-1, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-2, M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/B/05_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich. | B_1A_U05 | — | — | C-2, C-1, C-3 | T-A-1 | M-2, M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/B/05_K01 Jest gotowy do dalszego kształcenia oraz systematycznej i uczciwej pracy. | B_1A_K01 | — | — | C-2, C-1, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/B/05_W01 Zna podstawowe definicje, twierdzenia i metody rachunkowe omawiane w ramach przedmiotu. | 2,0 | |
3,0 | Zna wybrane podstawowe definicje i twierdzenia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/B/05_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi rozwiązać wybrane zadania z zakresu treści programowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/B/05_K01 Jest gotowy do dalszego kształcenia oraz systematycznej i uczciwej pracy. | 2,0 | |
3,0 | Systematycznie przygotowuje się do zajęć. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 1. Definicje, twierdzenia, wzory, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław
- M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 1. Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław
- M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 2. Definicje, twierdzenia, wzory, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław
- M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 2. Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław
Literatura dodatkowa
- W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach cz. I, PWN, Warszawa
- W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach cz. II, PWN, Warszawa