Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Konstrukcje betonowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje betonowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Norbert Olczyk <Norbert.Olczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Brzozowski <Piotr.Brzozowski@zut.edu.pl>, Jarosław Błyszko <Jaroslaw.Blyszko@zut.edu.pl>, Piotr Freidenberg <Piotr.Freidenberg@zut.edu.pl>, Norbert Olczyk <Norbert.Olczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 9 1,00,42egzamin
projektyP6 18 2,00,33zaliczenie
laboratoriaL6 9 1,00,25zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs Matematyki
W-2Ukończony kurs Fizyki
W-3Unończony kurs Wytrzymałości materiałów
W-4Ukończony kurs Mechaniki budowli
W-5Ukończony kurs Podstawy konstrukcji betonowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumienie istoty konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki
C-2Umiejętność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji żelbetowych z udziałem momentu zginającego i siły podłużnej.
C-3Umiejętność oceny podstawowych parametrów stanu technicznego istniejących konstrukcji żelbetowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Niszczące badania betonu na rdzeniach i próbkach pobieranych w czasie wznoszenia konstrukcji2
T-L-2Badania elementu żelbetowego w czasie próby obciążenia1
T-L-3Badanie modułu sprężystości betonu1
T-L-4Nieniszczące badania betonu w konstrukcji2
T-L-5Badanie zbrojenia w istniejącym elemencie. Pokaz próby sprężania elementu kablobetonowego.2
T-L-6Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych1
9
projekty
T-P-1Projekt elementow żelbetowej ramy dwukondygnacyjnej i dwunawowej obciążenej stropem płytowo-żebrowym. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów ramy żelbetowej: dwuprzęslowego rygla i słupa najniższej kondygnacji oraz stopy fundamentowej obciążonej projektowanym słupem. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia rygla. Rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów konstrukcyjnych.18
18
wykłady
T-W-1Płyty krzyżowo zbrojone - statyka, systemy zbrojenia, sposoby kształtowania zbrojenia w miejscach osłabionych otworami.1
T-W-2Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu inperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu.1
T-W-3Nośność graniczna słupów betonowych; słupy żelbetowe - stan graniczny nośności, kryterium dużego i małego mimośrodu, wymiarowanie zbrojenia w przekroju ściskanym mimośrodowo.1
T-W-4Zasady zbrojenia słupów zwykłych.1
T-W-5Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia.1
T-W-6Elementy rozciągane - przykłady żelbetowych elementów rozciąganych, kryterium dużego i małego mimośrodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych.1
T-W-7Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, statyka, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.1
T-W-8Ławy i stopy żelbetowe - zasady analizy statycznej, sprawdzanie stanów granicznych nośności, wymiarowanie zbrojenia na zginanie.1
T-W-9Ściany oporowe - rodzaje ścian oporowych, statyka, wymiarowanie i konstruowanie zbrojenia w ścianach płytowo-kątowych i płytowo-żebrowych.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-L-2Opracwanie wyników14
A-L-3Przygotawanie do zaliczenia2
25
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-P-2Wykonywanie obliczeń i rysunków projektu30
A-P-3Konsultacje2
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Studiowanie literatury10
A-W-3Przygotowanie do egzaminu5
A-W-4Egzamin1
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
M-3Realizacja i interpretacja badań laboratoryjnych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/22_W01
Rozumie istotę konstrukcji żelbetowych i ich nieliniową charakterystykę.
B_1A_W02C-1, C-3T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-8, T-W-1M-1S-3
B_1A_S1/C/22_W02
Rozumie wpływ efektów II rzędu na pracę elementów ściskanych i konieczność analizy przestrzennej sztywności budynków.
B_1A_W04C-1, C-3T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-8, T-W-1M-1S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/22_U01
Potrafi projektować konstrukcje żelbetowe złożene z typowych elementów w tym elementów z udziałem siły podłużnej oraz prostych fundanentów.
B_1A_U04, B_1A_U07C-2T-P-1M-2, M-1S-1
B_1A_S1/C/22_U02
Umiejętność oceny stanu technicznego istniejących konstrukcji betonowych.
B_1A_U05, B_1A_U07C-3T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/22_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się.
B_1A_K01C-1, C-2, C-3T-L-6, T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-P-1, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-8, T-W-1M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/22_W01
Rozumie istotę konstrukcji żelbetowych i ich nieliniową charakterystykę.
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie je w stanie bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/C/22_W02
Rozumie wpływ efektów II rzędu na pracę elementów ściskanych i konieczność analizy przestrzennej sztywności budynków.
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie je w stanie bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/22_U01
Potrafi projektować konstrukcje żelbetowe złożene z typowych elementów w tym elementów z udziałem siły podłużnej oraz prostych fundanentów.
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie je w stanie bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/C/22_U02
Umiejętność oceny stanu technicznego istniejących konstrukcji betonowych.
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie je w stanie bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/22_K01
Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się.
2,0
3,0Kompetencje społeczne nie podlegają ocenie bezpośredniej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Knauff M., Obliczanie konstrukcji żelbetowych według Eurokodu 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2013
  2. Łapko A., Jensen B., Podstawy projektowania konstrukcji żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2008
  3. Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, t. I-VI, PWN, Warszawa, 2011
  4. Grabiec K., Bogucka J., Grabiec-Mizera T, Obliczanie przekrojów w elementach betonowych i żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2002
  5. Drobiec Ł., Jasiński R., Piekarczyk A., Diagnostyka Konstrukcji żelbetowych, PWN, Warszawa, 2023

Literatura dodatkowa

  1. Zybura A., Konstrukcje żelbetowe. Atlas rysunków, PWN, Warszawa, 2011
  2. Ajdukiewicz A., Eurokod 2. Podręczny skrót dla projektantów konstrukcji żelbetowych, SPC, Kraków, 2010
  3. Praca zbiorowa, Podstawy projektowania konstrukcji żelbetowych i sprężonych według Eurokodu 2, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2006
  4. Urban T. Habiera E., Przyklady obliczeń elementów zginanych zbrojonych jednokierunkowo., Wyd. Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Niszczące badania betonu na rdzeniach i próbkach pobieranych w czasie wznoszenia konstrukcji2
T-L-2Badania elementu żelbetowego w czasie próby obciążenia1
T-L-3Badanie modułu sprężystości betonu1
T-L-4Nieniszczące badania betonu w konstrukcji2
T-L-5Badanie zbrojenia w istniejącym elemencie. Pokaz próby sprężania elementu kablobetonowego.2
T-L-6Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych1
9

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt elementow żelbetowej ramy dwukondygnacyjnej i dwunawowej obciążenej stropem płytowo-żebrowym. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów ramy żelbetowej: dwuprzęslowego rygla i słupa najniższej kondygnacji oraz stopy fundamentowej obciążonej projektowanym słupem. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia rygla. Rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów konstrukcyjnych.18
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Płyty krzyżowo zbrojone - statyka, systemy zbrojenia, sposoby kształtowania zbrojenia w miejscach osłabionych otworami.1
T-W-2Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu inperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu.1
T-W-3Nośność graniczna słupów betonowych; słupy żelbetowe - stan graniczny nośności, kryterium dużego i małego mimośrodu, wymiarowanie zbrojenia w przekroju ściskanym mimośrodowo.1
T-W-4Zasady zbrojenia słupów zwykłych.1
T-W-5Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia.1
T-W-6Elementy rozciągane - przykłady żelbetowych elementów rozciąganych, kryterium dużego i małego mimośrodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych.1
T-W-7Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, statyka, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.1
T-W-8Ławy i stopy żelbetowe - zasady analizy statycznej, sprawdzanie stanów granicznych nośności, wymiarowanie zbrojenia na zginanie.1
T-W-9Ściany oporowe - rodzaje ścian oporowych, statyka, wymiarowanie i konstruowanie zbrojenia w ścianach płytowo-kątowych i płytowo-żebrowych.1
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-L-2Opracwanie wyników14
A-L-3Przygotawanie do zaliczenia2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-P-2Wykonywanie obliczeń i rysunków projektu30
A-P-3Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Studiowanie literatury10
A-W-3Przygotowanie do egzaminu5
A-W-4Egzamin1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/22_W01Rozumie istotę konstrukcji żelbetowych i ich nieliniową charakterystykę.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W02Posiada podstawową wiedzę w zakresie teorii konstrukcji oraz teorii projektowania obiektów budowlanych i inżynieryjnych.
Cel przedmiotuC-1Rozumienie istoty konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki
C-3Umiejętność oceny podstawowych parametrów stanu technicznego istniejących konstrukcji żelbetowych.
Treści programoweT-W-5Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia.
T-W-2Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu inperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu.
T-W-3Nośność graniczna słupów betonowych; słupy żelbetowe - stan graniczny nośności, kryterium dużego i małego mimośrodu, wymiarowanie zbrojenia w przekroju ściskanym mimośrodowo.
T-W-4Zasady zbrojenia słupów zwykłych.
T-W-6Elementy rozciągane - przykłady żelbetowych elementów rozciąganych, kryterium dużego i małego mimośrodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych.
T-W-7Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, statyka, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.
T-W-9Ściany oporowe - rodzaje ścian oporowych, statyka, wymiarowanie i konstruowanie zbrojenia w ścianach płytowo-kątowych i płytowo-żebrowych.
T-W-8Ławy i stopy żelbetowe - zasady analizy statycznej, sprawdzanie stanów granicznych nośności, wymiarowanie zbrojenia na zginanie.
T-W-1Płyty krzyżowo zbrojone - statyka, systemy zbrojenia, sposoby kształtowania zbrojenia w miejscach osłabionych otworami.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie je w stanie bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/22_W02Rozumie wpływ efektów II rzędu na pracę elementów ściskanych i konieczność analizy przestrzennej sztywności budynków.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W04Posiada podstawową wiedzę na temat kształtowania obiektów budowlanych i inżynieryjnych oraz technologii ich wznoszenia .
Cel przedmiotuC-1Rozumienie istoty konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki
C-3Umiejętność oceny podstawowych parametrów stanu technicznego istniejących konstrukcji żelbetowych.
Treści programoweT-W-5Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia.
T-W-2Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu inperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu.
T-W-3Nośność graniczna słupów betonowych; słupy żelbetowe - stan graniczny nośności, kryterium dużego i małego mimośrodu, wymiarowanie zbrojenia w przekroju ściskanym mimośrodowo.
T-W-4Zasady zbrojenia słupów zwykłych.
T-W-6Elementy rozciągane - przykłady żelbetowych elementów rozciąganych, kryterium dużego i małego mimośrodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych.
T-W-7Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, statyka, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.
T-W-9Ściany oporowe - rodzaje ścian oporowych, statyka, wymiarowanie i konstruowanie zbrojenia w ścianach płytowo-kątowych i płytowo-żebrowych.
T-W-8Ławy i stopy żelbetowe - zasady analizy statycznej, sprawdzanie stanów granicznych nośności, wymiarowanie zbrojenia na zginanie.
T-W-1Płyty krzyżowo zbrojone - statyka, systemy zbrojenia, sposoby kształtowania zbrojenia w miejscach osłabionych otworami.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie je w stanie bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/22_U01Potrafi projektować konstrukcje żelbetowe złożene z typowych elementów w tym elementów z udziałem siły podłużnej oraz prostych fundanentów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U04Potrafi samodzielnie zestawić obciążenia działające na konstrukcję, wykonać analizę statyczną i projektować podstawowe elementy konstrukcyjne, również wykorzystując komercyjne oprogramowanie.
B_1A_U07Potrafi samodzielnie posługiwać się materiałami źródłowymi w zakresie analizy i syntezy zawartych w nich informacji oraz poddawać je krytycznej ocenie w odniesieniu do rozważanych problemów.
Cel przedmiotuC-2Umiejętność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji żelbetowych z udziałem momentu zginającego i siły podłużnej.
Treści programoweT-P-1Projekt elementow żelbetowej ramy dwukondygnacyjnej i dwunawowej obciążenej stropem płytowo-żebrowym. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów ramy żelbetowej: dwuprzęslowego rygla i słupa najniższej kondygnacji oraz stopy fundamentowej obciążonej projektowanym słupem. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia rygla. Rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów konstrukcyjnych.
Metody nauczaniaM-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie je w stanie bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/22_U02Umiejętność oceny stanu technicznego istniejących konstrukcji betonowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U05Potrafi planować i przeprowadzać obliczenia, analizy i eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane rezultaty, krytycznie ocenić otrzymane wyniki oraz wyciągać wnioski .
B_1A_U07Potrafi samodzielnie posługiwać się materiałami źródłowymi w zakresie analizy i syntezy zawartych w nich informacji oraz poddawać je krytycznej ocenie w odniesieniu do rozważanych problemów.
Cel przedmiotuC-3Umiejętność oceny podstawowych parametrów stanu technicznego istniejących konstrukcji żelbetowych.
Treści programoweT-L-2Badania elementu żelbetowego w czasie próby obciążenia
T-L-1Niszczące badania betonu na rdzeniach i próbkach pobieranych w czasie wznoszenia konstrukcji
T-L-3Badanie modułu sprężystości betonu
T-L-4Nieniszczące badania betonu w konstrukcji
T-L-5Badanie zbrojenia w istniejącym elemencie. Pokaz próby sprężania elementu kablobetonowego.
Metody nauczaniaM-3Realizacja i interpretacja badań laboratoryjnych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie je w stanie bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/22_K01Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych.
Cel przedmiotuC-1Rozumienie istoty konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki
C-2Umiejętność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji żelbetowych z udziałem momentu zginającego i siły podłużnej.
C-3Umiejętność oceny podstawowych parametrów stanu technicznego istniejących konstrukcji żelbetowych.
Treści programoweT-L-6Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
T-L-2Badania elementu żelbetowego w czasie próby obciążenia
T-L-1Niszczące badania betonu na rdzeniach i próbkach pobieranych w czasie wznoszenia konstrukcji
T-L-3Badanie modułu sprężystości betonu
T-L-4Nieniszczące badania betonu w konstrukcji
T-L-5Badanie zbrojenia w istniejącym elemencie. Pokaz próby sprężania elementu kablobetonowego.
T-P-1Projekt elementow żelbetowej ramy dwukondygnacyjnej i dwunawowej obciążenej stropem płytowo-żebrowym. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów ramy żelbetowej: dwuprzęslowego rygla i słupa najniższej kondygnacji oraz stopy fundamentowej obciążonej projektowanym słupem. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia rygla. Rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów konstrukcyjnych.
T-W-5Słupy uzwojone - nośność graniczna i konstrukcja zbrojenia.
T-W-2Elementy ściskane - sposoby uwzględniania wpływu inperfekcji geometrycznych i efektów II rzędu.
T-W-3Nośność graniczna słupów betonowych; słupy żelbetowe - stan graniczny nośności, kryterium dużego i małego mimośrodu, wymiarowanie zbrojenia w przekroju ściskanym mimośrodowo.
T-W-4Zasady zbrojenia słupów zwykłych.
T-W-6Elementy rozciągane - przykłady żelbetowych elementów rozciąganych, kryterium dużego i małego mimośrodu, stany graniczne nośności i wymiarowanie, konstruowanie zbrojenia elementów prętowych.
T-W-7Konstrukcje szkieletowe: sposoby zapewnienia sztywności przestrzennej, statyka, zasady konstruowania zbrojenia węzłów.
T-W-9Ściany oporowe - rodzaje ścian oporowych, statyka, wymiarowanie i konstruowanie zbrojenia w ścianach płytowo-kątowych i płytowo-żebrowych.
T-W-8Ławy i stopy żelbetowe - zasady analizy statycznej, sprawdzanie stanów granicznych nośności, wymiarowanie zbrojenia na zginanie.
T-W-1Płyty krzyżowo zbrojone - statyka, systemy zbrojenia, sposoby kształtowania zbrojenia w miejscach osłabionych otworami.
Metody nauczaniaM-2Realizacja indywidualnego zadania projektowego.
M-1Wykład informacyjny.
M-3Realizacja i interpretacja badań laboratoryjnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Kompetencje społeczne nie podlegają ocenie bezpośredniej.
3,5
4,0
4,5
5,0