Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie procesem inwestycyjnym - 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie procesem inwestycyjnym - 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Budowlanej i Komunikacyjnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs z organizacji przedsiebiorstw budowlanych |
W-2 | Ukończony kurs z ekonomiki budownictwa i technologii robót budowlanych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z metodologią i zasadami podejmowania decyzji inwestycyjnych |
C-2 | Umiejetność identyfikacji ryzyka inwestycyjnego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Identyfikacja i analiza interesariuszy różnych projektów / Identification and analysis of stakeholders of various projects | 4 |
T-A-2 | Cele i opis różnych projektów / Objectives and description of various projects | 2 |
T-A-3 | Sporządzenie matrycy logicznej projektu wg. metody PCM / Preparation of the logical matrix of the project according to PCM methods | 1 |
T-A-4 | Analiza techniczna i finansowa róznych projektów / Technical and financial analysis of various projects | 4 |
T-A-5 | Analiza SWOT i PESTLE dla różnych projektów / SWOT and PESTLE analysis of varoius projects | 4 |
T-A-6 | Kamienie milowe / Milestones | 1 |
T-A-7 | Struktury podziału prac (SPP) różnych projeków / Work Breakdown Structure (WBS) of various projects | 4 |
T-A-8 | Biznes model canvas różnych projektów / Business model canvas of various projects | 4 |
T-A-9 | Identfikacja i analiza ryzyka różnych projektów / Risk identification and analysis of various projects | 4 |
T-A-10 | Kolokwium zaliczające / written exam | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia i definicje zarządzania projektem/Fundamental terms and definitions of project management | 1 |
T-W-2 | Mapy myśli w zarządzaniu projektami / Mind mapping in project management | 1 |
T-W-3 | Cykl życia projektu inwestycyjnego /Life cycle of an investment project | 2 |
T-W-4 | Identyfikacja i analiza interesariuszy procesu inwestycyjnego / Identification and analysis of stakeholders in the project management process | 2 |
T-W-5 | Główne uwarunkowania i ograniczenia w zarządzaniu projektem / Key considerations and constraints in project management | 2 |
T-W-6 | Planowanie strategiczne procesu inwestycyjnego (cele i parametry projektu) / Strategic planning of the investment process (project aims and objectives) | 2 |
T-W-7 | Analiza SWOT i PESTLE / SWOT and PESTLE analysis | 2 |
T-W-8 | Różne modele zarządzania projektem - przykłady i optymalizacja wyboru metody / Various project management models - case studies and selection optimisation | 2 |
T-W-9 | Metodologia zarządzania procesem inwestycyjnym wg. Project Management Institute / Project Management Institute methodology for managing the construction investment process | 4 |
T-W-10 | Zarządzanie zakresem projektu wg. standardów PMI / Scope management of the project according to PMI standards | 2 |
T-W-11 | Wskaźniki realizacji celów projektu / Achievement indicators for project objectives | 2 |
T-W-12 | Biznes model canvas / Business model canvas | 2 |
T-W-13 | Identfikacja i analiza ryzyka / Risk identification and analysis | 4 |
T-W-14 | Struktura podziału działań WBS w odniesieniu do pełnego cyklu życia projektu inwestycyjnego / Work breakdown structure (WBS) in relation to the whole life cycle of an investment project | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach / Participation in exercises | 30 |
A-A-2 | Samodzielne opracowanie tematów - studia literaturowe / Development of topics individual - literature studies | 18 |
A-A-3 | Udział w konsultacjach / Consultation | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach / Participation in classes | 30 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie treści wykładowych oraz rozpoznanie literaturowe / Self-analysis of lecture contents and literature research | 18 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach / Consultation | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny / lecture |
M-2 | studium przypadków / case studies |
M-3 | ćwiczenia przedmiotowe / exercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów na podstawie testu |
S-2 | Ocena formująca: sprawdzenie poprawności rozwiazań dla poszczególnych przypadków omawianych w trakcie ćwiczeń audytoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_C/22-1_W01 Student zna koncepcję cyklu życia projektu inwestycyjnego z podziałem na poszczególne fazy, mocne i słabe strony projektu, zna kluczowe metody zarządzania | BIE_1A_W06 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-6, T-A-7, T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-W-14 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_C/22-1_U01 Student umie dobierać modele zarządzania projektem na podstawie kryteriów i wymogów inwestora, umie ocenić ryzyko inwestycji i wykonalność techniczną i finansową. | BIE_1A_U10 | — | — | C-1 | T-A-5, T-A-2, T-A-6, T-A-7, T-A-1, T-A-4, T-W-5, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-10 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_C/22-1_K01 Jest gotów do podjęcia działań zawodowych z zachowaniem profesjonalizmu. | BIE_1A_K02 | — | — | C-1 | T-A-5, T-A-2, T-A-7, T-A-1, T-A-4, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_C/22-1_W01 Student zna koncepcję cyklu życia projektu inwestycyjnego z podziałem na poszczególne fazy, mocne i słabe strony projektu, zna kluczowe metody zarządzania | 2,0 | |
3,0 | Student zna i rozumie podstawowe etapy cyklu życia inwestycji oraz główne założenia projektu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_C/22-1_U01 Student umie dobierać modele zarządzania projektem na podstawie kryteriów i wymogów inwestora, umie ocenić ryzyko inwestycji i wykonalność techniczną i finansową. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi ocenić kryteria i wymogi inwestora oraz zaproponować model zarządzania projektem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_C/22-1_K01 Jest gotów do podjęcia działań zawodowych z zachowaniem profesjonalizmu. | 2,0 | |
3,0 | Student jest gotów w stopniu podstawowym do działań zawodowych związanych z zarządzaniem procesem inwestycyjnym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kerzner Harold, Project Management - A system approach to planning, scheduling and control, John Wiley &Sons, 2003
- Project Management Institute, "A guide to the Project Management Body of Knowledge", 2000
- Halpin D.W., Woodhead R.W., “ Construction Management”, John Wiley & Sons, 2011
- Kerzner Harold, "Advanced Project Management – edycja polska, John Wiley &Sons, 2004
- Dziworska K., Decyzje inwestycyjne przedsiębiorstw, Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2000
- The Chartered Institute of Building, Code Of Practice For Project Management For Construction and Development, Wiley-Blackwell, 2010
- Kietliński W.,Janowska J., Wożniak C., Proces inwestycyjny w budownictwie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2007
- Rory Burke, Poject Management, Planning and Control, John Wiley&Sons, 1992
- Nicholas J.M., Steyn H., Projekt management for business, engineering, and technology. Principles and practice., Elsevier Butterworth Heinemann, 2008
Literatura dodatkowa
- Pastusiak R., Ocena efektywności inwestycji, Cedetu, warszawa, 2003
- Praca zbiorowa, Podstawy Zarządzania nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2009
- Minasowicz A., Efektywność i zarządzanie finansami w budownictwie, Poltext, Warszawa, 2009
- Kerzner H., Projekt Management. A system approach to planning, scheduling and controlling., John Wiley Sons, New Jersey, 2003
- Lessel W., Zarządzanie projektem. Jak precyzyjnie zaplanować i wdrożyć projekt., BC Edukacja Sp. z o.o., Warszawa, 2008
- Werner W.A., Procedury inwestowania., Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2004