Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie procesem inwestycyjnym - 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie procesem inwestycyjnym - 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Budowlanej i Komunikacyjnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs z zarządzania procesem inwestycyjnym I |
W-2 | Ukończony kurs z organizacji i kierowania budową I |
W-3 | Ukończony kurs z systemów zarządzania jakością |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy na temat organizacji i rozpoczęcia procesu inwestycyjnego w budownictwie |
C-2 | Umiejętność zarzadzania czasem realizacji inwestycji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Harmonogramy sieciowe, metoda ścieżki krytycznej / Network diagrams (AoA, AoN), critical ath method | 10 |
T-A-2 | Obliczanie procentowego zaawansowania zadań inwestycyjnych / Calculating the percentage of completion of investment tasks | 4 |
T-A-3 | Metoda wartości wypracowanej / Earned value method | 10 |
T-A-4 | Kontrola przebiegu projektu / Project control | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Cykl życia projektu dla inwestycji budowlanych/Project life cycle for construction projects | 2 |
T-W-2 | Podstawowe funkcje inwestora w procesie inwestycyjnym/The main functions of the investor in the construction process | 2 |
T-W-3 | Zasady planowania czasu realizacji poszczególnych etapów procesu inwestycyjnego / Principles of time planning for the various stages of the investment process | 2 |
T-W-4 | Zasady sporządzania planu zarządzania przedsięwzięciem budowlanym/ Principles for developing a project management plan for a construction project | 6 |
T-W-5 | Pojęcia i definicje Leadership / Leadership terms and definitions | 4 |
T-W-6 | Organizacja zespołu do realizacji projektu inwestycyjnego/ Team organisational structure for an investment project | 2 |
T-W-7 | Zakres obowiązków i kompetencji zespołu Project Managera / Responsibilities and authority of the Project Manager team | 2 |
T-W-8 | Zakres dokumentacji technicznej procesu inwestycyjnego, a efektywność realizacji projektu /Scope of technical documentation of the investment process and efficiency of project implementation | 2 |
T-W-9 | Analiza trendów zaawansowania zadań procesu inwestycyjnego i czasu ich realizacji w odniesieniu do planu bazowego / Analysis of trends in the advancement of tasks of the investment process and the time of their execution in relation to the baseline plan | 2 |
T-W-10 | Metoda wartośći wypracowanej/ Earned Value Method | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach / Participation in exercises | 30 |
A-A-2 | Samodzielne opracowanie tematów - studia literaturowe / Development of topics individual - literature studies | 43 |
A-A-3 | Udział w konsultacjach / Consultation | 2 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach / Participation in classes | 30 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie treści wykładowych oraz rozpoznanie literaturowe / Self-analysis of lecture contents and literature research | 41 |
A-W-3 | Egzamin / Written exam | 2 |
A-W-4 | Udział w konsultacjach / Consultation | 2 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: sprawdzenie poprawności rozwiązań dla poszczególnych przypadków omawianych w trakcie ćwiczeń audytoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin testowy i zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_C/22-2_W01 Posiada wiedzę z zakresu doboru zasobów niezbędnych do realizacji inwestycji, definiuje i kontroluje koszty budowy zgodnie z harmonogramem. | BIE_1A_W06 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-6, T-W-9, T-A-4, T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_C/22-2_U01 Potrafi utworzyć zespół do realizacji projektu budowlanego oraz sporządzić harmonogram działań inwestycyjnych. | BIE_1A_U10 | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_C/22-2_K01 Jest gotów do zachowania w sposób profesjonalny. Jest gotów do podejmowania decyzji w zakresie usprawnienia procesu inwestycyjnego. | BIE_1A_K02 | — | — | C-2, C-1 | T-W-7, T-A-4 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_C/22-2_W01 Posiada wiedzę z zakresu doboru zasobów niezbędnych do realizacji inwestycji, definiuje i kontroluje koszty budowy zgodnie z harmonogramem. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązuje test w 60% , rozpoznaje zasoby ludzkie, materiałowe i sprzętowe niezbędne do realizacji inwestycji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_C/22-2_U01 Potrafi utworzyć zespół do realizacji projektu budowlanego oraz sporządzić harmonogram działań inwestycyjnych. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi określić skład zespołu do realizowanego projektu budowlanego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_C/22-2_K01 Jest gotów do zachowania w sposób profesjonalny. Jest gotów do podejmowania decyzji w zakresie usprawnienia procesu inwestycyjnego. | 2,0 | |
3,0 | Jest gotów podjęcia odpowiedzialności za pracę w zespole, wypełnia w stopniu podstawowym określone zadania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kerzner Harold, Project Management - A system approach to planning, scheduling and control, John Wiley &Sons, 2003
- Kerzner Harold, Advanced Project Management – edycja polska, John Wiley &Sons, 2004
- Rory Burke, Project management – planning and control, John Wiley &Sons, 1993
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa, Zarządzanie budową, Poltext, Warszawa, 2009
- Praca zbiorowa, Podstawy zarządzania nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2009
- Hamrol A., Mantura W., Zarządzanie jakością Teoria i Praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2005