Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Organizacja i kierowanie budową 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Organizacja i kierowanie budową 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Budowlanej i Komunikacyjnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 14 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotu organizacja i kierowanie budową I |
W-2 | Zaliczenie przedmiotu zarządzanie procesem inwestycyjnym |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość technologi wykonania robót, planowanie podstawowych zasobów |
C-2 | Opracowanie harmonogramów budowlanych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Sporządzenie harmonogramów za pomoca programu komputerowego / Preparation of schedules using a software application | 14 |
T-P-2 | Kolokwium zaliczające / Written exam | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy zarządzania czasem na budowie, rodzaje harmonogramów i ich zastosowanie/Time management fundamentals on construction site, types of schedules and their use | 2 |
T-W-2 | Metoda ścieżki krytycznej – zasady opracowania harmonogramów sieciowych / Critical path method - principles for developing network schedules | 2 |
T-W-3 | Podstawowe zależności pomiędzy zadaniami w budowlanym harmonogramie sieciowym wykonywanym w programie komputerowym / Basic relationships between tasks in a construction network schedule which is executed in a software application | 2 |
T-W-4 | Metody obliczania planowanego czasu wykonania robót budowlanych / Methods for calculating the planned duration of construction work | 2 |
T-W-5 | Budowa harmonogramu zatrudnienia i jego optymalizacja / Scheduling and optimisation of labour | 3 |
T-W-6 | Równowaga zatrudnienia i jej wpływ na kształtowanie ścieżki krytycznej i koszty budowy / The balance of labour and its impact on critical path design and construction costs | 2 |
T-W-7 | Optymalizacja harmonogramu projektu - metody działań zabezpieczające terminowe wykonanie robót budowlanych / Optimisation of the project schedule - Methods of achieving on-time completion of construction work | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w ćwiczeniach / Participation in exercises | 15 |
A-P-2 | Samodzielne opracowanie tematów - studia literaturowe / Development of topics individual - literature studies | 8 |
A-P-3 | Udział w konsultacjach / Consultation | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Optimisation of the Project schedule - Methods of achieving on-time completion of construction work | 15 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie treści wykładowych oraz rozpoznanie literaturowe / Self-analysis of lecture contents and literature research | 16 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu / Preparation for the exam | 15 |
A-W-4 | Egzamin / Written exam | 2 |
A-W-5 | Udział w konsultacjach / Consultation | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: egzamin testowy |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/15-1_W01 Zna i rozumie metody planowania oraz identyfikacji parametrów projektu krytycznych dla terminowego i efektywnego wykonania robót na budowie. | BIE_1A_W06 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-7 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/15-1_U01 Potrafi sporządzić harmonogram belkowy, sieciowy, rzeczowo-finansowy dla robót budowlanych za pomocą programu MS Project. | BIE_1A_U02, BIE_1A_U10 | — | — | C-1, C-2 | T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-7 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/15-1_K01 Jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i zespołu oraz za powierzone mu zadania, przestrzega etyki zawodowej. | BIE_1A_K02 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-7 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/15-1_W01 Zna i rozumie metody planowania oraz identyfikacji parametrów projektu krytycznych dla terminowego i efektywnego wykonania robót na budowie. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie testu w 60%, zna metody planowania i krytyczne punkty projektu inwestycyjnego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/15-1_U01 Potrafi sporządzić harmonogram belkowy, sieciowy, rzeczowo-finansowy dla robót budowlanych za pomocą programu MS Project. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zaplanować kolejność wykonywania robót budowlanych przy wykorzystaniu programu MS Project | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/15-1_K01 Jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i zespołu oraz za powierzone mu zadania, przestrzega etyki zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za pracę w zespole, wypełnia w stopniu podstawowym określone zadania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Rory Burke, Project Management Planing and Contraction, John Wiley & Sons, 1992
- Andersson C.A.,Miles D., Neale R., Ward J., Site management.Workbook, International Labour Office, Geneva, 1996
- Praca zbiorowa, English for construction managers and engineering. Part 2: Principles of the management in construction., Poltext, Warszawa, 2008
- Kerzner H., Project Management. A system approach to planning,scheduling and controlling, John Wiley& Sons, Inc. New Jersey, 2003
- Maj T., Organizacja budowy. Podręcznik, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa, Zarządzanie budową, Poltext, Warszawa, 2009
- Jaworski M., Podstawy organizacji budowy, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 2004
- Chudley R., Greeno R., Building construction. Handbook. Incorporating current building&construction regulations, Butterworth- Heinemann, England, 2010
- Chudley R., Greeno R., Construction technology. Pearson education limited, England, 2005
- Cieslewicz, W., Araszkiewicz, K., & Sikora, P., Accident rate as a measure of safety assessment in Polish civil engineering., Safety, 2019, 5(4)