Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Język niderlandzki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język niderlandzki | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 13,0 | ECTS (formy) | 13,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | holenderski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Posługiwanie się językiem niderlandzkim w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B1. |
C-2 | Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów |
C-3 | Wyrobienie świadomości i potrzeby ustawicznego i samodzielnego kształcenia się. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Pierwsze kontakty - zaimki osobowe - odmiana czasownika | 12 |
T-LK-2 | Restauracja, kawiarnia - liczba mnoga rzeczowników - odmiana przymiotnika | 12 |
T-LK-3 | Święta, zwyczaje, czas wolny | 9 |
T-LK-4 | W sklepie, przepisy - zaimki wskazujące - waga, miara | 9 |
T-LK-5 | Wybrane tematy i słownictwo z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów | 3 |
45 | ||
lektorat | ||
T-LK-1 | Własne zdanie, film, telewizja - zdania współrzędne i podrzędne | 12 |
T-LK-2 | Polityka, ustrój - przysłówek zaimkowy | 9 |
T-LK-3 | Prowadzenie rozmowy, gesty - mowa zależna - pogoda | 9 |
T-LK-4 | Mieszkanie - czas przeszły prosty - przymiotniki nieodmienne | 12 |
T-LK-5 | Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów | 3 |
45 | ||
lektorat | ||
T-LK-1 | Zdrowie - części ciała, choroby | 14 |
T-LK-2 | Szkoła, kursy - przeczenie czasownika moeten | 14 |
T-LK-3 | Praca, zawody - zaimki nieokreślone - list motywacyjny | 17 |
T-LK-4 | Powtórzenie wiadomości | 10 |
T-LK-5 | Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów | 5 |
60 | ||
lektorat | ||
T-LK-1 | Odzież, zakupy - zaimki dzierżawcze - przeczenie niet | 9 |
T-LK-2 | wskazywanie drogi, podróże - zegar - czas przeszły | 12 |
T-LK-3 | Poczta, telefon - okolicznik miejsca er - czasowniki rozdzielnie złożone | 12 |
T-LK-4 | Gazety, czasopisma - tryb rozkazujący - podmiot gramatyczny er | 9 |
T-LK-5 | Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów | 3 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 45 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 28 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
75 | ||
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 60 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 38 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
100 | ||
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 45 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 28 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
75 | ||
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 45 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 28 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
M-7 | pisanie listów formalnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test diagnostyczny (F) |
S-2 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-3 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
S-4 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_BIE/A/09-b_U01 posiada umiejętność porozumiewania się na poziomie B1 z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej na tematy z życia codziennego, umie wyrazić swoje zdanie i krótko je uzasadnić | BIE_1A_U01 | — | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-2, S-3, S-4 |
BIE_1A_BIE/A/09-b_U02 potrafi zastosować w prezentacji i dyskusji dotyczącej realizowanego zadania podstawowe słownictwo techniczne w języku obcym na poziomie B1 | BIE_1A_U01 | — | — | C-2 | T-LK-5 | M-1, M-3, M-5 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_BIE/A/09-b_K01 jest gotów do efektywnego komunikowania się w języku obcym na poziomie B1 podczas pracy zawodowej, dyskusji i oceny swoich zadań zawodowych | BIE_1A_K02 | — | — | C-3 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4 | M-1, M-2, M-4 | S-2, S-3, S-4 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_BIE/A/09-b_U01 posiada umiejętność porozumiewania się na poziomie B1 z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej na tematy z życia codziennego, umie wyrazić swoje zdanie i krótko je uzasadnić | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami, bez umiejętności efektywnego argumentowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BIE_1A_BIE/A/09-b_U02 potrafi zastosować w prezentacji i dyskusji dotyczącej realizowanego zadania podstawowe słownictwo techniczne w języku obcym na poziomie B1 | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne z zakresu budownictwa i używa je w ograniczonym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_BIE/A/09-b_K01 jest gotów do efektywnego komunikowania się w języku obcym na poziomie B1 podczas pracy zawodowej, dyskusji i oceny swoich zadań zawodowych | 2,0 | |
3,0 | Student w minimalnym stopniu jest gotowy do komunikowania się w języku obcym na poziomie B1 i wypowiadania się na tematy zawodowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Henny Taks, Katja Verbruggen, “Taal Talent” część 1, Uitgeverij Coutinho, Bussum, 2017
- Katja Verbruggen, Henny Taks, “Taal Talent” część 2, Uitgeverij Coutinho q, Bussum, 2018
Literatura dodatkowa
- Van Ekeren-Krawczyk A., Niderlandzki drugi krok, Granpok system, 2011
- Van Ekeren-Krawczyk A., Jaskólska-Schothuis T, wo, Granpok system, Niderlandzki od podstaw, Budownictwo, Granpok system, 2011
- Lisetta Stembor, Stanisław Prędota, Mówimy po niderlandzku, Wiedza Powszechna, Mówimy, 1986
- Agata van Eikeren Krawczyk, Niderlandzki krok po krok, Granpok System, Dąbrowa Górnicza, 2006