Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)
specjalność: International Construction Management
Sylabus przedmiotu PS - Ethics in Business:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | PS - Ethics in Business | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Siewiera <Agnieszka.Siewiera@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Professor Visiting <Visiting@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of the basics of economics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Getting the knowledge of the principles of corporate social responsibility and the concept of sustainable development |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | The concept of business. Entrepreneurship in the theory of economics. | 1 |
T-W-2 | Subject, objectives and methods of ethics. Basic concepts. Ethical systems: premises and ways to justify moral choices and judgments. | 1 |
T-W-3 | Ethical dimension of management. The genesis of business ethics. An enterprise as a moral entity. The specificity of ethical analysis of economic issues. | 2 |
T-W-4 | Competitiveness - definition and essence, the process of achieving and maintaining competitiveness. Ethical dimension of competition. | 2 |
T-W-5 | Conflict of economic and social values. The concept of sustainable development. | 2 |
T-W-6 | Corporate Social Responsibility (CSR) - history, standards, principles. Good CSR practices on the example of Polish and global companies. | 2 |
T-W-7 | Ethical dimension of human resources management. Organisational culture and social capital of a company. | 2 |
T-W-8 | Principles of engineering ethics in the practice of design, implementation and operation of technical facilities. | 2 |
T-W-9 | Final test | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 14 |
A-W-2 | Own work, self-study | 9 |
A-W-3 | consultation | 2 |
A-W-4 | final test | 1 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture, explanation, case studies discussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: final written test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/A/04-8_W01 The student knows and understands the assumptions of the concept of corporate social responsibility | B-A_2A_W16, B-A_2A_W14 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/A/04-8_U01 The student can define the principles of reponsible, ethical business activities | B-A_2A_U26 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/A/04-8_K01 The student is ready to and has the competence to identify and discuss ethical issues related to the functioning of business entitie | B-A_2A_K09 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/A/04-8_W01 The student knows and understands the assumptions of the concept of corporate social responsibility | 2,0 | |
3,0 | The student knows and understands the assumptions of corporate social responsibility and the importance of this concept for social and economic development | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/A/04-8_U01 The student can define the principles of reponsible, ethical business activities | 2,0 | |
3,0 | The student can use the basic principles of making ethical and socially just choices related to business and professional activities | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/A/04-8_K01 The student is ready to and has the competence to identify and discuss ethical issues related to the functioning of business entitie | 2,0 | |
3,0 | The student is ready to identify and analyze the issues of ethical business | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Phillips, Robert, Stakeholder theory and organizational ethics, Berrett-Koehler, San Francisco, 2003
- Copp, D. (ed.), The Oxford Handbook of Ethical Theory, OUP, Oxford, 2010
Literatura dodatkowa
- Institute for Global Ethics, https://www.globalethics.org/, 2011