Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)
Sylabus przedmiotu Computer Aided Metal Structures Design:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Computer Aided Metal Structures Design | ||
| Specjalność | Engineering Structures | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Popiel <Piotr.Popiel@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | Małgorzata Abramowicz <Malgorzata.Abramowicz@zut.edu.pl>, Malgorzata Jarosińska <Malgorzata.Jarosinska@zut.edu.pl>, Agnieszka Pełka-Sawenko <Agnieszka.Pelka-Sawenko@zut.edu.pl> | ||
| ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
| Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Computer skills. Knowledge of the main mechanical and technological properties of steel and the basic range of steel products; ability to design and construct simple steel elements (beams, columns, bearings); knowledge of the basic design principles of steel halls. |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | The student can create drawing documentation of a building with steel structure |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| laboratoria | ||
| T-L-1 | The design of the building structure made of hot-rolled elements. | 30 |
| 30 | ||
| wykłady | ||
| T-W-1 | The use of CAD programs to prepare drawing documentation of complex metal structures. Introduction to the Bocad program (Tekla): structural modeling, drawing generation, macrodefinitions, COPL prametric macros, interactive tables. Test | 15 |
| 15 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| laboratoria | ||
| A-L-1 | Participation in classes | 29 |
| A-L-2 | Completion of project classes | 1 |
| 30 | ||
| wykłady | ||
| A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
| A-W-2 | Individual study | 5 |
| 20 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Lecture |
| M-2 | Project |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena podsumowująca: Passing the controlled assignment |
| S-2 | Ocena podsumowująca: Passing the lecture test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| CE_2A_ES/D/11_W01 The student knows to advanced methods of making drawings of steel structures | B-A_2A_W09 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| CE_2A_ES/D/11_U01 The student is able to create drawing documentation of a steel structure with the use of advanced CAD programs | B-A_2A_U07, B-A_2A_U08 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| CE_2A_ES/D/11_K01 The student is ready to be aware of the need to study independently and improve professional skills | B-A_2A_K01 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| CE_2A_ES/D/11_W01 The student knows to advanced methods of making drawings of steel structures | 2,0 | |
| 3,0 | Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| CE_2A_ES/D/11_U01 The student is able to create drawing documentation of a steel structure with the use of advanced CAD programs | 2,0 | |
| 3,0 | Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| CE_2A_ES/D/11_K01 The student is ready to be aware of the need to study independently and improve professional skills | 2,0 | |
| 3,0 | Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Literatura podstawowa
- BOCAD Service International, COPL - Bocad - 3D, własne, Bohun, 2011
- A. Pełka-Sawenko, T. Wróblewski , M. Szumigała, Validation of computational models of steel-concrete composite beams, ENGINEERING TRANSACTIONS, Poznań, 2016, Volume 64, 1, http://et.ippt.gov.pl/
Literatura dodatkowa
- Bocad, Bocad 3D manual, Bocad, Ostrów Wlkp., 2011