Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)
Sylabus przedmiotu Computer Aided Design-1:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Computer Aided Design-1 | ||
| Specjalność | Engineering Structures | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Brzozowski <Piotr.Brzozowski@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | Norbert Olczyk <Norbert.Olczyk@zut.edu.pl>, Professor Visiting <Visiting@zut.edu.pl>, Adam Zieliński <Adam.Zielinski@zut.edu.pl> | ||
| ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
| Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Graduating major of any specialty in Civil Engineering as full-time or extramural studies |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Ability to design reinforced concrete structures using computer programs |
| C-2 | Ability to prepare drawings and documentation of reinforced concrete structures using computer programs |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| projekty | ||
| T-P-1 | Design of various reinforced concrete elements using computer programs: computer models preparation, load collection, evaluating of ultimate limit state and serviceability limit states, preparation of design drawings and documentation. | 30 |
| 30 | ||
| wykłady | ||
| T-W-1 | Introduction to concepts of numerical methods used in calculations of reinforced concrete elemnets and structures | 2 |
| T-W-2 | Introduction to the concept of preparation of engineering drawings of reinforced concrete elements and their documentation | 2 |
| T-W-3 | Computer models of various reinforced concrete elements and structures | 4 |
| T-W-4 | Load collection for various reinforced concrete elements and structures | 2 |
| T-W-5 | Ultimate limit state and serviceability limit states in computer calculations. Passing | 5 |
| 15 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| projekty | ||
| A-P-1 | Participation in classes | 30 |
| A-P-2 | Individual preparation of design assignment | 3 |
| A-P-3 | Consultances | 1 |
| A-P-4 | Assessment of project classes | 1 |
| 35 | ||
| wykłady | ||
| A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
| 15 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Lecture |
| M-2 | Project |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena podsumowująca: Passing the controlled assignment |
| S-2 | Ocena podsumowująca: Passing the work assigned to do at home |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| CE_2A_CE/C/08-2_W01 Student knows the basic principles of designing structures with the use of computer software. Knows the basic principles of creating and printing drawings using CAD software | B-A_2A_W06, B-A_2A_W09, B-A_2A_W08 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-2 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| CE_2A_CE/C/08-2_U01 Student is able to design construction elements using computer software. Can read construction drawings | B-A_2A_U18, B-A_2A_U19, B-A_2A_U08 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-2 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| CE_2A_CE/C/08-2_K01 Student is prepared to independently perform engineering tasks with the use of computer software and to further improve his professional skills | B-A_2A_K02, B-A_2A_K01 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-2 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| CE_2A_CE/C/08-2_W01 Student knows the basic principles of designing structures with the use of computer software. Knows the basic principles of creating and printing drawings using CAD software | 2,0 | |
| 3,0 | Student has basic knowledge about designing engineering structures with the use of computer software | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| CE_2A_CE/C/08-2_U01 Student is able to design construction elements using computer software. Can read construction drawings | 2,0 | |
| 3,0 | Student can design basic components using computer software | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| CE_2A_CE/C/08-2_K01 Student is prepared to independently perform engineering tasks with the use of computer software and to further improve his professional skills | 2,0 | |
| 3,0 | Student is aware of responsibility in engineering design using computer software | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Literatura podstawowa
- Kuang-Hua Chang, Design Theory and Methods using CAD/CAE, Elsevier, 2014
- Rao, Singiresu S., The finite element method in engineering, Elsevier, 2011
- various, Programs manuals and tutorials, various
Literatura dodatkowa
- Ning Gu, Xiangyu Wang, Computational Design Methods and Technologies: Applications in CAD, CAM and CAE Education, IGI Global, 2012
- E. Horszczaruk, P. Brzozowski, Use of a 3D scanner for imaging concrete sample surfaces abraded with the ASTM C 1138 method, Proceedings of the Creative Construction Conference 2018, 2018, s. 240–246