Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)
Sylabus przedmiotu Complex Concrete Structures 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Complex Concrete Structures 2 | ||
Specjalność | Engineering Structures | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Brzozowski <Piotr.Brzozowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Brzozowski <Piotr.Brzozowski@zut.edu.pl>, Professor Visiting <Visiting@zut.edu.pl>, Adam Zieliński <Adam.Zielinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Passed Complex Concrete Structures course |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ability to design complex engineering structures |
C-2 | Identification of static diagrams, complex load diagrams, application of unusual methods of structure analysis |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Individual design of a selected type of structure: tank, shell structure, load specification, static calculations, dimensioning of elements, structural drawings | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | General considerations: safety and durability of structures | 2 |
T-W-2 | Spatial structures – static diagrams and designing rules: arches, shell structures, plates, tanks, bunkers, silo | 24 |
T-W-3 | Structural integrity and failure of reinforced concrete structures: cracking, deflection, corrosion, safety and reinforcement of structures | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in classes | 30 |
A-P-2 | Individual preparation of design assignment | 12 |
A-P-3 | Consultances | 4 |
A-P-4 | Preparation for grading | 2 |
A-P-5 | Controlled assessment | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 30 |
A-W-2 | Lecture preparation – literature study | 11 |
A-W-3 | Consultances | 2 |
A-W-4 | Preparation for the exam | 4 |
A-W-5 | Taking an exam | 3 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Project |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written exam |
S-2 | Ocena podsumowująca: Coursework assessment |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ES/D/09_W01 Student knows and understands: identification of static diagrams and loads in complex concrete structures, rules for designing spatial structures, durability and structural safety issues of reinforced concrete structures | B-A_2A_W05, B-A_2A_W06, B-A_2A_W08, B-A_2A_W10 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ES/D/09_U01 Student can design complex reinforced concrete structures and prepare their design drawings | B-A_2A_U21, B-A_2A_U15, B-A_2A_U17, B-A_2A_U08 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ES/D/09_K01 Student is prepared to independently perform engineering tasks related to the design of complex concrete structures and to further improve his professional skills | B-A_2A_K05, B-A_2A_K01, B-A_2A_K06 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ES/D/09_W01 Student knows and understands: identification of static diagrams and loads in complex concrete structures, rules for designing spatial structures, durability and structural safety issues of reinforced concrete structures | 2,0 | |
3,0 | Student knows basic principles of spatial structures design. Knows durability and safety issues of reinforced concrete structures | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ES/D/09_U01 Student can design complex reinforced concrete structures and prepare their design drawings | 2,0 | |
3,0 | Student can design basic components of complex reinforced concrete structures | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ES/D/09_K01 Student is prepared to independently perform engineering tasks related to the design of complex concrete structures and to further improve his professional skills | 2,0 | |
3,0 | Student is aware of impact on the environment in conjunction with responsibility for decisions made during the design and construction process of concrete structures | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Giandomenico Toniolo, Marco di Prisco, Michele Win Tai Mak, Reinforced Concrete Design to Eurocode 2, Springer Verlag GmbH, 2017
- W. H. Mosley, Reinforced Concrete Design, PALGRAVE MACMILLAN, 2012
- Millais, Malcolm, Building structures : from concepts to design, Spon Press, New York, 2005
- MacGregor, James Grierson, Reinforced concrete : mechanics and design, Pearson Prentice Hall, 2006
- A. M. Neville, Properties of concrete, London, 2011
- Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, według EC2 t. I-V, PWN, Warszawa, 2011
- EN 1992-1-1, Eurocode2 :Design of concrete structures - Part 1-1:General rules and rules for buildings, 2010
- EN 1992-3, Eurocode 2 - Design of conrete structures - Part 3: Liquid retainig and contaiment structures, 2006
Literatura dodatkowa
- EN 1990, Eurocode - Basic of structural design, 2002
- P. Brzozowski, E. Horszczaruk, K. Hrabiuk, The influence of natural and nano-additives on early strength of cement mortars, Procedia Engineering, 2017, Tom: 172, s. 127–134