Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe- 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe- 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Zwarycz-Makles <Katarzyna.Zwarycz-Makles@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ugruntowanie i usystematyzowanie podstawowej wiedzy z zakresu ogrzewnictwa, ciepłownictwa wentylacji i klimatyzacji oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Omówienie metodologii przygotowania pracy inżynierskiej. Układ pracy inżynierskiej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacje poszczególnych tematów prac inżynierskich – dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych, oraz wniosków uzyskanych w trakcie przygotowania prac inżynierskich – dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy inżynierskiej – materiały pomocnicze, forma prezentacji, formułowanie wniosków | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-SD-2 | przygotowanie prezentacji | 18 |
A-SD-3 | Konsultacje | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena prezentacji i aktywności oraz wiedzy na podstawie dyskusji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/A/09-2_W01 Student zna podstawową wiedzę z zakresu instalacji ogrzewania, wentylacji, klimatyzacji i z zakresu ciepłownictwa | IS_1A_W07 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
IS_1A_S1/A/09-2_W02 Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu ogrzewnictwa ciepłownictwa, wentylacji i klimatyzacji. | IS_1A_W03 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/A/09-2_U01 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu ogrzewnictwa, ciepłownictwa, wentylacji i klimatyzacji. Umie zaprojektować instalację ogrzewczą, źródło ciepła, układ wentylacji i klimatyzacji | IS_1A_U05, IS_1A_U09 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/A/09-2_K01 Jest gotów do przejęcia odpowiedzialności za pracę własną oraz wykazuje gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. | IS_1A_K02, IS_1A_K01 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/A/09-2_W01 Student zna podstawową wiedzę z zakresu instalacji ogrzewania, wentylacji, klimatyzacji i z zakresu ciepłownictwa | 2,0 | |
3,0 | Znajomość podstawowej wiedzy z zakresu HVAC i ciepłownictwa | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_S1/A/09-2_W02 Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu ogrzewnictwa ciepłownictwa, wentylacji i klimatyzacji. | 2,0 | |
3,0 | Znajomość podstawowej wiedzy o Instalacjach HVAC i z zakresu ciepłownictwa | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/A/09-2_U01 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu ogrzewnictwa, ciepłownictwa, wentylacji i klimatyzacji. Umie zaprojektować instalację ogrzewczą, źródło ciepła, układ wentylacji i klimatyzacji | 2,0 | |
3,0 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu ogrzewnictwa, ciepłownictwa, wentylacji i klimatyzacji. Umie zaprojektowac instalację ogrzewcza, źródło ciepła, układ wentylacji i klimatyzacji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/A/09-2_K01 Jest gotów do przejęcia odpowiedzialności za pracę własną oraz wykazuje gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. | 2,0 | |
3,0 | Znajomość zasad wspólpracy w zespole i zasad odpowiedzialności zawodowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura specjalistyczna dotycząca zagadnień omawianych przez studentów