Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych
Sylabus przedmiotu Wykonanie pracy dyplomowej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wykonanie pracy dyplomowej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Jednostka WEk | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | dyplomowej Opiekun pracy <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student uczestniczył w seminariach |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie pracy dyplomowej zgodnie ze standardami pisania pracy dyplomowej obowiązującymi na Wydziale |
C-2 | Utrawalenie posiadanej wiedzy, zdobycie umiejętności argumatowania, uzasadniania własnego stanowiska |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Student realizuje wybrany temat i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Przygotowanie i złożenie pracy dyplomowej gotowej do obrony | 485 |
A-PD-2 | praca ze studentem | 12 |
A-PD-3 | konsultacje | 3 |
500 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualna praca z opiekunem pracy - dyskusja nad zagadnieniem badawczym, analiza materiałów źródłowych, metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona przez opiekuna pracy i recenzenta |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_A08_W01 Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej, wie jak wykorzystać metody i narzędzia opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych, zna zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale | E_2A_W04, E_2A_W01, E_2A_W09, E_2A_W10, E_2A_W11, E_2A_W02, E_2A_W03, E_2A_W06 | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_A08_U01 Student potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i ma umiejętność jego prezentacji | E_2A_U04, E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U07, E_2A_U11, E_2A_U01 | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_A08_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, nabywa kompetencje w zakresie odpowiedzialności i autonomii, kształtuje osobiste zdolności | E_2A_K01, E_2A_K02, E_2A_K06 | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_A08_W01 Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej, wie jak wykorzystać metody i narzędzia opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych, zna zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale | 2,0 | Student nie ma wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy dyplomowej, nie wie jak wykorzystać metody i narzędzia opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych, nie zna zasad dyplomowania obowiązujących na Wydziale |
3,0 | Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej, wie jak wykorzystać metody i narzędzia opisu do analizy i modelowania procesów gospodarczych, zna zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_A08_U01 Student potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i ma umiejętność jego prezentacji | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać wiedzy zdobytej w ramach procesu kształcenia do rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, nie ma umiejętność jego prezentacji |
3,0 | Student potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą w ramach procesu kształcenia do rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej i ma umiejętność jego prezentacji w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_A08_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, nabywa kompetencje w zakresie odpowiedzialności i autonomii, kształtuje osobiste zdolności | 2,0 | Student nie wykazuje się odpowiedzialnością i autonomią w podejmowanych działaniach |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym wykazuje się odpowiedzialnością i autonomią w podejmowanych działaniach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
- Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
- Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014
Literatura dodatkowa
- Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
- Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
- Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacka, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012
- Joy De Jong, Effective strategies for academic writing: essay, paper, thesis, journal article, bachelor, master, phd, Coutinho, 2017
- Lancaster Thomas, Avoid Plagiarism, SAGE Publications LTD, 2019