Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Centra logistyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Centra logistyczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Barczak <agnieszka.barczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem oraz ekonomicznych uwarunkowań jego funkcjonowania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku4
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL3
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe3
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL3
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL3
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL3
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL4
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.3
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE2
T-A-10Przedstawienie krótkich prezentacji1
T-A-11Zaliczenie1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia10
A-A-3Przygotowanie prezentacji10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_C04/2.1_W04
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
E_2A_W04, E_2A_W05C-1T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-8, T-A-9M-2, M-3, M-1S-1, S-2
E_2A_C04/2.1_W05
Student zna i rozumie pogłębione zagadnienia dotyczące wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
E_2A_W04, E_2A_W01, E_2A_W05C-1T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-8, T-A-9M-2, M-3, M-1S-1, S-2
E_2A_C04/2.1_W06
Student zna i rozumie pogłębione zagadnienia dotyczące poglądów na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji
E_2A_W04, E_2A_W01, E_2A_W05C-1T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-8, T-A-9M-2, M-3, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_C04/2.1_U01
Student potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia badawcze
E_2A_U02, E_2A_U03C-1T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-8, T-A-9M-2, M-3, M-1S-1, S-2
E_2A_C04/2.1_U03
Student potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U07C-1T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-8, T-A-9M-2, M-3, M-1S-1, S-2
E_2A_C04/2.1_U04
Student potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe i prawne
E_2A_U06C-1T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-8, T-A-9M-2, M-3, M-1S-1, S-2
E_2A_C04/2.1_U05
Student potrafi analizować zjawiska społeczne, rozszerzone o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
E_2A_U02, E_2A_U03C-1T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-8, T-A-9M-2, M-3, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_C04/2.1_K04
Student jest gotów do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewidywania wielokierunkowych skutków społecznych swojej działalności
E_2A_K03C-1T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-8, T-A-9M-2, M-3, M-1S-1, S-2
E_2A_C04/2.1_K05
Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_2A_K04C-1T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-8, T-A-9M-2, M-3, M-1S-1, S-2
E_2A_C04/2.1_K06
Student jest gotów do skutecznego realizowania postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
E_2A_K03C-1T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-8, T-A-9M-2, M-3, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_C04/2.1_W04
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
2,0Nie posiada rozszerzonej wiedzy o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i pogłębionej wiedzy w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
3,0Posiada w stopniu dostatecznym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu dostatecznym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
3,5Posiada w stopniu więcej niż dostatecznym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu więcej niż dostatecznym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
4,0Posiada w stopniu dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
4,5Posiada w stopniu więcej niż dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu więcej niż dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
5,0Posiada w stopniu bardzo dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu bardzo dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
E_2A_C04/2.1_W05
Student zna i rozumie pogłębione zagadnienia dotyczące wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
2,0Nie posiada pogłębionej wiedzy dotyczącej wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
3,0Posiada w stopniu dostatecznym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
3,5Posiada w stopniu więcej niż dostatecznym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
4,0Posiada w stopniu dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
4,5Posiada w stopniu więcej niż dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
5,0Posiada w stopniu bardzo dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
E_2A_C04/2.1_W06
Student zna i rozumie pogłębione zagadnienia dotyczące poglądów na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji
2,0Nie posiada pogłębionej wiedzy o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji
3,0Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu dostatecznym
3,5Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu dobrym
4,5Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu więcej niż dobrym
5,0Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_C04/2.1_U01
Student potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia badawcze
2,0Nie potrafi prognozować i modelować złożonych procesów i zjawisk społecznych z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych
3,0Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu dobrym
4,5Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu bardzo dobrym
E_2A_C04/2.1_U03
Student potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
2,0Nie potrafi śledzić i analizować trendów w gospodarce, oceniać efektów rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
3,0Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu dobrym
4,5Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu bardzo dobrym
E_2A_C04/2.1_U04
Student potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe i prawne
2,0Nie potrafi weryfikować swoich działań ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
3,0Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu dobrym
4,5Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu bardzo dobrym
E_2A_C04/2.1_U05
Student potrafi analizować zjawiska społeczne, rozszerzone o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
2,0Nie posiada umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzonej o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
3,0Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu dostatecznym
3,5Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu dobrym
4,5Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_C04/2.1_K04
Student jest gotów do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewidywania wielokierunkowych skutków społecznych swojej działalności
2,0Nie opracowuje projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz nie przewiduje wielokierunkowych skutków społecznych swojej działalności
3,0Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dostatecznym
3,5Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dobrym
4,5Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu więcej niż dobrym
5,0Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu bardzo dobrym
E_2A_C04/2.1_K05
Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
2,0Nie myśli i nie działa w sposób przedsiębiorczy
3,0Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobrym
5,0Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym
E_2A_C04/2.1_K06
Student jest gotów do skutecznego realizowania postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
2,0Nie realizuje skutecznie postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
3,0Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu dostatecznym
3,5Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu dobrym
4,5Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Skowron-Grabowska B., Centra logistyczne w łańcuchach dostaw, PWN, Warszawa, 2010
  2. Christowa Cz., Podstawy budowy i funkcjonowania portowych centrów logistycznych, Wydawnictwo Akademii Morskiej w Szczecinie, Szczecin, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Paul R. Murphy jr, Donald F. Wood, Nowoczesna logistyka, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2011
  2. Gołembska E., Logistyka w gospodarce światowej, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2009
  3. Budner W. W., Logistics centre – location and its significance for the city, Conference: ISMC 2019 - 15th International Strategic Management Conference, 2019, (open access)
  4. Lipińska-Słota A., Mindur M., The Future of the European Logistics Centres as Nodal Objects of Intermodal Transport Infrastructure, Logistics and Transport No 2(38)/2018, 2018, (open access)
  5. Izdebski W., Szwed C., Skudlarski J., Kryś P., Formulating a uniform definition of a logistics centre, Research in Logistics & Production, Vol. 7, No. 4, 30 August 2017, 2017, (open access)
  6. Kostrzewski M., Filina-Dawidowicz L., Walusiak S., Modern technologies development in logistics centers: the case study of Poland, Transportation Research Procedia 55 (2021) 268–275, 2021, (open access)

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku4
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL3
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe3
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL3
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL3
T-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL3
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL4
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.3
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE2
T-A-10Przedstawienie krótkich prezentacji1
T-A-11Zaliczenie1
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia10
A-A-3Przygotowanie prezentacji10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C04/2.1_W04Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne, relacje między nimi, występujące w nich więzi i rządzące nimi prawidłowości
E_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
M-1Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada rozszerzonej wiedzy o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i pogłębionej wiedzy w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
3,0Posiada w stopniu dostatecznym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu dostatecznym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
3,5Posiada w stopniu więcej niż dostatecznym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu więcej niż dostatecznym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
4,0Posiada w stopniu dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
4,5Posiada w stopniu więcej niż dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu więcej niż dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
5,0Posiada w stopniu bardzo dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu bardzo dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C04/2.1_W05Student zna i rozumie pogłębione zagadnienia dotyczące wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne, relacje między nimi, występujące w nich więzi i rządzące nimi prawidłowości
E_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej
E_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
M-1Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada pogłębionej wiedzy dotyczącej wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
3,0Posiada w stopniu dostatecznym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
3,5Posiada w stopniu więcej niż dostatecznym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
4,0Posiada w stopniu dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
4,5Posiada w stopniu więcej niż dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
5,0Posiada w stopniu bardzo dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C04/2.1_W06Student zna i rozumie pogłębione zagadnienia dotyczące poglądów na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne, relacje między nimi, występujące w nich więzi i rządzące nimi prawidłowości
E_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej
E_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
M-1Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada pogłębionej wiedzy o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji
3,0Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu dostatecznym
3,5Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu dobrym
4,5Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu więcej niż dobrym
5,0Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C04/2.1_U01Student potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia badawcze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji, wyjaśniania oraz prognozowania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz relacji między nimi, stosując właściwy dobór źródeł i informacji poprzez ich ocenę, krytyczną analizę, syntezę i twórczą interpretację
E_2A_U03Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania, prognozowania i modelowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
M-1Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi prognozować i modelować złożonych procesów i zjawisk społecznych z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych
3,0Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu dobrym
4,5Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C04/2.1_U03Student potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji, wyjaśniania oraz prognozowania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz relacji między nimi, stosując właściwy dobór źródeł i informacji poprzez ich ocenę, krytyczną analizę, syntezę i twórczą interpretację
E_2A_U03Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania, prognozowania i modelowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
E_2A_U07Potrafi analizować trendy w gospodarce (w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, krajowym, regionalnym i lokalnym) oraz złożone problemy współczesnej gospodarki w świetle dorobku i poglądów autorytetów ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
M-1Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi śledzić i analizować trendów w gospodarce, oceniać efektów rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
3,0Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu dobrym
4,5Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C04/2.1_U04Student potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe i prawne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U06Potrafi posługiwać się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązania konkretnego zadania oraz weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
M-1Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi weryfikować swoich działań ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
3,0Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu dobrym
4,5Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C04/2.1_U05Student potrafi analizować zjawiska społeczne, rozszerzone o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji, wyjaśniania oraz prognozowania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz relacji między nimi, stosując właściwy dobór źródeł i informacji poprzez ich ocenę, krytyczną analizę, syntezę i twórczą interpretację
E_2A_U03Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania, prognozowania i modelowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
M-1Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzonej o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
3,0Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu dostatecznym
3,5Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu dobrym
4,5Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C04/2.1_K04Student jest gotów do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewidywania wielokierunkowych skutków społecznych swojej działalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne, etyczne i polityczne oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
M-1Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opracowuje projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz nie przewiduje wielokierunkowych skutków społecznych swojej działalności
3,0Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dostatecznym
3,5Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dobrym
4,5Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu więcej niż dobrym
5,0Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C04/2.1_K05Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Jest gotów do myślenia i rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
M-1Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie myśli i nie działa w sposób przedsiębiorczy
3,0Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobrym
5,0Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C04/2.1_K06Student jest gotów do skutecznego realizowania postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne, etyczne i polityczne oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej.
Treści programoweT-A-6Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL
T-A-7Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL
T-A-5Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL
T-A-2Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL
T-A-1Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku
T-A-4Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL
T-A-3Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe
T-A-8Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL.
T-A-9Kierunki rozwoju CL w UE
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków
M-1Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: Prezentacja dotycząca studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie realizuje skutecznie postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
3,0Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu dostatecznym
3,5Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu dobrym
4,5Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu bardzo dobrym