Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)

Sylabus przedmiotu Procesy deweloperskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Procesy deweloperskie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 20 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych terminów związanych z procesami deweloperskimi.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z formami wykonywania działalności deweloperskiej.
C-2Omówienie umów deweloperskich stosowanych na rynku.
C-3Przedstawienie sposobów zabezpieczeń realizacji procesu deweloperskiego.
C-4Omówienie zagadnienia wyodrębniania nieruchomości lokalowych przez deweloperów.
C-5Zapoznanie studentów z zagadnieniem upadłości dewelopera i jej konsekwencjami dla jego klientów.
C-6Zapoznanie studentów z gospodarczo-społecznymi warunkami funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Formy wykonywania działalności deweloperskiej.3
T-A-2Prospekt informacyjny dla klientów deweloperów.3
T-A-3Umowa deweloperska.3
T-A-4Zabezpieczenia związane z realizacją procesu deweloperskiego.3
T-A-5Wyodrębnianie nieruchomości lokalowych przez deweloperów.2
T-A-6Upadłość dewelopera i jej konsekwencje dla klientów.2
T-A-7Ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości.2
T-A-8Zaliczenie przedmiotu2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2Czytanie wskazanej literatury3
A-A-3Przygotowywanie do zaliczenia2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej.
M-2Rozwiązywanie przez studentów wskazanych przez nauczyciela studiów przypadków.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązywanych studiów przypadków
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_C14_W01
Zna i rozumie istotę procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych
E_2A_W01, E_2A_W05C-1, C-2, C-4, C-5, C-6, C-3T-A-4, T-A-5, T-A-7, T-A-1, T-A-2, T-A-6, T-A-3M-1, M-2S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_C14_U01
Potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem
E_2A_U03, E_2A_U01C-1, C-2, C-4, C-5, C-6, C-3T-A-4, T-A-5, T-A-7, T-A-1, T-A-2, T-A-6, T-A-3M-1, M-2S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_C14_K01
Gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_2A_K04C-1, C-2, C-4, C-5, C-6, C-3T-A-4, T-A-5, T-A-7, T-A-1, T-A-2, T-A-6, T-A-3M-1, M-2S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_C14_W01
Zna i rozumie istotę procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych
2,0Student nie zna i nie rozumie istoty procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych
3,0Student zna i rozumie istotę procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych w stopniu dostatecznym
3,5Zna i rozumie istotę procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowychu w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student zna i rozumie istotę procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych w stopniu dobrym
4,5Student zna i rozumie istotę procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych w stopniu więcej niż dobry
5,0Student zna i rozumie istotę procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_C14_U01
Potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem
2,0Student nie potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem
3,0Student potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem w stopniu dobrym
4,5Student potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem w stopniu więcej niż dobry
5,0Student potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_C14_K01
Gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
2,0Student nie jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
3,0Student gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Student gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Student gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobry
5,0Student gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. R. Strzelczyk, Umowa deweloperska w systemie prawa prywatnego, C. H. Beck, Warszawa, 2013
  2. P. Kunicki, Umowa deweloperska., C. H. Beck, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Mięsięcznik "Nieruchomości C. H. Beck", C. H. Beck, Warszawa, 2011
  2. Lu, Q., Parlikad, A. K., Woodall, P., Don Ranasinghe, G., Xie, X., Liang, Z., ... & Schooling, J., Developing a digital twin at building and city levels: Case study of West Cambridge campus, Journal of Management in Engineering, 2020, 36(3), 05020004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Formy wykonywania działalności deweloperskiej.3
T-A-2Prospekt informacyjny dla klientów deweloperów.3
T-A-3Umowa deweloperska.3
T-A-4Zabezpieczenia związane z realizacją procesu deweloperskiego.3
T-A-5Wyodrębnianie nieruchomości lokalowych przez deweloperów.2
T-A-6Upadłość dewelopera i jej konsekwencje dla klientów.2
T-A-7Ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości.2
T-A-8Zaliczenie przedmiotu2
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2Czytanie wskazanej literatury3
A-A-3Przygotowywanie do zaliczenia2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C14_W01Zna i rozumie istotę procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej
E_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z formami wykonywania działalności deweloperskiej.
C-2Omówienie umów deweloperskich stosowanych na rynku.
C-4Omówienie zagadnienia wyodrębniania nieruchomości lokalowych przez deweloperów.
C-5Zapoznanie studentów z zagadnieniem upadłości dewelopera i jej konsekwencjami dla jego klientów.
C-6Zapoznanie studentów z gospodarczo-społecznymi warunkami funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości.
C-3Przedstawienie sposobów zabezpieczeń realizacji procesu deweloperskiego.
Treści programoweT-A-4Zabezpieczenia związane z realizacją procesu deweloperskiego.
T-A-5Wyodrębnianie nieruchomości lokalowych przez deweloperów.
T-A-7Ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości.
T-A-1Formy wykonywania działalności deweloperskiej.
T-A-2Prospekt informacyjny dla klientów deweloperów.
T-A-6Upadłość dewelopera i jej konsekwencje dla klientów.
T-A-3Umowa deweloperska.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej.
M-2Rozwiązywanie przez studentów wskazanych przez nauczyciela studiów przypadków.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązywanych studiów przypadków
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie istoty procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych
3,0Student zna i rozumie istotę procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych w stopniu dostatecznym
3,5Zna i rozumie istotę procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowychu w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student zna i rozumie istotę procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych w stopniu dobrym
4,5Student zna i rozumie istotę procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych w stopniu więcej niż dobry
5,0Student zna i rozumie istotę procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C14_U01Potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U03Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania, prognozowania i modelowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
E_2A_U01Potrafi wykorzystać wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywania zadań w nieprzewidywalnych warunkach w sposób innowacyjny
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z formami wykonywania działalności deweloperskiej.
C-2Omówienie umów deweloperskich stosowanych na rynku.
C-4Omówienie zagadnienia wyodrębniania nieruchomości lokalowych przez deweloperów.
C-5Zapoznanie studentów z zagadnieniem upadłości dewelopera i jej konsekwencjami dla jego klientów.
C-6Zapoznanie studentów z gospodarczo-społecznymi warunkami funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości.
C-3Przedstawienie sposobów zabezpieczeń realizacji procesu deweloperskiego.
Treści programoweT-A-4Zabezpieczenia związane z realizacją procesu deweloperskiego.
T-A-5Wyodrębnianie nieruchomości lokalowych przez deweloperów.
T-A-7Ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości.
T-A-1Formy wykonywania działalności deweloperskiej.
T-A-2Prospekt informacyjny dla klientów deweloperów.
T-A-6Upadłość dewelopera i jej konsekwencje dla klientów.
T-A-3Umowa deweloperska.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej.
M-2Rozwiązywanie przez studentów wskazanych przez nauczyciela studiów przypadków.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązywanych studiów przypadków
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem
3,0Student potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem w stopniu dobrym
4,5Student potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem w stopniu więcej niż dobry
5,0Student potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_C14_K01Gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Jest gotów do myślenia i rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z formami wykonywania działalności deweloperskiej.
C-2Omówienie umów deweloperskich stosowanych na rynku.
C-4Omówienie zagadnienia wyodrębniania nieruchomości lokalowych przez deweloperów.
C-5Zapoznanie studentów z zagadnieniem upadłości dewelopera i jej konsekwencjami dla jego klientów.
C-6Zapoznanie studentów z gospodarczo-społecznymi warunkami funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości.
C-3Przedstawienie sposobów zabezpieczeń realizacji procesu deweloperskiego.
Treści programoweT-A-4Zabezpieczenia związane z realizacją procesu deweloperskiego.
T-A-5Wyodrębnianie nieruchomości lokalowych przez deweloperów.
T-A-7Ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości.
T-A-1Formy wykonywania działalności deweloperskiej.
T-A-2Prospekt informacyjny dla klientów deweloperów.
T-A-6Upadłość dewelopera i jej konsekwencje dla klientów.
T-A-3Umowa deweloperska.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej.
M-2Rozwiązywanie przez studentów wskazanych przez nauczyciela studiów przypadków.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązywanych studiów przypadków
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
3,0Student gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Student gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Student gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobry
5,0Student gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym