Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
Sylabus przedmiotu Analiza logistyczna firm:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analiza logistyczna firm | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Czarny <Anna.Czarny@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu logistyki, mikroekonomii, analizy wskaźnikowej, prognozowania. |
W-2 | Student posiada umiejętności wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce. |
W-3 | Kompetencje do uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zaznajomienie studentów z pojęciami z zakresu analizy logistycznej w przedsiębiorstwie w podstawowych podsystemach logistycznych tj. zaopatrzenie, produkcja i dystrybucja. |
C-2 | Przedstawienie problemów gospodarowania zapasami w magazynie. |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności modelowania przepływów zasobów na przykładnie systemu DRP. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Logistyka - definicja, istota i rola w przedsiębiorstwie | 3 |
T-A-2 | Proces zaopatrzenia przedsiębiorstwa a analiza logistyczna gospodarowania materiałami | 3 |
T-A-3 | Proces produkcyjny - analiza logistyczna zarządzania materiałami w przedsiębiorstwie | 3 |
T-A-4 | Logistyczna analiza sfery dystrybucyjnej | 3 |
T-A-5 | Praktyczne wykorzystanie logistyki w przedsiębiorstwie na przykładzie sterowania zapasami | 3 |
T-A-6 | Zarządzanie zapasami - analiza kosztów magazynowych oraz organizacja ewidencji materiałowej | 3 |
T-A-7 | Stosowanie rozwiązań logistyki w przedsiębiorstwach - wybrane trendy i strategie | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-A-2 | Praktyczne wykorzystanie wiedzy teoretycznej | 3 |
A-A-3 | Zaznajomienie z literaturą | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie) |
M-2 | Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków) |
M-3 | Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Średnia z ocen wynikających z mini projektów przygotowywanych na każdych zajęciach |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O09_W01 Student zna i rozumie analizę logistyczną w przedsiębiorstwie w podstawowych podsystemach logistycznych tj. zaopatrzenie, produkcja i dystrybucja. | E_2A_W01, E_2A_W07, E_2A_W10 | — | C-1 | T-A-4, T-A-3, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1 |
E_2A_O09_W02 Student zna i rozumie problemy gospodarowania zapasami w magazynie. | E_2A_W01, E_2A_W07, E_2A_W10 | — | C-2 | T-A-5, T-A-7, T-A-6 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O09_U01 Student potrafi modelować przepływy zasobów na przykładzie systemu DRP | E_2A_U03, E_2A_U07, E_2A_U01 | — | C-3 | T-A-1, T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-7, T-A-2, T-A-6 | M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O09_K01 Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy oraz uwzględniania aspektów rozwoju zrównoważonego w działaniach podejmowanych w zakresie mikrologistyki | E_2A_K04, E_2A_K01, E_2A_K02 | — | C-3, C-2, C-1 | T-A-1, T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-7, T-A-2, T-A-6 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O09_W01 Student zna i rozumie analizę logistyczną w przedsiębiorstwie w podstawowych podsystemach logistycznych tj. zaopatrzenie, produkcja i dystrybucja. | 2,0 | Nie posiada wiedzy z zakresu analizy logistycznej w podstawowych podsystemach logistycznych |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu analizy logistycznej w podstawowych podsystemach logistycznych | |
3,5 | Posiada ogólną wiedzę z zakresu analizy logistycznej w podstawowych podsystemach logistycznych | |
4,0 | Posiada pełną wiedzę z zakresu analizy logistycznej w podstawowych podsystemach logistycznych | |
4,5 | Posiada pełną wiedzę z zakresu analizy logistycznej w podstawowych podsystemach logistycznych przedstawioną na zajęciach oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej | |
5,0 | Posiada pełną wiedzę z zakresu analizy logistycznej w podstawowych podsystemach logistycznych przedstawioną na zajęciach oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej i uzupełniającej | |
E_2A_O09_W02 Student zna i rozumie problemy gospodarowania zapasami w magazynie. | 2,0 | Brak znajomości problemów gospodarowania zapasami w magazynie. |
3,0 | Podstawowa znajomość problemów gospodarowania zapasami w magazynie. | |
3,5 | Ogólna znajomość problemów gospodarowania zapasami w magazynie. | |
4,0 | Pełna znajomość problemów gospodarowania zapasami w magazynie. | |
4,5 | Pełna znajomość problemów gospodarowania zapasami w magazynie oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej. | |
5,0 | Pełna znajomość problemów gospodarowania zapasami w magazynie oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej i uzupełniającej. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O09_U01 Student potrafi modelować przepływy zasobów na przykładzie systemu DRP | 2,0 | Nie posiada umiejętności modelowania przepływów zasobów. |
3,0 | Posiada podstawowe umiejętności modelowania przepływów zasobów. | |
3,5 | Posiada większość umiejętności modelowania przepływów zasobów. | |
4,0 | Posiada wszystkie umiejętności modelowania przepływów zasobów. | |
4,5 | Posiada wszystkie umiejętności modelowania przepływów zasobów oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury podstawowej. | |
5,0 | Doskonale opanował wszystkie umiejętności modelowania przepływów zasobów, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O09_K01 Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy oraz uwzględniania aspektów rozwoju zrównoważonego w działaniach podejmowanych w zakresie mikrologistyki | 2,0 | Student nie myśli i nie działa w sposób przedsiębiorczy oraz nie uwzględnia aspektów rozwoju zrównoważonego w działaniach podejmowanych w zakresie mikrologistyki |
3,0 | Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy oraz uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w działaniach podejmowanych w zakresie mikrologistyki w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy oraz uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w działaniach podejmowanych w zakresie mikrologistyki w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy oraz uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w działaniach podejmowanych w zakresie mikrologistyki w stopniu dobrym | |
4,5 | Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy oraz uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w działaniach podejmowanych w zakresie mikrologistyki w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy oraz uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w działaniach podejmowanych w zakresie mikrologistyki w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Blaik P., Logistyka, PWE, Warszawa, 2020
- Skowronek Cz., Sarjusz-Wolski Z., Logistyka w przedsiębiorstwie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2012
- Łapko A., Wagner N., Logistyka dystrybucji, Trendy - Wyzwania - Przykłądy, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Blaik P., Efektywność logistyki, PWN, Warszawa, 2016
- Gołębiowski G., Grycuk A., Analiza finansowa przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa, 2014
- Sadowska B., Rachunek kosztów logistycznych w przedsiębiorstwie, CeDeWu, Warszawa, 2021
- Szpon J., Analiza logistyczna przedsiębiorstwie (wydanie II poprawione), SNIGiR, Szczecin, 2006
- Szpon J., Dembińska-Cyran I., Wiktorowska-Jasik A., Podstawy Logistyki, SNIGiR, Szczecin, 2005
Literatura dodatkowa
- Gołembska E., Kompendium wiedzy o logistyce, PWN, Warszawa, 2000
- Christopher M., Logistics and Supply Chain Management, Prentice Hall, Londyn, 2005
- Pfohl H.Ch., Zarządzanie logistyką, HiM, Poznań, 1998
- Zeroual T., Blanquart C., Analysis of logistics practices, The contribution of the service economy, 2017, (open access)
- Daganzo C. F., Logistics Systems Analysis, Springer, 2005, (open access)