Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)

Sylabus przedmiotu Zespoły ludzkie w organizacjach:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zespoły ludzkie w organizacjach
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>, Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl>, Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 20 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu zarządzania organizacjami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami tworzenia i funkcjonowania zespołów w organizacji
C-2Nabycie podstawowych umiejętności pracy w zespole

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Grupy a zespoły w organizacji. Cele, cechy, różnice2
T-A-2Tworzenie zespołu2
T-A-3Diagnoza etapu rozwoju zespołów2
T-A-4Komunikacja w zespole4
T-A-5Analiza ról zespołowych4
T-A-6Rozwiązywanie problemów w zespole4
T-A-7Kierowanie zespołem a przywództwo2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2Przygotowanie zbiorczego sprawozdania z zadań realizowanych na zajęciach5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda przypadków
M-2Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wykonanych ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdania zbiorczego z wykonanych ćwiczeń

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O04/2.4_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie różne typy zespołów, objaśnia warunki ich działania i cele tworzenia.
E_2A_W05C-1T-A-2, T-A-1M-2, M-1S-1, S-2
E_2A_O04/2.4_W02
W wyniku przeprowadznych zajęć student zna i rozumie role członków zespołu oraz ich znaczenie w pracy zespołowej
E_2A_W05C-2, C-1T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O04/2.4_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi zastosować podstawowe narzędzia ułatwiające pracę w zespole
E_2A_U03C-2T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-2, M-1S-1, S-2
E_2A_O04/2.4_U02
W wyniku przeprowadzonych zajeć student potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami wykorzytywanymi przy kierowaniu i motywowaniu członków zespołów.
E_2A_U12C-2T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-6, T-A-7M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O04/2.4_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest gotowy do samodzielnego i grupowego rozwiązywania problemów w sposób twórczy.
E_2A_K04C-2, C-1T-A-2, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_O04/2.4_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie różne typy zespołów, objaśnia warunki ich działania i cele tworzenia.
2,0
3,0Student rozróżnia i chrakteryzuje podstawowe typy zespołów oraz określa cele ich tworzenia
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_O04/2.4_W02
W wyniku przeprowadznych zajęć student zna i rozumie role członków zespołu oraz ich znaczenie w pracy zespołowej
2,0
3,0Student określa role członków zespołu i dostrzega ich znaczenie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_O04/2.4_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi zastosować podstawowe narzędzia ułatwiające pracę w zespole
2,0
3,0Student zna podstawowe narzędzia stosowane w zarządzaniu pracą zespołu, potrafi określić cele ich stosowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_O04/2.4_U02
W wyniku przeprowadzonych zajeć student potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami wykorzytywanymi przy kierowaniu i motywowaniu członków zespołów.
2,0
3,0Student zna podstawowe narzędzia wykorzystywane w kierowaniu i motywowaniu zespołu i wykazuje się korzyściami wynikającymi z ich zastosowania
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_O04/2.4_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest gotowy do samodzielnego i grupowego rozwiązywania problemów w sposób twórczy.
2,0
3,0Student rozumie zasady samodzielnego rozwiązywania problemów
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bal-Woźniak T., Kierowanie zespołami ludzkimi na miarę rewolucji cyfrowej, Politechnika Rzeszowska, Rzeszów, 2021, ibuk libra
  2. Knosala R., Tomczak-Horyń K., Wasilewska B., Kreatywność pracowników i twórcze zespoły, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2019
  3. Michael A. West, Dean Tjosvold, Ken G. Smith, INTERNATIONAL International handbook of organizational teamwork and cooperative working, Wiley, Chichester, 2008, dostępna online: https://library.uniteddiversity.coop/Cooperatives/%20International_Handbook_of_Organizational_Teamwork_and_Cooperative_Working.pdf

Literatura dodatkowa

  1. Boguski J., Zespoły w organizacjach: klucz do sukcesu na rynku, Oficyna Graficzno-Wydawnicza Typografika, Warszawa, 2017

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Grupy a zespoły w organizacji. Cele, cechy, różnice2
T-A-2Tworzenie zespołu2
T-A-3Diagnoza etapu rozwoju zespołów2
T-A-4Komunikacja w zespole4
T-A-5Analiza ról zespołowych4
T-A-6Rozwiązywanie problemów w zespole4
T-A-7Kierowanie zespołem a przywództwo2
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2Przygotowanie zbiorczego sprawozdania z zadań realizowanych na zajęciach5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O04/2.4_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna i rozumie różne typy zespołów, objaśnia warunki ich działania i cele tworzenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami tworzenia i funkcjonowania zespołów w organizacji
Treści programoweT-A-2Tworzenie zespołu
T-A-1Grupy a zespoły w organizacji. Cele, cechy, różnice
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonanych ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdania zbiorczego z wykonanych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozróżnia i chrakteryzuje podstawowe typy zespołów oraz określa cele ich tworzenia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O04/2.4_W02W wyniku przeprowadznych zajęć student zna i rozumie role członków zespołu oraz ich znaczenie w pracy zespołowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-2Nabycie podstawowych umiejętności pracy w zespole
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami tworzenia i funkcjonowania zespołów w organizacji
Treści programoweT-A-3Diagnoza etapu rozwoju zespołów
T-A-4Komunikacja w zespole
T-A-2Tworzenie zespołu
T-A-5Analiza ról zespołowych
T-A-6Rozwiązywanie problemów w zespole
T-A-7Kierowanie zespołem a przywództwo
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonanych ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdania zbiorczego z wykonanych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student określa role członków zespołu i dostrzega ich znaczenie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O04/2.4_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi zastosować podstawowe narzędzia ułatwiające pracę w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U03Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania, prognozowania i modelowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
Cel przedmiotuC-2Nabycie podstawowych umiejętności pracy w zespole
Treści programoweT-A-3Diagnoza etapu rozwoju zespołów
T-A-4Komunikacja w zespole
T-A-2Tworzenie zespołu
T-A-5Analiza ról zespołowych
T-A-6Rozwiązywanie problemów w zespole
T-A-7Kierowanie zespołem a przywództwo
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonanych ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdania zbiorczego z wykonanych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe narzędzia stosowane w zarządzaniu pracą zespołu, potrafi określić cele ich stosowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O04/2.4_U02W wyniku przeprowadzonych zajeć student potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami wykorzytywanymi przy kierowaniu i motywowaniu członków zespołów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U12Potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując różne, w tym kierownicze role
Cel przedmiotuC-2Nabycie podstawowych umiejętności pracy w zespole
Treści programoweT-A-3Diagnoza etapu rozwoju zespołów
T-A-4Komunikacja w zespole
T-A-2Tworzenie zespołu
T-A-6Rozwiązywanie problemów w zespole
T-A-7Kierowanie zespołem a przywództwo
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonanych ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdania zbiorczego z wykonanych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe narzędzia wykorzystywane w kierowaniu i motywowaniu zespołu i wykazuje się korzyściami wynikającymi z ich zastosowania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O04/2.4_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest gotowy do samodzielnego i grupowego rozwiązywania problemów w sposób twórczy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Jest gotów do myślenia i rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Nabycie podstawowych umiejętności pracy w zespole
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami tworzenia i funkcjonowania zespołów w organizacji
Treści programoweT-A-2Tworzenie zespołu
T-A-5Analiza ról zespołowych
T-A-6Rozwiązywanie problemów w zespole
T-A-7Kierowanie zespołem a przywództwo
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonanych ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdania zbiorczego z wykonanych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie zasady samodzielnego rozwiązywania problemów
3,5
4,0
4,5
5,0
zamknij

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.