Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Ekobiznes
Sylabus przedmiotu Zarządzanie i planowanie marketingowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie i planowanie marketingowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znac podstawowe pojecia z zakresu zarzadzania marketingowego |
C-2 | Miec podstawowa wiedze o etapach przygotowywania planów marketingowych |
C-3 | Potrafic przeprowadzac analizy marketingowe i formułowac strategie marketingowe |
C-4 | Wykształcenie postaw zorientowanych rynkowo |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza SWOT | 2 |
T-A-2 | Ogólna analiza sytuacji. Misja rynkowa i rynek przedsiębiorstwa. | 2 |
T-A-3 | Analiza atrakcyjności segmentów rynkowych | 2 |
T-A-4 | Program marketingowy: produkt, cena, dystrybuja, promocja. | 1 |
T-A-5 | Bieżące zarządzanie realizacją planów marketingowych. | 1 |
T-A-6 | Pozycjonowanie produktu | 1 |
T-A-7 | Planowanie strategii marketingowej przedsiebiorstwa | 2 |
T-A-8 | Program marketingowy: produkt, cena, dystrybucja, promocja | 1 |
12 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota, proces, etapy i funkcje zarzadzania marketingowego | 1 |
T-W-2 | Struktura planu marketingowego. Program marketingowy: produkt, cena, dystrybucja i promocja | 1 |
T-W-3 | Kontrola planu marketingowego. Kolokwium zaliczeniowe | 1 |
3 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w ćwiczeniach | 12 |
A-A-2 | analiza sytuacji przedsiębiorstwa - praca grupowa | 18 |
A-A-3 | konsultacje | 2 |
A-A-4 | analiza przypadku - praca grupowa | 18 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 3 |
A-W-2 | samodzielna praca studenta | 12 |
A-W-3 | przygotowanie do kolokwium | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny |
M-2 | Metoda problemowa: wykład problemowy |
M-3 | Metoda aktywizująca: metoda przypadków |
M-4 | Metoda praktyczna: przygotowanie i przedstawienie projektów z wykorzystaniem form multimedialnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Projekt - analiza przypadku i propozycje rozwiazan |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium - pytania testowe i problemowe |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_C14/4.4_W01 Student zna i rozumie podstawowe pojecia z zakresu zarzadzania i planowania marketingowego | E_1A_W01 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-3 |
E_1A_C14/4.4_W02 Student zna i rozumie strukturę i zawartosc planu marketingowego | E_1A_W05, E_1A_W07, E_1A_W08 | — | C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-3, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_C14/4.4_U01 Student potrafi tworzyć plan marketingowy | E_1A_U01, E_1A_U04, E_1A_U07 | — | C-3, C-4 | T-A-8, T-A-1, T-A-6, T-A-3 | M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_C14/4.4_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny roli zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie | E_1A_K01, E_1A_K03, E_1A_K04 | — | C-4 | T-W-3 | M-3, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_C14/4.4_W01 Student zna i rozumie podstawowe pojecia z zakresu zarzadzania i planowania marketingowego | 2,0 | Nie definiuje podstawowych pojęć z zakresu zarządzania i planowania marketingowego. |
3,0 | Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i planowania marketingowego. | |
3,5 | Posługuje się aparatem pojęciowym z zakresu planowania i zarządzania marketingowego. | |
4,0 | Identyfikuje działania związane z opracowaniem planów marketingowych. | |
4,5 | Posiada wiedzę na temat opracowania planów marketingowych. | |
5,0 | Wyjaśnia znacznia planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa. | |
E_1A_C14/4.4_W02 Student zna i rozumie strukturę i zawartosc planu marketingowego | 2,0 | Nie zna struktury i zawartości planów marketingowych.. |
3,0 | Umie wymienić elementy struktury i zawartości planów marketingowych. | |
3,5 | Potrafi omówić elementy struktury i zawartość planów marketingowych. | |
4,0 | Posiada umiejętność opracowania planów marketingowych przedsiębiorstwa. | |
4,5 | Posiada umijętność wdrażania planów marketingowych przedsiębiorstwa. | |
5,0 | Potrafi wyjaśnić znaczenie planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_C14/4.4_U01 Student potrafi tworzyć plan marketingowy | 2,0 | Nie potrafi zarządzać opracowaniem planów marketingowych. |
3,0 | Umie ocenić rolę planów marketingowych w działalności przedsiębiorstwa. | |
3,5 | Potrafi krytycznie ocenić jakość planów marketingowych. | |
4,0 | Potrafi przeanalizować wady i zalety opracowanych planów marketingowych. | |
4,5 | Potrafi opracować plany marketingowe przedsiębiorstwa. | |
5,0 | Potrafi wdrożyć plany marketingowe przedsiębiorstwa. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_C14/4.4_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny roli zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie | 2,0 | Nie rozumie roli zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie. |
3,0 | Rozumie znaczenie konkurencyjności w działalności firmy. | |
3,5 | Rozumie rolę planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa i jego walce konkurencyjnej w warunkach rynku. | |
4,0 | Rozumie rolę działalności marketingowej przedsiębiorstwa dla społeczeństwa. | |
4,5 | Identyfikuje rozwojowe przedsiębiorstwo jako miejsce pracy dla członków społeczności. | |
5,0 | Potrafi argumentować mocne i słabe strony planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa. |
Literatura podstawowa
- Pomykalski A., Zarzadzanie i planowanie marketingowe, PWN, Warszawa, 2020
- Kotler Ph, Keller K, Marketing Management. Global Edition, Pearson, London, 2021, 16
Literatura dodatkowa
- Kotler Ph., Keller K.L., Marketing, Rebis, Warszawa, 2018
- Kotler Ph., Kartajaya H, Setiawan I., Marketing 4.0. Era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa, 2018
- Rosa G., Zarzadzanie marketingowe, CH Beck, Warszawa, 2012