Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Ochrona środowiska w planowaniu przestrzennym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ochrona środowiska w planowaniu przestrzennym
Specjalność Ekobiznes
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK5 24 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu środowiska przyrodniczego.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat planowania przestrzennego.
C-2Zapoznanie się z systemem planowania przestrzennego oraz dokumentacją planistyczną obowiązującą w Polsce.
C-3Kształtowanie kompetencji studentów w zakresie analiz środowiska dla potrzeb studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz ocen skutków ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w środowisku.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Geneza planowania i zagospodarowania przestrzennego2
T-K-2Zasady i wartości w planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym2
T-K-3Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (SUiKZP) - charakterystyka uwarunkowań i kierunków2
T-K-4Pojęcie przestrzeni i planowania przestrzennego. Planowanie przestrzenne a system ochrony środowiska3
T-K-5Pojęcie rozwoju zrównoważonego. Ład przestrzenny i jego forma zintegrowana3
T-K-6Krajobraz jako nadrzędna jednostka systemu przyrodniczego. Metody badań krajobrazowych. Narzędzia ochrony krajobrazu. Ustawa krajobrazowa w planowaniu przestrzennym. Audyt krajobrazowy3
T-K-7Formy ochrony przyrody w planowaniu przestrzennym2
T-K-8Dokumentacja planistyczna. Podstawowe akty prawne w planowaniu przestrzennym. Polityka przestrzenna w skali kraju i województwa2
T-K-9Podstawowe akty prawne w planowaniu przestrzennym. Ochrona środowiska jako element planowania przestrzennego w Polsce. Postępowanie środowiskowe a planowanie2
T-K-10Metody pracy w planowaniu przestrzennym. Inwentaryzacje urbanistyczno-krajobrazowe i analizy przestrzenne. Analiza ustaleń MPZP2
T-K-11Zaliczenie1
24

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach24
A-K-2Aktywny udział w dyskusji21
A-K-3Zapoznanie z literaturą przedmiotu20
A-K-4Przygotowanie do zaliczenia10
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacją multimedialną i dyskusją
M-2Metoda praktyczna / indywidualne ćwiczenia

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne: test jednokrotnego wyboru

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/5.3_W01
Student zna i rozumie pojęcia z zakresu ochrony środowiska, planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce
E_1A_W08C-3, C-2, C-1T-K-3, T-K-2, T-K-1, T-K-7, T-K-8, T-K-10, T-K-4, T-K-5, T-K-9, T-K-6M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/5.3_U01
Student potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego.
E_1A_U01C-3, C-2, C-1T-K-3, T-K-2, T-K-1, T-K-7, T-K-8, T-K-10, T-K-4, T-K-5, T-K-9, T-K-6M-1, M-2S-2, S-1
E_1A_D2/5.3_U02
Student potrafi samodzielnie wykonać wybrane elementy opracowania ekofizjograficznego
E_1A_U02C-3, C-2, C-1T-K-3, T-K-2, T-K-1, T-K-7, T-K-8, T-K-10, T-K-4, T-K-5, T-K-9, T-K-6M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/5.3_K01
Student jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej, zwłaszcza w odniesieniu do środowiska naturalnego
E_1A_K01C-3, C-2, C-1T-K-3, T-K-2, T-K-1, T-K-7, T-K-8, T-K-10, T-K-4, T-K-5, T-K-9, T-K-6M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/5.3_W01
Student zna i rozumie pojęcia z zakresu ochrony środowiska, planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce
2,0Student nie zna i nie rozumie pojęć z zakresu ochrony środowiska, planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie pojęcia z zakresu ochrony środowiska, planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny zna i rozumie pojęcia z zakresu ochrony środowiska, planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie pojęcia z zakresu ochrony środowiska, planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
4,5Student w stopniu większym niż dobry zna i rozumie pojęcia z zakresu ochrony środowiska, planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie pojęcia z zakresu ochrony środowiska, planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/5.3_U01
Student potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego.
2,0Student nie przyswoił umiejętności praktyczne z zakresu planowania przestrzennego.
3,0Student w stopniu dostatecznym przyswoił umiejętności praktyczne z zakresu planowania przestrzennego.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny przyswoił umiejętności praktyczne z zakresu planowania przestrzennego.
4,0Student w stopniu dobrym przyswoił umiejętności praktyczne z zakresu planowania przestrzennego.
4,5Student w stopniu większym niż dobry przyswoił umiejętności praktyczne z zakresu planowania przestrzennego.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym przyswoił umiejętności praktyczne z zakresu planowania przestrzennego.
E_1A_D2/5.3_U02
Student potrafi samodzielnie wykonać wybrane elementy opracowania ekofizjograficznego
2,0Student nie potrafi samodzielnie wykonać wybranych elementów opracowania ekofizjograficznego.
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi samodzielnie wykonać wybrane elementy opracowania ekofizjograficznego.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny potrafi samodzielnie wykonać wybrane elementy opracowania ekofizjograficznego.
4,0Student w stopniu dobrym potrafi samodzielnie wykonać wybrane elementy opracowania ekofizjograficznego.
4,5Student w stopniu większym niż dobry potrafi samodzielnie wykonać wybrane elementy opracowania ekofizjograficznego.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi samodzielnie wykonać wybrane elementy opracowania ekofizjograficznego.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/5.3_K01
Student jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej, zwłaszcza w odniesieniu do środowiska naturalnego
2,0Student nie jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej, zwłaszcza w odniesieniu do środowiska naturalnego.
3,0Student w stopniu dostatecznym jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej, zwłaszcza w odniesieniu do środowiska naturalnego.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej, zwłaszcza w odniesieniu do środowiska naturalnego.
4,0Student w stopniu dobrym jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej, zwłaszcza w odniesieniu do środowiska naturalnego.
4,5Student w stopniu większym niż dobry jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej, zwłaszcza w odniesieniu do środowiska naturalnego.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej, zwłaszcza w odniesieniu do środowiska naturalnego.

Literatura podstawowa

  1. Trzcińska D., Prawo planowania i zagospodarowania przestrzennego z perspektywy środowiska i jego ochrony, Wolters Kluwer, 2018
  2. Nowak, M. J., Nauk, P. A., & Kraju, K. P. Z. (Eds.), Funkcje narzędzi polityki przestrzennej, Polska Akademia Nauk. Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa, 2020, https://www.academia.edu/download/64555866/StudiaKPZKNowak2.pdf
  3. Zwolak S., Instytucja ładu przestrzennego w polskim prawie, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio G (Ius), 2021, 68(1), https://journals.umcs.pl/g/article/view/11855
  4. Przewoźniak, M., & Czochański, J., Przyrodnicze podstawy gospodarki przestrzennej: ujęcie proekologiczne, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Morawska, I., & Zalasińska, M., Zielona infrastruktura jako element skutecznego planowania przestrzennego, Problemy Rozwoju Miast, 2020, 67, https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element-000171606973
  2. Jaszczak, R., Bańkowski, J., & Kowalczyk, B., Urządzanie lasu w dobie wyzwań środowiskowych i społecznych–planowanie regionalne, Sylwan., 2020, 164(5), https://agro.icm.edu.pl/agro/element/bwmeta1.element.agro-91681227-97cd-4f84-9e95-ac4c276a2684
  3. Radziejowski, J., & Szulczewska, B., Czy planowanie przestrzenne jest skutecznym narzędziem ochrony środowiska?, 100 lat ochrony środowiska w Polsce, 2020, 87
  4. Punt, M. J., Groeneveld, R. A., Van Ierland, E. C., & Stel, J. H., Spatial planning of offshore wind farms: A windfall to marine environmental protection?, Ecological Economics, 2009, 69(1), https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0921800909002997?casa_token=Gin_GUrPuRsAAAAA:s2snb8fbsfD1n78oxdT9UfxYvxPK_UZTOYGpz1JQm9Sm3r3wjVb2QbWY_M5Ks9yAj9Ptwse6ng

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Geneza planowania i zagospodarowania przestrzennego2
T-K-2Zasady i wartości w planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym2
T-K-3Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (SUiKZP) - charakterystyka uwarunkowań i kierunków2
T-K-4Pojęcie przestrzeni i planowania przestrzennego. Planowanie przestrzenne a system ochrony środowiska3
T-K-5Pojęcie rozwoju zrównoważonego. Ład przestrzenny i jego forma zintegrowana3
T-K-6Krajobraz jako nadrzędna jednostka systemu przyrodniczego. Metody badań krajobrazowych. Narzędzia ochrony krajobrazu. Ustawa krajobrazowa w planowaniu przestrzennym. Audyt krajobrazowy3
T-K-7Formy ochrony przyrody w planowaniu przestrzennym2
T-K-8Dokumentacja planistyczna. Podstawowe akty prawne w planowaniu przestrzennym. Polityka przestrzenna w skali kraju i województwa2
T-K-9Podstawowe akty prawne w planowaniu przestrzennym. Ochrona środowiska jako element planowania przestrzennego w Polsce. Postępowanie środowiskowe a planowanie2
T-K-10Metody pracy w planowaniu przestrzennym. Inwentaryzacje urbanistyczno-krajobrazowe i analizy przestrzenne. Analiza ustaleń MPZP2
T-K-11Zaliczenie1
24

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach24
A-K-2Aktywny udział w dyskusji21
A-K-3Zapoznanie z literaturą przedmiotu20
A-K-4Przygotowanie do zaliczenia10
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/5.3_W01Student zna i rozumie pojęcia z zakresu ochrony środowiska, planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W08Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działań związanych z funkcjonowaniem gospodarki
Cel przedmiotuC-3Kształtowanie kompetencji studentów w zakresie analiz środowiska dla potrzeb studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz ocen skutków ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w środowisku.
C-2Zapoznanie się z systemem planowania przestrzennego oraz dokumentacją planistyczną obowiązującą w Polsce.
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat planowania przestrzennego.
Treści programoweT-K-3Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (SUiKZP) - charakterystyka uwarunkowań i kierunków
T-K-2Zasady i wartości w planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
T-K-1Geneza planowania i zagospodarowania przestrzennego
T-K-7Formy ochrony przyrody w planowaniu przestrzennym
T-K-8Dokumentacja planistyczna. Podstawowe akty prawne w planowaniu przestrzennym. Polityka przestrzenna w skali kraju i województwa
T-K-10Metody pracy w planowaniu przestrzennym. Inwentaryzacje urbanistyczno-krajobrazowe i analizy przestrzenne. Analiza ustaleń MPZP
T-K-4Pojęcie przestrzeni i planowania przestrzennego. Planowanie przestrzenne a system ochrony środowiska
T-K-5Pojęcie rozwoju zrównoważonego. Ład przestrzenny i jego forma zintegrowana
T-K-9Podstawowe akty prawne w planowaniu przestrzennym. Ochrona środowiska jako element planowania przestrzennego w Polsce. Postępowanie środowiskowe a planowanie
T-K-6Krajobraz jako nadrzędna jednostka systemu przyrodniczego. Metody badań krajobrazowych. Narzędzia ochrony krajobrazu. Ustawa krajobrazowa w planowaniu przestrzennym. Audyt krajobrazowy
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną i dyskusją
M-2Metoda praktyczna / indywidualne ćwiczenia
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne: test jednokrotnego wyboru
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie pojęć z zakresu ochrony środowiska, planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie pojęcia z zakresu ochrony środowiska, planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny zna i rozumie pojęcia z zakresu ochrony środowiska, planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie pojęcia z zakresu ochrony środowiska, planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
4,5Student w stopniu większym niż dobry zna i rozumie pojęcia z zakresu ochrony środowiska, planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie pojęcia z zakresu ochrony środowiska, planowania przestrzennego, polityki przestrzennej i dokumentacji planistycznej obowiązującej w Polsce.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/5.3_U01Student potrafi dokonać analizy planu zagospodarowania przestrzennego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji i interpretacji procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych z wykorzystaniem metod i narzędzi właściwych dla ekonomii
Cel przedmiotuC-3Kształtowanie kompetencji studentów w zakresie analiz środowiska dla potrzeb studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz ocen skutków ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w środowisku.
C-2Zapoznanie się z systemem planowania przestrzennego oraz dokumentacją planistyczną obowiązującą w Polsce.
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat planowania przestrzennego.
Treści programoweT-K-3Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (SUiKZP) - charakterystyka uwarunkowań i kierunków
T-K-2Zasady i wartości w planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
T-K-1Geneza planowania i zagospodarowania przestrzennego
T-K-7Formy ochrony przyrody w planowaniu przestrzennym
T-K-8Dokumentacja planistyczna. Podstawowe akty prawne w planowaniu przestrzennym. Polityka przestrzenna w skali kraju i województwa
T-K-10Metody pracy w planowaniu przestrzennym. Inwentaryzacje urbanistyczno-krajobrazowe i analizy przestrzenne. Analiza ustaleń MPZP
T-K-4Pojęcie przestrzeni i planowania przestrzennego. Planowanie przestrzenne a system ochrony środowiska
T-K-5Pojęcie rozwoju zrównoważonego. Ład przestrzenny i jego forma zintegrowana
T-K-9Podstawowe akty prawne w planowaniu przestrzennym. Ochrona środowiska jako element planowania przestrzennego w Polsce. Postępowanie środowiskowe a planowanie
T-K-6Krajobraz jako nadrzędna jednostka systemu przyrodniczego. Metody badań krajobrazowych. Narzędzia ochrony krajobrazu. Ustawa krajobrazowa w planowaniu przestrzennym. Audyt krajobrazowy
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną i dyskusją
M-2Metoda praktyczna / indywidualne ćwiczenia
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne: test jednokrotnego wyboru
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie przyswoił umiejętności praktyczne z zakresu planowania przestrzennego.
3,0Student w stopniu dostatecznym przyswoił umiejętności praktyczne z zakresu planowania przestrzennego.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny przyswoił umiejętności praktyczne z zakresu planowania przestrzennego.
4,0Student w stopniu dobrym przyswoił umiejętności praktyczne z zakresu planowania przestrzennego.
4,5Student w stopniu większym niż dobry przyswoił umiejętności praktyczne z zakresu planowania przestrzennego.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym przyswoił umiejętności praktyczne z zakresu planowania przestrzennego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/5.3_U02Student potrafi samodzielnie wykonać wybrane elementy opracowania ekofizjograficznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych w mikro-, mezo- i makroskali
Cel przedmiotuC-3Kształtowanie kompetencji studentów w zakresie analiz środowiska dla potrzeb studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz ocen skutków ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w środowisku.
C-2Zapoznanie się z systemem planowania przestrzennego oraz dokumentacją planistyczną obowiązującą w Polsce.
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat planowania przestrzennego.
Treści programoweT-K-3Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (SUiKZP) - charakterystyka uwarunkowań i kierunków
T-K-2Zasady i wartości w planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
T-K-1Geneza planowania i zagospodarowania przestrzennego
T-K-7Formy ochrony przyrody w planowaniu przestrzennym
T-K-8Dokumentacja planistyczna. Podstawowe akty prawne w planowaniu przestrzennym. Polityka przestrzenna w skali kraju i województwa
T-K-10Metody pracy w planowaniu przestrzennym. Inwentaryzacje urbanistyczno-krajobrazowe i analizy przestrzenne. Analiza ustaleń MPZP
T-K-4Pojęcie przestrzeni i planowania przestrzennego. Planowanie przestrzenne a system ochrony środowiska
T-K-5Pojęcie rozwoju zrównoważonego. Ład przestrzenny i jego forma zintegrowana
T-K-9Podstawowe akty prawne w planowaniu przestrzennym. Ochrona środowiska jako element planowania przestrzennego w Polsce. Postępowanie środowiskowe a planowanie
T-K-6Krajobraz jako nadrzędna jednostka systemu przyrodniczego. Metody badań krajobrazowych. Narzędzia ochrony krajobrazu. Ustawa krajobrazowa w planowaniu przestrzennym. Audyt krajobrazowy
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną i dyskusją
M-2Metoda praktyczna / indywidualne ćwiczenia
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne: test jednokrotnego wyboru
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie wykonać wybranych elementów opracowania ekofizjograficznego.
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi samodzielnie wykonać wybrane elementy opracowania ekofizjograficznego.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny potrafi samodzielnie wykonać wybrane elementy opracowania ekofizjograficznego.
4,0Student w stopniu dobrym potrafi samodzielnie wykonać wybrane elementy opracowania ekofizjograficznego.
4,5Student w stopniu większym niż dobry potrafi samodzielnie wykonać wybrane elementy opracowania ekofizjograficznego.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi samodzielnie wykonać wybrane elementy opracowania ekofizjograficznego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D2/5.3_K01Student jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej, zwłaszcza w odniesieniu do środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a także ma świadomość konieczności zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Cel przedmiotuC-3Kształtowanie kompetencji studentów w zakresie analiz środowiska dla potrzeb studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz ocen skutków ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w środowisku.
C-2Zapoznanie się z systemem planowania przestrzennego oraz dokumentacją planistyczną obowiązującą w Polsce.
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat planowania przestrzennego.
Treści programoweT-K-3Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (SUiKZP) - charakterystyka uwarunkowań i kierunków
T-K-2Zasady i wartości w planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
T-K-1Geneza planowania i zagospodarowania przestrzennego
T-K-7Formy ochrony przyrody w planowaniu przestrzennym
T-K-8Dokumentacja planistyczna. Podstawowe akty prawne w planowaniu przestrzennym. Polityka przestrzenna w skali kraju i województwa
T-K-10Metody pracy w planowaniu przestrzennym. Inwentaryzacje urbanistyczno-krajobrazowe i analizy przestrzenne. Analiza ustaleń MPZP
T-K-4Pojęcie przestrzeni i planowania przestrzennego. Planowanie przestrzenne a system ochrony środowiska
T-K-5Pojęcie rozwoju zrównoważonego. Ład przestrzenny i jego forma zintegrowana
T-K-9Podstawowe akty prawne w planowaniu przestrzennym. Ochrona środowiska jako element planowania przestrzennego w Polsce. Postępowanie środowiskowe a planowanie
T-K-6Krajobraz jako nadrzędna jednostka systemu przyrodniczego. Metody badań krajobrazowych. Narzędzia ochrony krajobrazu. Ustawa krajobrazowa w planowaniu przestrzennym. Audyt krajobrazowy
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną i dyskusją
M-2Metoda praktyczna / indywidualne ćwiczenia
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne: test jednokrotnego wyboru
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej, zwłaszcza w odniesieniu do środowiska naturalnego.
3,0Student w stopniu dostatecznym jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej, zwłaszcza w odniesieniu do środowiska naturalnego.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej, zwłaszcza w odniesieniu do środowiska naturalnego.
4,0Student w stopniu dobrym jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej, zwłaszcza w odniesieniu do środowiska naturalnego.
4,5Student w stopniu większym niż dobry jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej, zwłaszcza w odniesieniu do środowiska naturalnego.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do samokształcenia oraz odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie kształtowania polityki przestrzennej, zwłaszcza w odniesieniu do środowiska naturalnego.