Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Analityka gospodarcza
Sylabus przedmiotu Analiza rynku:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analiza rynku | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Natalia Oleszczyk <noleszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu podstaw ekonomii ogólnej, mikro i makroekonomii, marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu analizy rynku |
C-2 | Zrozumienie zasad przeprowadzania analizy rynku |
C-3 | Poznanie metod i technik analizy zjawisk rynkowych |
C-4 | Nabycie umiejętności przeprowadzenia procesu analizy rynku |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Ogólna charakterystyka gospodarki rynkowej | 1 |
T-A-2 | Główne problemy teorii gospodarki rynkowej | 1 |
T-A-3 | Sposoby, kryteria i strategie segmentacji rynku | 1 |
T-A-4 | Klasyczne i najnowsze strategie cenowe na rynku | 1 |
T-A-5 | Proces i procedura przeprowadzania procesu badawczego analizy rynku | 1 |
T-A-6 | Metody i techniki analiz rynkowych | 1 |
T-A-7 | Analiza zachowania konkurencji na rynku | 1 |
T-A-8 | Stan równowagi rynkowej | 1 |
T-A-9 | Zaliczenie | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-A-2 | Przegląd danych na temat analizy wybranych gałęzi rynkowych na świecie i w Polsce | 6 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
A-A-4 | Przygotowanie do zajęć | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik mulitmedialnych z przykładami |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe, zadania problemowe - jako metody praktyczne |
M-3 | Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Materiał z zajęć zaliczany częściowo na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji (prezentacja) |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wybrou oceniający umiejętności studenta w zakresie wiedzy o analizie rynku |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O12/3.4_W01 Student zna pojęcia z zakresu analizy rynku | E_2A_W07, E_2A_W06 | — | C-2, C-4, C-1, C-3 | T-A-9, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-8, T-A-7 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
E_2A_O12/3.4_W02 Student zna i rozumie metody ilościowe oraz zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej | E_2A_W06, E_2A_W01 | — | C-2, C-4, C-1, C-3 | T-A-9, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-8, T-A-7 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
E_2A_O12/3.4_W03 Student zna i rozumie metody i techniki analizy ekonomiczno-finansowej rynku | E_2A_W06 | — | C-2, C-4, C-1, C-3 | T-A-9, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-8, T-A-7 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O12/3.4_U01 Student potrafi oceniać i dobierać strategie segmentacji rynku | E_2A_U02 | — | C-2, C-4, C-1, C-3 | T-A-9, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-8, T-A-7 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
E_2A_O12/3.4_U02 Student potrafi przeprowadzić proces analizy rynku | E_2A_U04, E_2A_U07 | — | C-2, C-4, C-1, C-3 | T-A-9, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-8, T-A-7 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
E_2A_O12/3.4_U03 Student potrafi formułować własne poglądy na temat strategii cenowych na rynku | E_2A_U04 | — | C-2, C-4, C-1, C-3 | T-A-9, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-8, T-A-7 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O12/3.4_K01 Student jest gotów do poszerzania wiedzy o sytuacji na rynku | E_2A_K01, E_2A_K04 | — | C-2, C-4, C-1, C-3 | T-A-9, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-8, T-A-7 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
E_2A_O12/3.4_K02 Student jest gotów do wyrażania opinii na temat równowagi rynkowej | E_2A_K01 | — | C-4, C-3 | T-A-9, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-8, T-A-7 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
E_2A_O12/3.4_K03 Student jest gotów do poznania zjawisk i procesów zachodzących w gospodarce rynkowej i podejmowania dyskusji z grupą w tym zakresie | E_2A_K02 | — | C-2, C-4, C-1, C-3 | T-A-9, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-8, T-A-7 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O12/3.4_W01 Student zna pojęcia z zakresu analizy rynku | 2,0 | Student nie zna pojęć z zakresu analizy rynku |
3,0 | Student bardzo słabo zna pojęcia z zakresu analizy rynku | |
3,5 | Student słabo zna pojęcia z zakresu analizy rynku | |
4,0 | Student dość dobrze zna pojęcia z zakresu analizy rynku | |
4,5 | Student dobrze zna pojęcia z zakresu analizy rynku | |
5,0 | Student bardzo dobrze zna pojęcia z zakresu analizy rynku | |
E_2A_O12/3.4_W02 Student zna i rozumie metody ilościowe oraz zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej | 2,0 | Student nie potrafi charakteryzować zasad przeprowadzania analizy rynku |
3,0 | Student bardzo słabo charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku | |
3,5 | Student słabo charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku | |
4,0 | Student dość dobrze charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku | |
4,5 | Student dobrze charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku | |
5,0 | Student bardzo dobrze charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku | |
E_2A_O12/3.4_W03 Student zna i rozumie metody i techniki analizy ekonomiczno-finansowej rynku | 2,0 | Student nie potrafi opisać metod i technik analizy rynku |
3,0 | Student bardzo słabo potrafi opisać metody i techniki analizy rynku | |
3,5 | Student słabo potrafi opisać metody i techniki analizy rynku | |
4,0 | Student dość dobrze potrafi opisać metody i techniki analizy rynku | |
4,5 | Student dobrze potrafi opisać metody i techniki analizy rynku | |
5,0 | Student bardzo dobrze potrafi opisać metody i techniki analizy rynku |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O12/3.4_U01 Student potrafi oceniać i dobierać strategie segmentacji rynku | 2,0 | nie potrafi oceniać i dobierać strategii segmentacji rynku |
3,0 | bardzo słabo ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku | |
3,5 | słabo ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku | |
4,0 | dobrze ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku | |
4,5 | dość dobrze ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku | |
5,0 | bardzo dobrze ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku | |
E_2A_O12/3.4_U02 Student potrafi przeprowadzić proces analizy rynku | 2,0 | nie posiada umiejętności przeprowadzania procesu analizy rynku |
3,0 | posiada bardzo słabą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku | |
3,5 | posiada słabą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku | |
4,0 | posiada dość dobrą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku | |
4,5 | posiada dobrą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku | |
5,0 | posiada bardzo dobrą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku | |
E_2A_O12/3.4_U03 Student potrafi formułować własne poglądy na temat strategii cenowych na rynku | 2,0 | nie potrafi dyskutować o strategiach cenowych na rynku |
3,0 | bardzo słabo dyskutuje o strategiach cenowych na rynku | |
3,5 | słabo dyskutuje o strategiach cenowych na rynku | |
4,0 | dość dobrze dyskutuje o strategiach cenowych na rynku | |
4,5 | dobrze dyskutuje o strategiach cenowych na rynku | |
5,0 | bardzo dobrze dyskutuje o strategiach cenowych na rynku |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O12/3.4_K01 Student jest gotów do poszerzania wiedzy o sytuacji na rynku | 2,0 | nie dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku |
3,0 | bardzo słabo dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku | |
3,5 | słabo dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku | |
4,0 | dość aktywnie dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku | |
4,5 | aktywnie dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku | |
5,0 | bardzo aktywnie dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku | |
E_2A_O12/3.4_K02 Student jest gotów do wyrażania opinii na temat równowagi rynkowej | 2,0 | nie potrafi wyrażać opinii na temat równowagi rynkowej |
3,0 | bardzo słabo potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej | |
3,5 | słabo potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej | |
4,0 | dość dobrze potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej | |
4,5 | dobrze potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej | |
5,0 | bardzo dobrze potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej | |
E_2A_O12/3.4_K03 Student jest gotów do poznania zjawisk i procesów zachodzących w gospodarce rynkowej i podejmowania dyskusji z grupą w tym zakresie | 2,0 | nie angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych |
3,0 | bardzo słabo angażuje się w poznanie zjawisk zachodzących w gospodarce rynkowej i podejmuje duskusję z grupą w tym zakresie popełniając liczne błędy | |
3,5 | słabo angażuje się w poznanie zjawisk zachodzących w gospodarce rynkowej i podejmuje duskusję z grupą w tym zakresie popełniając błędy | |
4,0 | angażuje się w poznanie zjawisk zachodzących w gospodarce rynkowej i podejmuje duskusję z grupą w tym zakresie popełniając nieliczne błędy | |
4,5 | angażuje się w poznanie zjawisk zachodzących w gospodarce rynkowej i podejmuje duskusję z grupą w tym zakresie | |
5,0 | angażuje się w poznanie zjawisk zachodzących w gospodarce rynkowej i podejmuje duskusję z grupą w tym zakresie, która wykracza poza treści porgramowe |
Literatura podstawowa
- Tomasz Warowny, Agnieszka Surowiec, Ilościowa analiza rynku, Politechnika Lubelska, Lublin, 2019
- Mruk H., Analiza rynku, PWE, Warszawa, 2017, Do odczytu: https://docer.pl/doc/n0xn11c
- Grazyna Rosa, Agnieszka Smalec, Tomasz Sondej, Analiza i funkcjonowanie rynku : ćwiczenia i zadania, Uniwersytet Szczeciński, 2010
Literatura dodatkowa
- Pałasz L., Organizacja i analiza rynku, Stowarzyszenie Naukowe, Instytut Gospodarki i Rynku, Szczecin, 2006, 1
- Vidiu Vermesan,Peter Friess, Internet of Things Applications : From Research and Innovation to Market Deployment, River Publishers, ProQuest Ebook Central, 2014, 1, https://ebookcentral.proquest.com/lib/zutszczecin-ebooks/detail.action?docID=4509474.