Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarka nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Seminarium I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Jednostka WEk | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza ekonomiczna |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej |
C-2 | Przygotowanie do prowadzenia działalności naukowej lub udziału w tej działalności |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Uwarunkowania prawne procesu dyplomowania. Omówienie procedury dyplomowania obowiązującej na Wydziale Ekonomicznym ZUT. Określenie głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych. Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac. | 3 |
T-S-2 | Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych. Określanie przedmiotu i zakresu pracy dyplomowej. Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł. Zbieranie, porządkowanie i analiza materiału badawczego. | 3 |
T-S-3 | Zapoznanie studentów z wybranymi metodami prowadzenia badań naukowych w naukach społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem dyscypliny ekonomia i finanse. | 3 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-S-2 | Przygotowanie do zajęć | 11 |
A-S-3 | Studiowanie literatury i analiza aktów prawnych | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe - wykład konwersatoryjny |
M-2 | Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-3 | Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena za przygotowaną i przedstawioną koncepcję pracy dyplomowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_A05_W01 Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej; zna wybrane metody prowadzenia badań naukowych | E_2A_W09, E_2A_W10, E_2A_W01, E_2A_W03 | — | C-2, C-1 | T-S-2, T-S-3, T-S-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_A05_U01 Student potrafi wykorzystać techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł, porządkowania i analizy materiału badawczego | E_2A_U11, E_2A_U03, E_2A_U02, E_2A_U01 | — | C-2, C-1 | T-S-2, T-S-3, T-S-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_A05_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, nabywa kompetencje w zakresie odpowiedzialności i autonomii, kształtuje osobiste zdolności | E_2A_K01, E_2A_K02, E_2A_K06 | — | C-2, C-1 | T-S-2, T-S-3, T-S-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_A05_W01 Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej; zna wybrane metody prowadzenia badań naukowych | 2,0 | Student nie ma wiedzy niezbędnej do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej; nie zna wybranych metod prowadzenia badań naukowych |
3,0 | Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej; zna wybrane metody prowadzenia badań naukowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_A05_U01 Student potrafi wykorzystać techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł, porządkowania i analizy materiału badawczego | 2,0 | Student nie umie wykorzystać technik poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł, porządkowania i analizy materiału badawczego |
3,0 | Student umie wykorzystać techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł, porządkowania i analizy materiału badawczego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_A05_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, nabywa kompetencje w zakresie odpowiedzialności i autonomii, kształtuje osobiste zdolności | 2,0 | Student nie wykazuje się odpowiedzialnością i autonomią w podejmowanych działaniach |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym wykazuje się odpowiedzialnością i autonomią w podejmowanych działaniach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
- Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
- Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014
Literatura dodatkowa
- Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
- Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
- Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012
- Joy De Jong, Effective strategies for academic writing: essay, paper, thesis, journal article, bachelor, master, phd, Coutinho, 2017
- Lancaster Thomas, Avoid Plagiarism, SAGE Publications LTD, 2019