Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)

Sylabus przedmiotu Źródła informacji o nieruchomościach:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Źródła informacji o nieruchomościach
Specjalność Gospodarka nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK2 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych związanych z gospodarką nieruchomościami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi źródłami informacji o nieruchomościach
C-2Uksztaltowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Sądy wieczystoksięgowe, księgi wieczyste2
T-K-2Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków). Kataster nieruchomości a księgi wieczyste2
T-K-3Akty notarialne i inne dokumenty będące podstawą wpisu do ksiąg wieczystych oraz rejestrów wchodzących w skład operatu katastralnego2
T-K-4Ewidencja sieci uzbrojenia terenu, mapa zasadnicza, mapy tematyczne, pojęcie granicy nieruchomości gruntowej i pozyskiwanie danych o jej przebiegu w celu opisu przedmiotu wyceny2
T-K-5Dokumenty planistyczne1
T-K-6Analizy wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość oraz inne źródła informacji o nieruchomościach1
T-K-7Systemy geoinformacyjne4
T-K-8Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Udział w konwersatoriach15
A-K-2Studiowanie aktów prawnych16
A-K-3Studiowanie literatury15
A-K-4Przygotowanie do zaliczenia4
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-2Metody praktyczne - ćwiczenia

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/2.3_W01
Zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu źródeł informacji o nieruchomościach
E_2A_W04, E_2A_W06C-2, C-1T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-1, T-K-6, T-K-7M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/2.3_U01
Potrafi umiejętnie korzystać z różnych źródeł informacji o nieruchomościach
E_2A_U06, E_2A_U02C-2, C-1T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-1, T-K-6, T-K-7M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/2.3_K01
Gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_2A_K04C-2, C-1T-K-8, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-1, T-K-6, T-K-7M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/2.3_W01
Zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu źródeł informacji o nieruchomościach
2,0Student nie zna elementarnych pojęć i instytucji z zakresu źródeł informacji o nieruchomościach
3,0Student zna elementarne pojęcia i instytucjje z zakresu źródeł informacji o nieruchomościach w stopniu dostatecznym
3,5Student zna elementarne pojęcia i instytucjje z zakresu źródeł informacji o nieruchomościach w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student zna elementarne pojęcia i instytucjje z zakresu źródeł informacji o nieruchomościach w stopniu dobrym
4,5Student zna elementarne pojęcia i instytucjje z zakresu iźródeł nformacji o nieruchomościach w stopniu więcej niż dobry
5,0Student zna elementarne pojęcia i instytucjje z zakresu źródeł informacji o nieruchomościach w stopdniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/2.3_U01
Potrafi umiejętnie korzystać z różnych źródeł informacji o nieruchomościach
2,0Nie potrafi rozróżniać informacji o niruchomościach i korzystać z podstawowych źródeł informacj o nieruchomościach
3,0Potrafi rozróżniać informacje o nieruchomościach i korzystać z podstawowych źródeł informacj o nieruchomościach w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi rozróżniać informacje o nieruchomościach i korzystać z podstawowych źródeł informacj o nieruchomościach w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Potrafi rozróżniać informacje o nieruchomościach i korzystać z podstawowych źródeł informacj o nieruchomościach w stopniu dobrym
4,5Potrafi rozróżniać informacje o nieruchomościach i korzystać z podstawowych źródeł informacj o nieruchomościach w stopniu więcej niż dobry
5,0Potrafi rozróżniać informacje o nieruchomościach i korzystać z podstawowych źródeł informacj o nieruchomościach w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/2.3_K01
Gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
2,0Student nie jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
3,0Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobry
5,0Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. J. Dydenko, Szacowanie nieruchomości, Wolters Kluwer, Warszawa, 2020, 4
  2. D. Falcenloben, Kataster nieruchomości Rejesterem Publicznym, Gall, 2009
  3. Konowalczuk K., Elektroniczne źródła informacji o nieruchomościach w Polsce, Biuletyn Stowarzyszenia Rzeczoznawców Majątkowych Województwa Wielkopolskiego, Poznań, 2016, Tom 45 nr 1
  4. M. Śpiewak-Szyjka, A. Oleńczuk -Paszel, M. Tarasiewicz, Podstawowe źródła informacji o nieruchomościach, Zachodnipomorski Uniwersytet Technologiczny, Szczecin, 2021

Literatura dodatkowa

  1. Kuropatwiński J., Podstawa wpisu do księgi wieczystej, Wolters Kluwer, 2020
  2. J. Brzezicka, R. Wiśniewski, M. Figurska, Disequilibrium in the real estate market: Evidence from Poland, University of Warmia and Mazury in Olsztyn 2018, Olsztyn, 2018
  3. Śpiewak-Szyjka M., Oleńczuk-Paszel A., Nowak M., Zaremba A., Gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości, CeDeWu, CeDeWu, 2021

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Sądy wieczystoksięgowe, księgi wieczyste2
T-K-2Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków). Kataster nieruchomości a księgi wieczyste2
T-K-3Akty notarialne i inne dokumenty będące podstawą wpisu do ksiąg wieczystych oraz rejestrów wchodzących w skład operatu katastralnego2
T-K-4Ewidencja sieci uzbrojenia terenu, mapa zasadnicza, mapy tematyczne, pojęcie granicy nieruchomości gruntowej i pozyskiwanie danych o jej przebiegu w celu opisu przedmiotu wyceny2
T-K-5Dokumenty planistyczne1
T-K-6Analizy wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość oraz inne źródła informacji o nieruchomościach1
T-K-7Systemy geoinformacyjne4
T-K-8Zaliczenie1
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Udział w konwersatoriach15
A-K-2Studiowanie aktów prawnych16
A-K-3Studiowanie literatury15
A-K-4Przygotowanie do zaliczenia4
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/2.3_W01Zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu źródeł informacji o nieruchomościach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne, relacje między nimi, występujące w nich więzi i rządzące nimi prawidłowości
E_2A_W06Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody gromadzenia, przetwarzania, interpretacji i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a w szczególności metody ilościowe (w tym wnioskowanie statystyczne, ekonometrię i prognozowanie procesów ekonomicznych) oraz metody analizy ekonomiczno-finansowej
Cel przedmiotuC-2Uksztaltowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi źródłami informacji o nieruchomościach
Treści programoweT-K-2Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków). Kataster nieruchomości a księgi wieczyste
T-K-3Akty notarialne i inne dokumenty będące podstawą wpisu do ksiąg wieczystych oraz rejestrów wchodzących w skład operatu katastralnego
T-K-4Ewidencja sieci uzbrojenia terenu, mapa zasadnicza, mapy tematyczne, pojęcie granicy nieruchomości gruntowej i pozyskiwanie danych o jej przebiegu w celu opisu przedmiotu wyceny
T-K-5Dokumenty planistyczne
T-K-1Sądy wieczystoksięgowe, księgi wieczyste
T-K-6Analizy wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość oraz inne źródła informacji o nieruchomościach
T-K-7Systemy geoinformacyjne
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne - ćwiczenia
M-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna elementarnych pojęć i instytucji z zakresu źródeł informacji o nieruchomościach
3,0Student zna elementarne pojęcia i instytucjje z zakresu źródeł informacji o nieruchomościach w stopniu dostatecznym
3,5Student zna elementarne pojęcia i instytucjje z zakresu źródeł informacji o nieruchomościach w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student zna elementarne pojęcia i instytucjje z zakresu źródeł informacji o nieruchomościach w stopniu dobrym
4,5Student zna elementarne pojęcia i instytucjje z zakresu iźródeł nformacji o nieruchomościach w stopniu więcej niż dobry
5,0Student zna elementarne pojęcia i instytucjje z zakresu źródeł informacji o nieruchomościach w stopdniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/2.3_U01Potrafi umiejętnie korzystać z różnych źródeł informacji o nieruchomościach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U06Potrafi posługiwać się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązania konkretnego zadania oraz weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
E_2A_U02Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji, wyjaśniania oraz prognozowania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz relacji między nimi, stosując właściwy dobór źródeł i informacji poprzez ich ocenę, krytyczną analizę, syntezę i twórczą interpretację
Cel przedmiotuC-2Uksztaltowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi źródłami informacji o nieruchomościach
Treści programoweT-K-2Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków). Kataster nieruchomości a księgi wieczyste
T-K-3Akty notarialne i inne dokumenty będące podstawą wpisu do ksiąg wieczystych oraz rejestrów wchodzących w skład operatu katastralnego
T-K-4Ewidencja sieci uzbrojenia terenu, mapa zasadnicza, mapy tematyczne, pojęcie granicy nieruchomości gruntowej i pozyskiwanie danych o jej przebiegu w celu opisu przedmiotu wyceny
T-K-5Dokumenty planistyczne
T-K-1Sądy wieczystoksięgowe, księgi wieczyste
T-K-6Analizy wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość oraz inne źródła informacji o nieruchomościach
T-K-7Systemy geoinformacyjne
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne - ćwiczenia
M-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi rozróżniać informacji o niruchomościach i korzystać z podstawowych źródeł informacj o nieruchomościach
3,0Potrafi rozróżniać informacje o nieruchomościach i korzystać z podstawowych źródeł informacj o nieruchomościach w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi rozróżniać informacje o nieruchomościach i korzystać z podstawowych źródeł informacj o nieruchomościach w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Potrafi rozróżniać informacje o nieruchomościach i korzystać z podstawowych źródeł informacj o nieruchomościach w stopniu dobrym
4,5Potrafi rozróżniać informacje o nieruchomościach i korzystać z podstawowych źródeł informacj o nieruchomościach w stopniu więcej niż dobry
5,0Potrafi rozróżniać informacje o nieruchomościach i korzystać z podstawowych źródeł informacj o nieruchomościach w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/2.3_K01Gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Jest gotów do myślenia i rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Uksztaltowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi źródłami informacji o nieruchomościach
Treści programoweT-K-8Zaliczenie
T-K-2Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków). Kataster nieruchomości a księgi wieczyste
T-K-3Akty notarialne i inne dokumenty będące podstawą wpisu do ksiąg wieczystych oraz rejestrów wchodzących w skład operatu katastralnego
T-K-4Ewidencja sieci uzbrojenia terenu, mapa zasadnicza, mapy tematyczne, pojęcie granicy nieruchomości gruntowej i pozyskiwanie danych o jej przebiegu w celu opisu przedmiotu wyceny
T-K-5Dokumenty planistyczne
T-K-1Sądy wieczystoksięgowe, księgi wieczyste
T-K-6Analizy wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość oraz inne źródła informacji o nieruchomościach
T-K-7Systemy geoinformacyjne
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne - ćwiczenia
M-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
3,0Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobry
5,0Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym