Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
Sylabus przedmiotu Marketing w handlu i usługach:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing w handlu i usługach | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 6 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu podstaw marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów ze specyfiką działalności marketingowej w handlu i usługach |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej w handlu i usługach |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Specyfika działalności usługowej | 2 |
T-A-2 | Przedsiębiorstwa handlowe i usługowe jako podmioty rynku | 2 |
T-A-3 | Hurt i detal w dystrybucji produktów | 2 |
T-A-4 | Handel internetowy | 2 |
T-A-5 | Opakowania w handlu | 2 |
T-A-6 | Promocja usług | 2 |
T-A-7 | Merchandising jako nowoczesna koncepcja zarządzania firmą | 2 |
T-A-8 | Sprzedaż osobista | 2 |
T-A-9 | Technika i technologia sprzedaży | 2 |
T-A-10 | Kształtowanie odpowiedniego poziomu obsługi | 2 |
T-A-11 | Segmentacja rynku usług | 1 |
T-A-12 | Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług | 1 |
T-A-13 | Personel usługowy a marketing wewnętrzny i interakcyjny firmy | 2 |
T-A-14 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-A-2 | przygowanie studium przypadku | 12 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 13 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
M-2 | Pogadanka |
M-3 | analiza studiów przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena z kolokwium |
S-2 | Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku |
S-3 | Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji |
S-4 | Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów |
S-5 | Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O22/6.6_W01 Student definiuje i zna specyfikę działaności usługowej | E_1A_W01 | — | C-1 | T-A-4, T-A-2, T-A-1, T-A-5, T-A-6, T-A-3 | M-1, M-2 | S-1 |
E_1A_O22_W02 Student zna i rozumie zasady obowiązujące w marketingu usług | E_1A_W08 | — | C-2 | T-A-4, T-A-8, T-A-2, T-A-7, T-A-9, T-A-13, T-A-10, T-A-5, T-A-6, T-A-3, T-A-12, T-A-11 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O22_U01 Student posiada umiejętność zaproponowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej | E_1A_U04 | — | C-2 | T-A-4, T-A-8, T-A-2, T-A-7, T-A-1, T-A-5, T-A-6, T-A-3 | M-3 | S-3, S-4 |
E_1A_O22_U02 umiejętność organizowania pracy swojej i zespołu | E_1A_U09 | — | C-2 | T-A-4, T-A-7, T-A-9, T-A-13, T-A-10, T-A-5, T-A-6, T-A-12, T-A-11 | M-3 | S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O22_K01 Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów | E_1A_K03 | — | C-2 | T-A-4, T-A-2, T-A-7, T-A-6, T-A-3, T-A-12 | M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O22/6.6_W01 Student definiuje i zna specyfikę działaności usługowej | 2,0 | nie opanował |
3,0 | Student zna specyficzne elementy działalności usługowej | |
3,5 | opanował w stopniu dostateczny plus | |
4,0 | Student zna specyficzne elementy działalności usługowej i potrafi podać przykłady | |
4,5 | Opanował w stopniu dobry plus | |
5,0 | Opanował w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_O22_W02 Student zna i rozumie zasady obowiązujące w marketingu usług | 2,0 | Nie posiada wiedzy |
3,0 | Posiada wiedzę w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Posiada wiedzę w stopniu dostatecznym z plusem | |
4,0 | Posiada wiedzę w stopniu dobrym | |
4,5 | Posiada wiedzę w stopniu dobrym z plusem | |
5,0 | Posiada wiedzę w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O22_U01 Student posiada umiejętność zaproponowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej | 2,0 | nie opanował |
3,0 | Opanował w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował w stopniu dostatecznym plus | |
4,0 | Opanował w stopniu dobrym | |
4,5 | Student posiada umiejętność opracowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej | |
5,0 | Opanował w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_O22_U02 umiejętność organizowania pracy swojej i zespołu | 2,0 | Nie opanował |
3,0 | Opanował w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował w stopniu dostatecznym plus | |
4,0 | Umiejętność organizowania pracy własnej | |
4,5 | Opanował w stopniu dobrym plus | |
5,0 | Umiejętność organizowania pracy własnej i zespołu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O22_K01 Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów | 2,0 | Student nie opanował zasad samodzielnego rozwiązywania problemów |
3,0 | Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów w sposób odtwórczy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A. Jonas, A. Czubała, J. Wiktor, T. Smoleń, Marketing usług, Wolters Kluwer, 2012
- J. DYCZKOWSKA, A. OCZACHOWSKA, D. OCZACHOWSKI, MARKETING USŁUG PODSTAWY TEORETYCZNE I PRAKTYKA, Wyd. PK, Koszalin, 2016
- J. Wirtz, Ch. Lovelock, Services Marketing: People, Technology, Strategy, World Scientific Publishing Company, 8 edition, 2016
Literatura dodatkowa
- Mazur R., E-marketing w praktyce, w: Jak złowić klienta?, Szczecin, 2008
- Perenc J., Marketing usług, Wyd. US, Szczecin, 2005
- Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa, 1997
- J. Wirtz, Ch. Lovelock, P. Chew, Essentials of Services Marketing: Wirtz Essentials of Services Marketing, Pearson, 2017, Global Edition 3