Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Controlling finansowy

Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Zarządzanie projektami
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL2 36 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania organizacjami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawową terminologią, metodami oraz problemami zarządzania projektami
C-2Nabycie umiejętności praktycznego stosowania narzędzi i technik zarządzania projektami

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do oprogramowania do zarządzania projektami. Przegląd narzędzi do zarządzania projektami3
T-L-2Ustalanie zakresu projektu oraz tworzenie struktury podziału pracy6
T-L-3Wykorzystanie narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie6
T-L-4Ustalanie czasu pracy, trwania zadań oraz harmonogramu projektu6
T-L-5Wykorzystanie narzędzi do monitorowania i kontroli kosztów projektowych, tworzenie budżetu projektu, śledzenie wydatków i prognozowanie kosztów6
T-L-6Wykorzystanie narzędzi do tworzenia raportów projektowych, prezentacji postępów projektu, analizy wyników i efektów projektu3
T-L-7Zastosowanie narzędzi do zintegrowanego zarządzania projektami: koordynacja różnych aspektów projektu, takich jak harmonogramowanie, zarządzanie zadaniami, ryzykiem, kosztami i zasobami3
T-L-8Zaliczenie projektów3
36
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do zarządzania projektami: pojęcie projektu i zarządzania projektem2
T-W-2Podstawowe metodyki zarządzania projektami2
T-W-3Fazy cyklu życia projektu: inicjacjowanie, planowanie, realizacja oraz zamykanie projektu4
T-W-4Zarządzanie zespołem projektowym: tworzenie zespołu, komunikacja, koordynowanie pracy oraz rozwiązywanie problemów w zespole3
T-W-5Zarządzanie ryzykiem projektowym3
T-W-6Zaliczenie pierwszej części wykładów1
T-W-7Zarządzanie czasem i harmonogramowanie projektu4
T-W-8Zarządzanie kosztami projektu: budżet, kontrola kosztów, zarządzanie zakupami i dostawcami w projekcie4
T-W-9Zarządzanie jakością projektu: plan kontroli, zapewnianie zgodności z wymaganiami, miary jakości projektu2
T-W-10Zarządzanie interesariuszami w projekcie2
T-W-11Zarządzanie projektami międzyanarodowymi2
T-W-12Zaliczenie drugiej części wykładów1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach36
A-L-2konsultacje2
A-L-3przygotowanie do zaliczenia laboratoriów8
A-L-4Uzupełnienie wykonywanych projektów4
50
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2konsultacje2
A-W-3przygotowanie do zaliczenia18
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
M-4Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena z wykonanych ćwiczeń przedmiotowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia projektu
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pierwszej i drugiej części wykładów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_C01/2.1_W01
Student zna i rozumie podstawowe koncepcje i terminologię związaną z zarządzaniem projektami.
Z_1P_W02C-1T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-W-6M-1, M-2S-3
Z_1P_C01/2.1_W02
Student zna i rozumie różne metody, narzędzia i techniki zarządzania projektami.
Z_1P_W01, Z_1P_W02C-1T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-7, T-W-8, T-W-12M-2, M-1S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_C01/2.1_U01
Student potrafi tworzyć plany projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami
Z_1P_U02, Z_1P_U08, Z_1P_U04C-2T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-7, T-L-8M-3, M-4S-1, S-2
Z_1P_C01/2.1_U02
Student potrafi wykorzystać narzędzia do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie
Z_1P_U01C-2T-L-5, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-4, M-3S-2, S-1
Z_1P_C01/2.1_U03
Student potrafi tworzyć raporty i analizy wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami
Z_1P_U01, Z_1P_U02, Z_1P_U04C-2T-L-5, T-L-7, T-L-6, T-L-8M-4, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_C01/2.1_K01
Student jest gotowy do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami.
Z_1P_K02, Z_1P_K04C-1, C-2T-L-7, T-W-9, T-W-8, T-W-4, T-W-5, T-L-4, T-W-10, T-L-2M-3, M-4, M-2S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_C01/2.1_W01
Student zna i rozumie podstawowe koncepcje i terminologię związaną z zarządzaniem projektami.
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych koncepcji i terminologii związanej z zarządzaniem projektami.
3,0Student wykazuje podstawową znajomość i rozumienie podstawowych koncepcji i terminologii związanej z zarządzaniem projektami, ale wymaga dalszego pogłębienia wiedzy.
3,5Student wykazuje solidną znajomość i rozumienie podstawowych koncepcji i terminologii związanej z zarządzaniem projektami, ale niektóre aspekty mogą wymagać uzupełnienia.
4,0Student wykazuje dobrą znajomość i rozumienie podstawowych koncepcji i terminologii związanej z zarządzaniem projektami, z niewielkimi obszarami do doskonalenia.
4,5Student wykazuje dobrą znajomość i rozumienie podstawowych koncepcji i terminologii związanej z zarządzaniem projektami, prezentując zaawansowaną wiedzę w tej dziedzinie.
5,0Student wykazuje bardzo dobrą znajomość i głębokie rozumienie podstawowych koncepcji i terminologii związanej z zarządzaniem projektami, demonstrując dogłębną wiedzę i umiejętność zastosowania tych koncepcji w praktyce.
Z_1P_C01/2.1_W02
Student zna i rozumie różne metody, narzędzia i techniki zarządzania projektami.
2,0Student nie zna i nie rozumie różnych metod, narzędzi i technik zarządzania projektami.
3,0Student wykazuje podstawową znajomość i rozumienie różnych metod, narzędzi i technik zarządzania projektami, ale wymaga dalszego pogłębienia wiedzy.
3,5Student wykazuje solidną znajomość i rozumienie różnych metod, narzędzi i technik zarządzania projektami, ale niektóre aspekty mogą wymagać uzupełnienia.
4,0Student wykazuje dobrą znajomość i rozumienie różnych metod, narzędzi i technik zarządzania projektami, z niewielkimi obszarami do doskonalenia.
4,5Student wykazuje dobrą znajomość i rozumienie różnych metod, narzędzi i technik zarządzania projektami, prezentując zaawansowaną wiedzę w tej dziedzinie.
5,0Student wykazuje bardzo dobrą znajomość i głębokie rozumienie różnych metod, narzędzi i technik zarządzania projektami, demonstrując dogłębną wiedzę i umiejętność zastosowania ich w praktyce.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_C01/2.1_U01
Student potrafi tworzyć plany projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami
2,0Student nie potrafi tworzyć planów projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami.
3,0Student wykazuje podstawową umiejętność tworzenia planów projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami, ale wymaga dalszego rozwoju..
3,5Student wykazuje solidną umiejętność tworzenia planów projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami, ale niektóre aspekty mogą wymagać ulepszenia.
4,0Student wykazuje dobrą umiejętność tworzenia planów projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami, z niewielkimi obszarami do doskonalenia.
4,5Student wykazuje dobrą umiejętność tworzenia planów projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami, prezentując zaawansowane umiejętności w praktycznym zastosowaniu narzędzi.
5,0Student wykazuje bardzo dobrą umiejętność tworzenia planów projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami, demonstrując dogłębną wiedzę, precyzję i skuteczność w wykorzystywaniu narzędzi w praktyce.
Z_1P_C01/2.1_U02
Student potrafi wykorzystać narzędzia do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie
2,0Student nie potrafi wykorzystać narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie.
3,0Student wykazuje podstawową umiejętność wykorzystywania narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie, ale wymaga dalszego rozwoju..
3,5Student wykazuje solidną umiejętność wykorzystywania narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie, ale niektóre aspekty mogą wymagać ulepszenia.
4,0Student wykazuje dobrą umiejętność wykorzystywania narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie, z niewielkimi obszarami do doskonalenia.
4,5Student wykazuje dobrą umiejętność wykorzystywania narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie, prezentując zaawansowane umiejętności w praktycznym zastosowaniu narzędzi.
5,0Student wykazuje bardzo dobrą umiejętność wykorzystywania narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie, demonstrując dogłębną wiedzę, precyzję i skuteczność w praktycznym wykorzystaniu narzędzi.
Z_1P_C01/2.1_U03
Student potrafi tworzyć raporty i analizy wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami
2,0Student nie potrafi tworzyć raportów i analiz wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami.
3,0Student wykazuje podstawową umiejętność tworzenia raportów i analiz wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami, ale wymaga dalszego rozwoju.
3,5Student wykazuje solidną umiejętność tworzenia raportów i analiz wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami, ale niektóre aspekty mogą wymagać ulepszenia.
4,0Student wykazuje dobrą umiejętność tworzenia raportów i analiz wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami, z niewielkimi obszarami do doskonalenia.
4,5Student wykazuje dobrą umiejętność tworzenia raportów i analiz wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami, prezentując zaawansowane umiejętności w praktycznym zastosowaniu narzędzi.
5,0Student wykazuje bardzo dobrą umiejętność tworzenia raportów i analiz wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami, demonstrując dogłębną wiedzę, precyzję i skuteczność w praktycznym wykorzystaniu narzędzi.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_C01/2.1_K01
Student jest gotowy do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami.
2,0Student nie jest gotowy do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami.
3,0Student wykazuje podstawową gotowość do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami, ale wymaga dalszego rozwoju.
3,5Student wykazuje solidną gotowość do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami, ale niektóre aspekty mogą wymagać poprawy.
4,0Student wykazuje dobrą gotowość do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami, z niewielkimi obszarami do doskonalenia.
4,5Student wykazuje dobrą gotowość do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami, prezentując zaawansowane umiejętności i dogłębną wiedzę na ten temat.
5,0Student wykazuje bardzo dobrą gotowość do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami, demonstrując zaawansowane umiejętności, kreatywność i doskonałą wiedzę w tej dziedzinie.

Literatura podstawowa

  1. Wysocki R. K., Efektywne zarządzanie projektami, Helion, Gliwice, 2018, VII, Można korzystać z wcześniejszych wydań
  2. Pietras P., Szczepańczyk M., Pietras A., Klimek D., Stankiewicz-Mróz A., Lendzion J., Penc-Pietrzak I., Zarządzanie projektem: podręcznik przyszłego PMa, CeDeWu, Warszawa, 2022, I
  3. Ramdayal A., PMP® exam prep simplified, Technical Institute of America, New York, 2021, IV

Literatura dodatkowa

  1. Karbownik A., Zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2017
  2. Bukłaha E., Jasińska K., Juchniewicz M., Metelski W., Sońta-Drączkowska E., Trocki M., Wyrozębski P., Metodyki i standardy zarządzania projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2017

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do oprogramowania do zarządzania projektami. Przegląd narzędzi do zarządzania projektami3
T-L-2Ustalanie zakresu projektu oraz tworzenie struktury podziału pracy6
T-L-3Wykorzystanie narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie6
T-L-4Ustalanie czasu pracy, trwania zadań oraz harmonogramu projektu6
T-L-5Wykorzystanie narzędzi do monitorowania i kontroli kosztów projektowych, tworzenie budżetu projektu, śledzenie wydatków i prognozowanie kosztów6
T-L-6Wykorzystanie narzędzi do tworzenia raportów projektowych, prezentacji postępów projektu, analizy wyników i efektów projektu3
T-L-7Zastosowanie narzędzi do zintegrowanego zarządzania projektami: koordynacja różnych aspektów projektu, takich jak harmonogramowanie, zarządzanie zadaniami, ryzykiem, kosztami i zasobami3
T-L-8Zaliczenie projektów3
36

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do zarządzania projektami: pojęcie projektu i zarządzania projektem2
T-W-2Podstawowe metodyki zarządzania projektami2
T-W-3Fazy cyklu życia projektu: inicjacjowanie, planowanie, realizacja oraz zamykanie projektu4
T-W-4Zarządzanie zespołem projektowym: tworzenie zespołu, komunikacja, koordynowanie pracy oraz rozwiązywanie problemów w zespole3
T-W-5Zarządzanie ryzykiem projektowym3
T-W-6Zaliczenie pierwszej części wykładów1
T-W-7Zarządzanie czasem i harmonogramowanie projektu4
T-W-8Zarządzanie kosztami projektu: budżet, kontrola kosztów, zarządzanie zakupami i dostawcami w projekcie4
T-W-9Zarządzanie jakością projektu: plan kontroli, zapewnianie zgodności z wymaganiami, miary jakości projektu2
T-W-10Zarządzanie interesariuszami w projekcie2
T-W-11Zarządzanie projektami międzyanarodowymi2
T-W-12Zaliczenie drugiej części wykładów1
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach36
A-L-2konsultacje2
A-L-3przygotowanie do zaliczenia laboratoriów8
A-L-4Uzupełnienie wykonywanych projektów4
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2konsultacje2
A-W-3przygotowanie do zaliczenia18
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C01/2.1_W01Student zna i rozumie podstawowe koncepcje i terminologię związaną z zarządzaniem projektami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawową terminologią, metodami oraz problemami zarządzania projektami
Treści programoweT-W-4Zarządzanie zespołem projektowym: tworzenie zespołu, komunikacja, koordynowanie pracy oraz rozwiązywanie problemów w zespole
T-W-2Podstawowe metodyki zarządzania projektami
T-W-5Zarządzanie ryzykiem projektowym
T-W-3Fazy cyklu życia projektu: inicjacjowanie, planowanie, realizacja oraz zamykanie projektu
T-W-1Wprowadzenie do zarządzania projektami: pojęcie projektu i zarządzania projektem
T-W-6Zaliczenie pierwszej części wykładów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pierwszej i drugiej części wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych koncepcji i terminologii związanej z zarządzaniem projektami.
3,0Student wykazuje podstawową znajomość i rozumienie podstawowych koncepcji i terminologii związanej z zarządzaniem projektami, ale wymaga dalszego pogłębienia wiedzy.
3,5Student wykazuje solidną znajomość i rozumienie podstawowych koncepcji i terminologii związanej z zarządzaniem projektami, ale niektóre aspekty mogą wymagać uzupełnienia.
4,0Student wykazuje dobrą znajomość i rozumienie podstawowych koncepcji i terminologii związanej z zarządzaniem projektami, z niewielkimi obszarami do doskonalenia.
4,5Student wykazuje dobrą znajomość i rozumienie podstawowych koncepcji i terminologii związanej z zarządzaniem projektami, prezentując zaawansowaną wiedzę w tej dziedzinie.
5,0Student wykazuje bardzo dobrą znajomość i głębokie rozumienie podstawowych koncepcji i terminologii związanej z zarządzaniem projektami, demonstrując dogłębną wiedzę i umiejętność zastosowania tych koncepcji w praktyce.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C01/2.1_W02Student zna i rozumie różne metody, narzędzia i techniki zarządzania projektami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Z_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawową terminologią, metodami oraz problemami zarządzania projektami
Treści programoweT-W-9Zarządzanie jakością projektu: plan kontroli, zapewnianie zgodności z wymaganiami, miary jakości projektu
T-W-10Zarządzanie interesariuszami w projekcie
T-W-11Zarządzanie projektami międzyanarodowymi
T-W-7Zarządzanie czasem i harmonogramowanie projektu
T-W-8Zarządzanie kosztami projektu: budżet, kontrola kosztów, zarządzanie zakupami i dostawcami w projekcie
T-W-12Zaliczenie drugiej części wykładów
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pierwszej i drugiej części wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie różnych metod, narzędzi i technik zarządzania projektami.
3,0Student wykazuje podstawową znajomość i rozumienie różnych metod, narzędzi i technik zarządzania projektami, ale wymaga dalszego pogłębienia wiedzy.
3,5Student wykazuje solidną znajomość i rozumienie różnych metod, narzędzi i technik zarządzania projektami, ale niektóre aspekty mogą wymagać uzupełnienia.
4,0Student wykazuje dobrą znajomość i rozumienie różnych metod, narzędzi i technik zarządzania projektami, z niewielkimi obszarami do doskonalenia.
4,5Student wykazuje dobrą znajomość i rozumienie różnych metod, narzędzi i technik zarządzania projektami, prezentując zaawansowaną wiedzę w tej dziedzinie.
5,0Student wykazuje bardzo dobrą znajomość i głębokie rozumienie różnych metod, narzędzi i technik zarządzania projektami, demonstrując dogłębną wiedzę i umiejętność zastosowania ich w praktyce.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C01/2.1_U01Student potrafi tworzyć plany projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U08Absolwent umie współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych, także o charakterze interdyscyplinarnym
Z_1P_U04Absolwent potrafi komunikować się ze współpracownikami i otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności praktycznego stosowania narzędzi i technik zarządzania projektami
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do oprogramowania do zarządzania projektami. Przegląd narzędzi do zarządzania projektami
T-L-4Ustalanie czasu pracy, trwania zadań oraz harmonogramu projektu
T-L-2Ustalanie zakresu projektu oraz tworzenie struktury podziału pracy
T-L-7Zastosowanie narzędzi do zintegrowanego zarządzania projektami: koordynacja różnych aspektów projektu, takich jak harmonogramowanie, zarządzanie zadaniami, ryzykiem, kosztami i zasobami
T-L-8Zaliczenie projektów
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
M-4Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z wykonanych ćwiczeń przedmiotowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi tworzyć planów projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami.
3,0Student wykazuje podstawową umiejętność tworzenia planów projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami, ale wymaga dalszego rozwoju..
3,5Student wykazuje solidną umiejętność tworzenia planów projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami, ale niektóre aspekty mogą wymagać ulepszenia.
4,0Student wykazuje dobrą umiejętność tworzenia planów projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami, z niewielkimi obszarami do doskonalenia.
4,5Student wykazuje dobrą umiejętność tworzenia planów projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami, prezentując zaawansowane umiejętności w praktycznym zastosowaniu narzędzi.
5,0Student wykazuje bardzo dobrą umiejętność tworzenia planów projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami, demonstrując dogłębną wiedzę, precyzję i skuteczność w wykorzystywaniu narzędzi w praktyce.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C01/2.1_U02Student potrafi wykorzystać narzędzia do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności praktycznego stosowania narzędzi i technik zarządzania projektami
Treści programoweT-L-5Wykorzystanie narzędzi do monitorowania i kontroli kosztów projektowych, tworzenie budżetu projektu, śledzenie wydatków i prognozowanie kosztów
T-L-3Wykorzystanie narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie
T-L-6Wykorzystanie narzędzi do tworzenia raportów projektowych, prezentacji postępów projektu, analizy wyników i efektów projektu
T-L-7Zastosowanie narzędzi do zintegrowanego zarządzania projektami: koordynacja różnych aspektów projektu, takich jak harmonogramowanie, zarządzanie zadaniami, ryzykiem, kosztami i zasobami
T-L-8Zaliczenie projektów
Metody nauczaniaM-4Metoda projektów
M-3Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia projektu
S-1Ocena formująca: Ocena z wykonanych ćwiczeń przedmiotowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie.
3,0Student wykazuje podstawową umiejętność wykorzystywania narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie, ale wymaga dalszego rozwoju..
3,5Student wykazuje solidną umiejętność wykorzystywania narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie, ale niektóre aspekty mogą wymagać ulepszenia.
4,0Student wykazuje dobrą umiejętność wykorzystywania narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie, z niewielkimi obszarami do doskonalenia.
4,5Student wykazuje dobrą umiejętność wykorzystywania narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie, prezentując zaawansowane umiejętności w praktycznym zastosowaniu narzędzi.
5,0Student wykazuje bardzo dobrą umiejętność wykorzystywania narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie, demonstrując dogłębną wiedzę, precyzję i skuteczność w praktycznym wykorzystaniu narzędzi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C01/2.1_U03Student potrafi tworzyć raporty i analizy wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Z_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U04Absolwent potrafi komunikować się ze współpracownikami i otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności praktycznego stosowania narzędzi i technik zarządzania projektami
Treści programoweT-L-5Wykorzystanie narzędzi do monitorowania i kontroli kosztów projektowych, tworzenie budżetu projektu, śledzenie wydatków i prognozowanie kosztów
T-L-7Zastosowanie narzędzi do zintegrowanego zarządzania projektami: koordynacja różnych aspektów projektu, takich jak harmonogramowanie, zarządzanie zadaniami, ryzykiem, kosztami i zasobami
T-L-6Wykorzystanie narzędzi do tworzenia raportów projektowych, prezentacji postępów projektu, analizy wyników i efektów projektu
T-L-8Zaliczenie projektów
Metody nauczaniaM-4Metoda projektów
M-3Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia projektu
S-1Ocena formująca: Ocena z wykonanych ćwiczeń przedmiotowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi tworzyć raportów i analiz wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami.
3,0Student wykazuje podstawową umiejętność tworzenia raportów i analiz wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami, ale wymaga dalszego rozwoju.
3,5Student wykazuje solidną umiejętność tworzenia raportów i analiz wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami, ale niektóre aspekty mogą wymagać ulepszenia.
4,0Student wykazuje dobrą umiejętność tworzenia raportów i analiz wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami, z niewielkimi obszarami do doskonalenia.
4,5Student wykazuje dobrą umiejętność tworzenia raportów i analiz wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami, prezentując zaawansowane umiejętności w praktycznym zastosowaniu narzędzi.
5,0Student wykazuje bardzo dobrą umiejętność tworzenia raportów i analiz wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami, demonstrując dogłębną wiedzę, precyzję i skuteczność w praktycznym wykorzystaniu narzędzi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_C01/2.1_K01Student jest gotowy do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K02Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Z_1P_K04Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawową terminologią, metodami oraz problemami zarządzania projektami
C-2Nabycie umiejętności praktycznego stosowania narzędzi i technik zarządzania projektami
Treści programoweT-L-7Zastosowanie narzędzi do zintegrowanego zarządzania projektami: koordynacja różnych aspektów projektu, takich jak harmonogramowanie, zarządzanie zadaniami, ryzykiem, kosztami i zasobami
T-W-9Zarządzanie jakością projektu: plan kontroli, zapewnianie zgodności z wymaganiami, miary jakości projektu
T-W-8Zarządzanie kosztami projektu: budżet, kontrola kosztów, zarządzanie zakupami i dostawcami w projekcie
T-W-4Zarządzanie zespołem projektowym: tworzenie zespołu, komunikacja, koordynowanie pracy oraz rozwiązywanie problemów w zespole
T-W-5Zarządzanie ryzykiem projektowym
T-L-4Ustalanie czasu pracy, trwania zadań oraz harmonogramu projektu
T-W-10Zarządzanie interesariuszami w projekcie
T-L-2Ustalanie zakresu projektu oraz tworzenie struktury podziału pracy
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
M-4Metoda projektów
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pierwszej i drugiej części wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia projektu
S-1Ocena formująca: Ocena z wykonanych ćwiczeń przedmiotowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotowy do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami.
3,0Student wykazuje podstawową gotowość do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami, ale wymaga dalszego rozwoju.
3,5Student wykazuje solidną gotowość do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami, ale niektóre aspekty mogą wymagać poprawy.
4,0Student wykazuje dobrą gotowość do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami, z niewielkimi obszarami do doskonalenia.
4,5Student wykazuje dobrą gotowość do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami, prezentując zaawansowane umiejętności i dogłębną wiedzę na ten temat.
5,0Student wykazuje bardzo dobrą gotowość do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami, demonstrując zaawansowane umiejętności, kreatywność i doskonałą wiedzę w tej dziedzinie.