Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Controlling finansowy

Sylabus przedmiotu E-commerce i automatyzacja marketingu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot E-commerce i automatyzacja marketingu
Specjalność Marketing i sprzedaż
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Stefania Hernik <wekon@zut.edu.pl>, Henryk Marjak <Henryk.Marjak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 30 2,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 25 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć i koncepcji związanych z e-commerce i automatyzacją marketingu
C-2Umiejętność wykorzystywania różnych modeli biznesowych i strategii w e-commerce
C-3Zapoznanie się z narzędziami i platformami e-commerce oraz umiejętność ich wykorzystania
C-4Umiejętność wskazania obszarów, w których automatyzacja marketingu może być stosowana
C-5Poznanie zagadnień związanymi z obsługą klienta, logistyką i płatnościami w e-commerce.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Różnice między handlem tradycyjnym a e-commerce2
T-A-2Ewolucja e-biznesu oraz współczesne trendy w e-commerce wywołane czynnikami zewnętrznymi2
T-A-3Rodzaje sprzedaży w e-commerce (B2B, B2C, C2C)2
T-A-4Rola urządzeń mobilnych w e-commerce2
T-A-5Modele sprzedażowe w e-commerce2
T-A-6Rynki e-commerce2
T-A-7Kluczowych technologie w e-commerce2
T-A-8Strony internetowe jako narzędzie marketingu i e-commerce2
T-A-9Sprzedaż za pomocą poczty elektronicznej – e-mail, newsletter, voucher, reklama i inne2
T-A-10Płatności elektroniczne w e-commerce2
T-A-11Ryzyka i zagrożenia oraz aspekty prawne prowadzenia działalności komercyjnej w Internecie2
T-A-12Istota i narzędzia automatyzacji marketingu2
T-A-13Zaliczenie zadań praktycznych1
25
laboratoria
T-L-1Projektowanie działalności komercyjnej w Internecie na przykładzie sklepu internetowego2
T-L-2Uruchamianie e-sklepu4
T-L-3Budowa katalogu produktów, implementacja koszyka oraz obsługa płatności elektronicznych3
T-L-4Obsługa zamówień w e-commerce2
T-L-5Budowa dodatkowych komponentów i funkcjonalności zwiększających użyteczność w e-commerce3
T-L-6Data Mining i pozyskiwanie informacji o potencjalnych klientach4
T-L-7Automatyzacja marketingu2
T-L-8Digital Body Language i badanie zachowania klienta na stronie www2
T-L-9Programy służące segmentacji, profilowaniu i scoringowi klientów2
T-L-10Systemy CRM w kontaktach z klientami5
T-L-11Zaliczenie zadań praktycznych1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2konsultacje2
A-A-3przygotowanie do zajęć10
A-A-4przygotowanie do zaliczenia13
50
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2przygotowanie do zajęć10
A-L-3przygotowanie do zaliczenia10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zadanie praktyczne
M-2pogadanka
M-3analiza studium przypadku

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji
S-3Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-4Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa (średnia z wszystkich ocen formujących)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/3.2_W01
Student zna rozwiązania stosowane w handlu elektronicznym
Z_1P_W03C-5, C-1, C-3T-A-3, T-L-9, T-L-5, T-L-10, T-A-9, T-A-2, T-A-5, T-L-7, T-L-3, T-A-12, T-A-7, T-L-8, T-L-2, T-A-8, T-A-6, T-A-11, T-A-10, T-L-4, T-A-1, T-L-6, T-L-1, T-A-4M-3, M-1, M-2S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/3.2_U01
Student potrafi przygotować plan uruchomienia handlu elektronicznego w organizacji
Z_1P_U01C-4, C-2T-A-4, T-A-7, T-A-10, T-L-4, T-L-1, T-L-6, T-L-10, T-A-12, T-L-5, T-L-2, T-L-3, T-A-6, T-A-5, T-A-2, T-A-8, T-L-7, T-A-1, T-L-8, T-L-9, T-A-9, T-A-3, T-A-11M-3, M-2, M-1S-1, S-3, S-2, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/3.2_K01
Student jest gotowy do wdrażania kreatywnych i nowoczesnych rozwiązań w sferze e-commerce
Z_1P_K04C-1, C-5, C-4, C-2, C-3T-A-4, T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-3, T-A-2, T-A-5, T-L-8, T-A-8, T-A-1, T-A-10, T-L-2, T-L-10, T-A-12, T-A-3, T-L-6, T-A-6, T-A-11, T-A-9, T-L-7, T-A-7, T-L-9M-3, M-1, M-2S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/3.2_W01
Student zna rozwiązania stosowane w handlu elektronicznym
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym posiada wiedzę odnośnie handlu elektronicznego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/3.2_U01
Student potrafi przygotować plan uruchomienia handlu elektronicznego w organizacji
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym potrafi przygotować plan uruchomienia sprzedaży w handlu elektronicznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/3.2_K01
Student jest gotowy do wdrażania kreatywnych i nowoczesnych rozwiązań w sferze e-commerce
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym zdaje sobie sprawę oraz przejawia otwartość i kreatywność do konstruowania planów prowadzenia działań w biznesie elektronicznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. D. D'appolonio, E-commerce A Beginners Guide To e-commerce, APEX UNIVERSAY PTY LTD, 2017
  2. J. Skorupska, E-commerce. Strategia, zarządzanie, finanse, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017

Literatura dodatkowa

  1. Piwowarczyk M. i in., E-commerce manager: profesjonalista w ehandlu. T. 2, Fundacja Polak 2.0, Poznań, 2014

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Różnice między handlem tradycyjnym a e-commerce2
T-A-2Ewolucja e-biznesu oraz współczesne trendy w e-commerce wywołane czynnikami zewnętrznymi2
T-A-3Rodzaje sprzedaży w e-commerce (B2B, B2C, C2C)2
T-A-4Rola urządzeń mobilnych w e-commerce2
T-A-5Modele sprzedażowe w e-commerce2
T-A-6Rynki e-commerce2
T-A-7Kluczowych technologie w e-commerce2
T-A-8Strony internetowe jako narzędzie marketingu i e-commerce2
T-A-9Sprzedaż za pomocą poczty elektronicznej – e-mail, newsletter, voucher, reklama i inne2
T-A-10Płatności elektroniczne w e-commerce2
T-A-11Ryzyka i zagrożenia oraz aspekty prawne prowadzenia działalności komercyjnej w Internecie2
T-A-12Istota i narzędzia automatyzacji marketingu2
T-A-13Zaliczenie zadań praktycznych1
25

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Projektowanie działalności komercyjnej w Internecie na przykładzie sklepu internetowego2
T-L-2Uruchamianie e-sklepu4
T-L-3Budowa katalogu produktów, implementacja koszyka oraz obsługa płatności elektronicznych3
T-L-4Obsługa zamówień w e-commerce2
T-L-5Budowa dodatkowych komponentów i funkcjonalności zwiększających użyteczność w e-commerce3
T-L-6Data Mining i pozyskiwanie informacji o potencjalnych klientach4
T-L-7Automatyzacja marketingu2
T-L-8Digital Body Language i badanie zachowania klienta na stronie www2
T-L-9Programy służące segmentacji, profilowaniu i scoringowi klientów2
T-L-10Systemy CRM w kontaktach z klientami5
T-L-11Zaliczenie zadań praktycznych1
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2konsultacje2
A-A-3przygotowanie do zajęć10
A-A-4przygotowanie do zaliczenia13
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2przygotowanie do zajęć10
A-L-3przygotowanie do zaliczenia10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/3.2_W01Student zna rozwiązania stosowane w handlu elektronicznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W03Absolwent zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, szczególnie w zakresie społecznych, ekonomicznych, prawnych i etycznych uwarunkowań działalności organizacji
Cel przedmiotuC-5Poznanie zagadnień związanymi z obsługą klienta, logistyką i płatnościami w e-commerce.
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć i koncepcji związanych z e-commerce i automatyzacją marketingu
C-3Zapoznanie się z narzędziami i platformami e-commerce oraz umiejętność ich wykorzystania
Treści programoweT-A-3Rodzaje sprzedaży w e-commerce (B2B, B2C, C2C)
T-L-9Programy służące segmentacji, profilowaniu i scoringowi klientów
T-L-5Budowa dodatkowych komponentów i funkcjonalności zwiększających użyteczność w e-commerce
T-L-10Systemy CRM w kontaktach z klientami
T-A-9Sprzedaż za pomocą poczty elektronicznej – e-mail, newsletter, voucher, reklama i inne
T-A-2Ewolucja e-biznesu oraz współczesne trendy w e-commerce wywołane czynnikami zewnętrznymi
T-A-5Modele sprzedażowe w e-commerce
T-L-7Automatyzacja marketingu
T-L-3Budowa katalogu produktów, implementacja koszyka oraz obsługa płatności elektronicznych
T-A-12Istota i narzędzia automatyzacji marketingu
T-A-7Kluczowych technologie w e-commerce
T-L-8Digital Body Language i badanie zachowania klienta na stronie www
T-L-2Uruchamianie e-sklepu
T-A-8Strony internetowe jako narzędzie marketingu i e-commerce
T-A-6Rynki e-commerce
T-A-11Ryzyka i zagrożenia oraz aspekty prawne prowadzenia działalności komercyjnej w Internecie
T-A-10Płatności elektroniczne w e-commerce
T-L-4Obsługa zamówień w e-commerce
T-A-1Różnice między handlem tradycyjnym a e-commerce
T-L-6Data Mining i pozyskiwanie informacji o potencjalnych klientach
T-L-1Projektowanie działalności komercyjnej w Internecie na przykładzie sklepu internetowego
T-A-4Rola urządzeń mobilnych w e-commerce
Metody nauczaniaM-3analiza studium przypadku
M-1zadanie praktyczne
M-2pogadanka
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-1Ocena formująca: ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym posiada wiedzę odnośnie handlu elektronicznego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/3.2_U01Student potrafi przygotować plan uruchomienia handlu elektronicznego w organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Cel przedmiotuC-4Umiejętność wskazania obszarów, w których automatyzacja marketingu może być stosowana
C-2Umiejętność wykorzystywania różnych modeli biznesowych i strategii w e-commerce
Treści programoweT-A-4Rola urządzeń mobilnych w e-commerce
T-A-7Kluczowych technologie w e-commerce
T-A-10Płatności elektroniczne w e-commerce
T-L-4Obsługa zamówień w e-commerce
T-L-1Projektowanie działalności komercyjnej w Internecie na przykładzie sklepu internetowego
T-L-6Data Mining i pozyskiwanie informacji o potencjalnych klientach
T-L-10Systemy CRM w kontaktach z klientami
T-A-12Istota i narzędzia automatyzacji marketingu
T-L-5Budowa dodatkowych komponentów i funkcjonalności zwiększających użyteczność w e-commerce
T-L-2Uruchamianie e-sklepu
T-L-3Budowa katalogu produktów, implementacja koszyka oraz obsługa płatności elektronicznych
T-A-6Rynki e-commerce
T-A-5Modele sprzedażowe w e-commerce
T-A-2Ewolucja e-biznesu oraz współczesne trendy w e-commerce wywołane czynnikami zewnętrznymi
T-A-8Strony internetowe jako narzędzie marketingu i e-commerce
T-L-7Automatyzacja marketingu
T-A-1Różnice między handlem tradycyjnym a e-commerce
T-L-8Digital Body Language i badanie zachowania klienta na stronie www
T-L-9Programy służące segmentacji, profilowaniu i scoringowi klientów
T-A-9Sprzedaż za pomocą poczty elektronicznej – e-mail, newsletter, voucher, reklama i inne
T-A-3Rodzaje sprzedaży w e-commerce (B2B, B2C, C2C)
T-A-11Ryzyka i zagrożenia oraz aspekty prawne prowadzenia działalności komercyjnej w Internecie
Metody nauczaniaM-3analiza studium przypadku
M-2pogadanka
M-1zadanie praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
S-3Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji
S-4Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym potrafi przygotować plan uruchomienia sprzedaży w handlu elektronicznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/3.2_K01Student jest gotowy do wdrażania kreatywnych i nowoczesnych rozwiązań w sferze e-commerce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K04Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć i koncepcji związanych z e-commerce i automatyzacją marketingu
C-5Poznanie zagadnień związanymi z obsługą klienta, logistyką i płatnościami w e-commerce.
C-4Umiejętność wskazania obszarów, w których automatyzacja marketingu może być stosowana
C-2Umiejętność wykorzystywania różnych modeli biznesowych i strategii w e-commerce
C-3Zapoznanie się z narzędziami i platformami e-commerce oraz umiejętność ich wykorzystania
Treści programoweT-A-4Rola urządzeń mobilnych w e-commerce
T-L-1Projektowanie działalności komercyjnej w Internecie na przykładzie sklepu internetowego
T-L-4Obsługa zamówień w e-commerce
T-L-5Budowa dodatkowych komponentów i funkcjonalności zwiększających użyteczność w e-commerce
T-L-3Budowa katalogu produktów, implementacja koszyka oraz obsługa płatności elektronicznych
T-A-2Ewolucja e-biznesu oraz współczesne trendy w e-commerce wywołane czynnikami zewnętrznymi
T-A-5Modele sprzedażowe w e-commerce
T-L-8Digital Body Language i badanie zachowania klienta na stronie www
T-A-8Strony internetowe jako narzędzie marketingu i e-commerce
T-A-1Różnice między handlem tradycyjnym a e-commerce
T-A-10Płatności elektroniczne w e-commerce
T-L-2Uruchamianie e-sklepu
T-L-10Systemy CRM w kontaktach z klientami
T-A-12Istota i narzędzia automatyzacji marketingu
T-A-3Rodzaje sprzedaży w e-commerce (B2B, B2C, C2C)
T-L-6Data Mining i pozyskiwanie informacji o potencjalnych klientach
T-A-6Rynki e-commerce
T-A-11Ryzyka i zagrożenia oraz aspekty prawne prowadzenia działalności komercyjnej w Internecie
T-A-9Sprzedaż za pomocą poczty elektronicznej – e-mail, newsletter, voucher, reklama i inne
T-L-7Automatyzacja marketingu
T-A-7Kluczowych technologie w e-commerce
T-L-9Programy służące segmentacji, profilowaniu i scoringowi klientów
Metody nauczaniaM-3analiza studium przypadku
M-1zadanie praktyczne
M-2pogadanka
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji
S-1Ocena formująca: ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym zdaje sobie sprawę oraz przejawia otwartość i kreatywność do konstruowania planów prowadzenia działań w biznesie elektronicznym
3,5
4,0
4,5
5,0