Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Controlling finansowy

Sylabus przedmiotu Digital and mobile marketing:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Digital and mobile marketing
Specjalność Marketing i sprzedaż
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Stefania Hernik <wekon@zut.edu.pl>, Arieta Prusak <wekon@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL4 30 2,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 25 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy marketingu
W-2podstawy informatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student ma poznać specyfikę marketingu cyfrowego
C-2Student ma umieć tworzyć teksty marketingowe w social media
C-3Student ma umieć tworzyć strategiie SEM

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Strategia marketingu cyfrowego2
T-A-2Content Marketing2
T-A-3Wyszukiwarki internetowe i SEO2
T-A-4Social Media Marketing2
T-A-5E-mail marketing2
T-A-6Marketing influencerów2
T-A-7Kampanie reklamowe w Google Ads2
T-A-8Marketing mobilny2
T-A-9Grywalizacja w marketingu2
T-A-10Marketing afiliacyjny i strategie partnerstw2
T-A-11Reklama programatyczna i automatyzacja w kampaniach reklamowych2
T-A-12Retargeting i remarketing2
T-A-13Personalizacja i segmentacja w digital marketingu1
25
laboratoria
T-L-1Integracja marketingu online i offline4
T-L-2Grywalizacja w marketingu4
T-L-3Tworzenie i optymalizacja landing page'ów4
T-L-4UX oraz mapa podróży klienta4
T-L-5Marketing kontekstowy i personalizowane doświadczenia użytkowników (UX)2
T-L-6AI w marketingu4
T-L-7Wykorzytanie Big Data4
T-L-8Zarządzanie reputacją online i monitorowanie opinii klientów2
T-L-9Analityka marketingowa2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2konsultacje2
A-A-3przygotowanie do ćwiczeń22
49
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2przygotowanie do zajęć20
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zadania praktyczne
M-2praca w grupie
M-3dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: wykonanie zadań praktycznych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/4.1_W01
Student zna i rozumie specyfikę marketingu cyfrowego
Z_1P_W01, Z_1P_W02C-1T-L-7, T-A-8, T-A-5, T-L-6, T-L-5, T-A-1, T-A-3, T-A-12, T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-L-8, T-L-9, T-L-4, T-A-11, T-L-3, T-A-13, T-A-10, T-L-1, T-A-9, T-A-2, T-L-2M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/4.1_U01
Student umie tworzyć teksty marketingowe dla social media
Z_1P_U03, Z_1P_U04C-2, C-3T-A-2, T-A-6, T-L-5, T-A-4M-3, M-2, M-1S-1, S-2
Z_1P_M01/4.1_U02
Student umie tworzyć kampanie marketingowe w social media
Z_1P_U03C-3, C-2T-A-12, T-L-9, T-A-4, T-A-1, T-A-7, T-L-1M-2, M-1, M-3S-2, S-1
Z_1P_M01/4.1_U03
Student umie stosować SEO
Z_1P_U01C-3, C-2T-A-3, T-A-12, T-L-9, T-A-11, T-L-1, T-A-2, T-A-7M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/4.1_K01
Student jest gotów do podejmowania inicjatyw w zakresie wykorzystywania innowacyjnych narzędzi marketingu
Z_1P_K04, Z_1P_K02C-1, C-3T-A-3, T-L-3, T-L-5, T-A-12, T-A-7, T-A-11, T-A-8, T-L-7, T-A-10, T-A-9, T-A-5, T-L-6M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/4.1_W01
Student zna i rozumie specyfikę marketingu cyfrowego
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu zna i rozumie specyfikę marketingu cyfrowego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/4.1_U01
Student umie tworzyć teksty marketingowe dla social media
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu umie tworzyć teksty marketingowe dla social media
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1P_M01/4.1_U02
Student umie tworzyć kampanie marketingowe w social media
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu umie tworzyć kampanie w social media
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1P_M01/4.1_U03
Student umie stosować SEO
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu umie stosować SEO
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/4.1_K01
Student jest gotów do podejmowania inicjatyw w zakresie wykorzystywania innowacyjnych narzędzi marketingu
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu jest gotowy do wykorzystywania innowacyjnych narzędzi marketingu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gregor, Bogdan (red.), Marketing w erze technologii cyfrowych : nowoczesne koncepcje i wyzwania, PWN, Warszawa, 2018
  2. Craig Dempster, John Lee, The Rise of the Platform Marketer, Wiley - Merkle, Inc., 2015, DOI:10.1002/9781119153863, dostęp otwarty

Literatura dodatkowa

  1. Hernik, Joanna; Smalec, Agnieszka, Kampanie reklamowe w wybranych krajach – studium przypadku Toyoty, MARKETING I RYNEK, 2017, nr 9, s. 357-364
  2. Hernik, Joanna; Minguez Vera, Antonio, Exploring the global picture of universities – what can we learn using Google Trends?, ICERI2021 : 14th International Conference of Education, Research and Innovation, pp. 2820-2829, 2021

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Strategia marketingu cyfrowego2
T-A-2Content Marketing2
T-A-3Wyszukiwarki internetowe i SEO2
T-A-4Social Media Marketing2
T-A-5E-mail marketing2
T-A-6Marketing influencerów2
T-A-7Kampanie reklamowe w Google Ads2
T-A-8Marketing mobilny2
T-A-9Grywalizacja w marketingu2
T-A-10Marketing afiliacyjny i strategie partnerstw2
T-A-11Reklama programatyczna i automatyzacja w kampaniach reklamowych2
T-A-12Retargeting i remarketing2
T-A-13Personalizacja i segmentacja w digital marketingu1
25

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Integracja marketingu online i offline4
T-L-2Grywalizacja w marketingu4
T-L-3Tworzenie i optymalizacja landing page'ów4
T-L-4UX oraz mapa podróży klienta4
T-L-5Marketing kontekstowy i personalizowane doświadczenia użytkowników (UX)2
T-L-6AI w marketingu4
T-L-7Wykorzytanie Big Data4
T-L-8Zarządzanie reputacją online i monitorowanie opinii klientów2
T-L-9Analityka marketingowa2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2konsultacje2
A-A-3przygotowanie do ćwiczeń22
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2przygotowanie do zajęć20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/4.1_W01Student zna i rozumie specyfikę marketingu cyfrowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Z_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Student ma poznać specyfikę marketingu cyfrowego
Treści programoweT-L-7Wykorzytanie Big Data
T-A-8Marketing mobilny
T-A-5E-mail marketing
T-L-6AI w marketingu
T-L-5Marketing kontekstowy i personalizowane doświadczenia użytkowników (UX)
T-A-1Strategia marketingu cyfrowego
T-A-3Wyszukiwarki internetowe i SEO
T-A-12Retargeting i remarketing
T-A-4Social Media Marketing
T-A-6Marketing influencerów
T-A-7Kampanie reklamowe w Google Ads
T-L-8Zarządzanie reputacją online i monitorowanie opinii klientów
T-L-9Analityka marketingowa
T-L-4UX oraz mapa podróży klienta
T-A-11Reklama programatyczna i automatyzacja w kampaniach reklamowych
T-L-3Tworzenie i optymalizacja landing page'ów
T-A-13Personalizacja i segmentacja w digital marketingu
T-A-10Marketing afiliacyjny i strategie partnerstw
T-L-1Integracja marketingu online i offline
T-A-9Grywalizacja w marketingu
T-A-2Content Marketing
T-L-2Grywalizacja w marketingu
Metody nauczaniaM-2praca w grupie
M-1zadania praktyczne
M-3dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: wykonanie zadań praktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu zna i rozumie specyfikę marketingu cyfrowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/4.1_U01Student umie tworzyć teksty marketingowe dla social media
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_U04Absolwent potrafi komunikować się ze współpracownikami i otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii
Cel przedmiotuC-2Student ma umieć tworzyć teksty marketingowe w social media
C-3Student ma umieć tworzyć strategiie SEM
Treści programoweT-A-2Content Marketing
T-A-6Marketing influencerów
T-L-5Marketing kontekstowy i personalizowane doświadczenia użytkowników (UX)
T-A-4Social Media Marketing
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-2praca w grupie
M-1zadania praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: wykonanie zadań praktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu umie tworzyć teksty marketingowe dla social media
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/4.1_U02Student umie tworzyć kampanie marketingowe w social media
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-3Student ma umieć tworzyć strategiie SEM
C-2Student ma umieć tworzyć teksty marketingowe w social media
Treści programoweT-A-12Retargeting i remarketing
T-L-9Analityka marketingowa
T-A-4Social Media Marketing
T-A-1Strategia marketingu cyfrowego
T-A-7Kampanie reklamowe w Google Ads
T-L-1Integracja marketingu online i offline
Metody nauczaniaM-2praca w grupie
M-1zadania praktyczne
M-3dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: wykonanie zadań praktycznych
S-1Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu umie tworzyć kampanie w social media
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/4.1_U03Student umie stosować SEO
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Cel przedmiotuC-3Student ma umieć tworzyć strategiie SEM
C-2Student ma umieć tworzyć teksty marketingowe w social media
Treści programoweT-A-3Wyszukiwarki internetowe i SEO
T-A-12Retargeting i remarketing
T-L-9Analityka marketingowa
T-A-11Reklama programatyczna i automatyzacja w kampaniach reklamowych
T-L-1Integracja marketingu online i offline
T-A-2Content Marketing
T-A-7Kampanie reklamowe w Google Ads
Metody nauczaniaM-1zadania praktyczne
M-2praca w grupie
M-3dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: wykonanie zadań praktycznych
S-1Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu umie stosować SEO
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/4.1_K01Student jest gotów do podejmowania inicjatyw w zakresie wykorzystywania innowacyjnych narzędzi marketingu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K04Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Z_1P_K02Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Cel przedmiotuC-1Student ma poznać specyfikę marketingu cyfrowego
C-3Student ma umieć tworzyć strategiie SEM
Treści programoweT-A-3Wyszukiwarki internetowe i SEO
T-L-3Tworzenie i optymalizacja landing page'ów
T-L-5Marketing kontekstowy i personalizowane doświadczenia użytkowników (UX)
T-A-12Retargeting i remarketing
T-A-7Kampanie reklamowe w Google Ads
T-A-11Reklama programatyczna i automatyzacja w kampaniach reklamowych
T-A-8Marketing mobilny
T-L-7Wykorzytanie Big Data
T-A-10Marketing afiliacyjny i strategie partnerstw
T-A-9Grywalizacja w marketingu
T-A-5E-mail marketing
T-L-6AI w marketingu
Metody nauczaniaM-1zadania praktyczne
M-2praca w grupie
M-3dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: wykonanie zadań praktycznych
S-1Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu jest gotowy do wykorzystywania innowacyjnych narzędzi marketingu
3,5
4,0
4,5
5,0