Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Non-profit marketing:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Non-profit marketing
Specjalność Marketing i sprzedaż
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Aneta Zierke <Aneta.Zierke@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 35 2,50,50zaliczenie
warsztatyWR3 20 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy zarządzania
W-2podstawy marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student zna specyfikę organizacji niekomercyjnych
C-2Student wie, jak założyć organizację non-profit
C-3Student umie zaplanować i zrealizować działania marketingowe dla organizacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Organizacje non-profit - charakterystyka4
T-A-2Strategia marketingowa organizacji non-profi2
T-A-3Segmentacja rynku i grup docelowych w działalności non-profit2
T-A-4Budowanie wizerunku organizacji non-profit2
T-A-5Social media w marketingu organizacji non-profit4
T-A-6Kampanie marketingowe organizacji - analiza case study4
T-A-7Komunikacja marketingowa organizacji non-profit4
T-A-8Storytelling w promocji organizacji2
T-A-9Badanie i analiza skuteczności działań marketingowych2
T-A-10Partnerstwo i współpraca z biznesem4
T-A-11Pozyskiwanie funduszy w organizacjach non-profit2
T-A-12Lider w organizacjach non-profit: cechy i umiejętności3
35
warsztaty
T-WR-1Tworzenie organizacji non-profit - możliwości, wyzwania6
T-WR-2Zarządzanie członkami i wolontariuszami2
T-WR-3Planowanie strategiczne organizacji2
T-WR-4Tworzenie treści promocyjnych - specyfika4
T-WR-5Budowanie relacji z partnerami i sponsorami2
T-WR-6Sukcesy organizacji - analiza case study2
T-WR-7Zarządzanie konfliktami w organizacjach2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach35
A-A-2konsultacje2
A-A-3przygotowanie do zajęć25
62
warsztaty
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach20
A-WR-2przygotowanie do zajęć18
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1dyskusja
M-2case study
M-3praca nad tekstem
M-4film
M-5zadania praktyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: wykonanie zadania praktycznego
S-2Ocena formująca: aktywność podczas zajęć

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/3.4_W01
Student zna i rozumie specyfikę organizacji non-profit
Z_1P_W01, Z_1P_W03C-1T-A-3, T-A-9, T-A-6, T-A-1, T-A-7, T-A-5, T-A-8, T-A-11, T-A-2, T-A-12, T-A-10, T-A-4M-2, M-3, M-5S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/3.4_U01
Student potrafi założyć organizację non-profit
Z_1P_U03, Z_1P_U01C-2, C-1T-WR-2, T-WR-1, T-A-1, T-WR-3M-3, M-2, M-4, M-5S-2, S-1
Z_1P_M01/3.4_U02
Student umie zaplanować i zrealizować działania marketingowe dla organizacji
Z_1P_U03C-1, C-3T-A-11, T-A-6, T-A-12, T-A-2, T-A-5, T-A-8, T-A-4, T-A-9, T-A-3, T-A-7, T-A-10M-2, M-5, M-4, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/3.4_K01
Student jest gotów do działań na rzecz społeczeństwa
Z_1P_K03, Z_1P_K04C-2, C-1T-A-10, T-WR-1, T-WR-3, T-WR-2, T-WR-7, T-A-12, T-A-11M-2, M-5, M-1, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/3.4_W01
Student zna i rozumie specyfikę organizacji non-profit
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu zna i rozumie specyfikę organizacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/3.4_U01
Student potrafi założyć organizację non-profit
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu potrafi założyć organizację non-profit
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1P_M01/3.4_U02
Student umie zaplanować i zrealizować działania marketingowe dla organizacji
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu potrafi zaplanować i zrealizować działania marketingowe
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/3.4_K01
Student jest gotów do działań na rzecz społeczeństwa
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu jest gotów do działań na rzecz społeczeństwa
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Hernik, Joanna, Zarządzanie marketingowe organizacjami pozarządowymi : warunkowania i rekomendacje Znajdź powiązane informacje przy użyciu, Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin, 2016

Literatura dodatkowa

  1. Hernik, Joanna, The effectiveness of social campaigns in the eyes of their receivers, on campaigns promoting safe driving example, Zarządzanie Publiczne, 4(24), s. 379-91, 2013
  2. Sally J. Patterson, Janel M. Radtke, Strategic Communications for Nonprofit Organizations, Wiley, 2009, DOI:10.1002/9781118386804, dostęp otwarty

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Organizacje non-profit - charakterystyka4
T-A-2Strategia marketingowa organizacji non-profi2
T-A-3Segmentacja rynku i grup docelowych w działalności non-profit2
T-A-4Budowanie wizerunku organizacji non-profit2
T-A-5Social media w marketingu organizacji non-profit4
T-A-6Kampanie marketingowe organizacji - analiza case study4
T-A-7Komunikacja marketingowa organizacji non-profit4
T-A-8Storytelling w promocji organizacji2
T-A-9Badanie i analiza skuteczności działań marketingowych2
T-A-10Partnerstwo i współpraca z biznesem4
T-A-11Pozyskiwanie funduszy w organizacjach non-profit2
T-A-12Lider w organizacjach non-profit: cechy i umiejętności3
35

Treści programowe - warsztaty

KODTreść programowaGodziny
T-WR-1Tworzenie organizacji non-profit - możliwości, wyzwania6
T-WR-2Zarządzanie członkami i wolontariuszami2
T-WR-3Planowanie strategiczne organizacji2
T-WR-4Tworzenie treści promocyjnych - specyfika4
T-WR-5Budowanie relacji z partnerami i sponsorami2
T-WR-6Sukcesy organizacji - analiza case study2
T-WR-7Zarządzanie konfliktami w organizacjach2
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach35
A-A-2konsultacje2
A-A-3przygotowanie do zajęć25
62
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - warsztaty

KODForma aktywnościGodziny
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach20
A-WR-2przygotowanie do zajęć18
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/3.4_W01Student zna i rozumie specyfikę organizacji non-profit
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Z_1P_W03Absolwent zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, szczególnie w zakresie społecznych, ekonomicznych, prawnych i etycznych uwarunkowań działalności organizacji
Cel przedmiotuC-1Student zna specyfikę organizacji niekomercyjnych
Treści programoweT-A-3Segmentacja rynku i grup docelowych w działalności non-profit
T-A-9Badanie i analiza skuteczności działań marketingowych
T-A-6Kampanie marketingowe organizacji - analiza case study
T-A-1Organizacje non-profit - charakterystyka
T-A-7Komunikacja marketingowa organizacji non-profit
T-A-5Social media w marketingu organizacji non-profit
T-A-8Storytelling w promocji organizacji
T-A-11Pozyskiwanie funduszy w organizacjach non-profit
T-A-2Strategia marketingowa organizacji non-profi
T-A-12Lider w organizacjach non-profit: cechy i umiejętności
T-A-10Partnerstwo i współpraca z biznesem
T-A-4Budowanie wizerunku organizacji non-profit
Metody nauczaniaM-2case study
M-3praca nad tekstem
M-5zadania praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: aktywność podczas zajęć
S-1Ocena podsumowująca: wykonanie zadania praktycznego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu zna i rozumie specyfikę organizacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/3.4_U01Student potrafi założyć organizację non-profit
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Cel przedmiotuC-2Student wie, jak założyć organizację non-profit
C-1Student zna specyfikę organizacji niekomercyjnych
Treści programoweT-WR-2Zarządzanie członkami i wolontariuszami
T-WR-1Tworzenie organizacji non-profit - możliwości, wyzwania
T-A-1Organizacje non-profit - charakterystyka
T-WR-3Planowanie strategiczne organizacji
Metody nauczaniaM-3praca nad tekstem
M-2case study
M-4film
M-5zadania praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: aktywność podczas zajęć
S-1Ocena podsumowująca: wykonanie zadania praktycznego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu potrafi założyć organizację non-profit
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/3.4_U02Student umie zaplanować i zrealizować działania marketingowe dla organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Student zna specyfikę organizacji niekomercyjnych
C-3Student umie zaplanować i zrealizować działania marketingowe dla organizacji
Treści programoweT-A-11Pozyskiwanie funduszy w organizacjach non-profit
T-A-6Kampanie marketingowe organizacji - analiza case study
T-A-12Lider w organizacjach non-profit: cechy i umiejętności
T-A-2Strategia marketingowa organizacji non-profi
T-A-5Social media w marketingu organizacji non-profit
T-A-8Storytelling w promocji organizacji
T-A-4Budowanie wizerunku organizacji non-profit
T-A-9Badanie i analiza skuteczności działań marketingowych
T-A-3Segmentacja rynku i grup docelowych w działalności non-profit
T-A-7Komunikacja marketingowa organizacji non-profit
T-A-10Partnerstwo i współpraca z biznesem
Metody nauczaniaM-2case study
M-5zadania praktyczne
M-4film
M-1dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: wykonanie zadania praktycznego
S-2Ocena formująca: aktywność podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu potrafi zaplanować i zrealizować działania marketingowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/3.4_K01Student jest gotów do działań na rzecz społeczeństwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K03Absolwent jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, a także do inicjowania oraz współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego
Z_1P_K04Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Student wie, jak założyć organizację non-profit
C-1Student zna specyfikę organizacji niekomercyjnych
Treści programoweT-A-10Partnerstwo i współpraca z biznesem
T-WR-1Tworzenie organizacji non-profit - możliwości, wyzwania
T-WR-3Planowanie strategiczne organizacji
T-WR-2Zarządzanie członkami i wolontariuszami
T-WR-7Zarządzanie konfliktami w organizacjach
T-A-12Lider w organizacjach non-profit: cechy i umiejętności
T-A-11Pozyskiwanie funduszy w organizacjach non-profit
Metody nauczaniaM-2case study
M-5zadania praktyczne
M-1dyskusja
M-4film
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: wykonanie zadania praktycznego
S-2Ocena formująca: aktywność podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu jest gotów do działań na rzecz społeczeństwa
3,5
4,0
4,5
5,0