Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Kierowanie zespołem pracowniczym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Kierowanie zespołem pracowniczym
Specjalność HR, kadry i płace
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Alina Kozłowska <wekon@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK4 15 1,50,40zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 40 2,50,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania organizacjami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi ze skutecznym budowaniem, kierowaniem i oceną pracy zespołu
C-2Ukształtowanie umiejętności studentów w zakresie budowania, kierowania oraz oceny pracy zespołów pracwniczych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Formułowanie i zastosowanie kryteriów doboru pracowników do zespołu4
T-A-2Wykorzystanie modelu efektywności zespołu4
T-A-3Diagnoza ról zespołowych4
T-A-4Macierz odpowiedzialności RACI (RASCI) w kierowaniu zespołem4
T-A-5Wyznaczanie celów w zespole (OKR, SMART, EXACT, SPVEM)4
T-A-6Wykorzystanie modelu Tuckmana do diagnozowania etapów rozwoju zespołu i problemów w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych4
T-A-7Model GRPI jako narzędzie usprawniające działanie zespołów4
T-A-8Ocena 360 stopni w pracy zespołowej4
T-A-9Zrównoważona karta wyników w ocenie pracy zespołowej4
T-A-10Ustalanie i stosowanie wskaźników kontroli pracy zespołowej4
40
konwersatoria
T-K-1Dobór pracowników do zespołu, dynamika zachowań zespołowych oraz rola lidera w zespole3
T-K-2Nadawanie uprawnień i odpowiedzialności w zespole, delegowanie uprawnień oraz coaching zespołu3
T-K-3Kontrola i ocena pracy zespołu3
T-K-4Motywowanie zespołu do pracy z perspektywy środowiska pracy i technik motywowania3
T-K-5Efektywność pracy zespołowej2
T-K-6Zaliczenie konwersatoriów1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach40
A-A-2przygotowanie do ćwiczeń15
A-A-3studiowanie zalecanej literatury7
62
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2konsultacje2
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia konwersatoriów11
A-K-4Czytanie zalecanej literatury10
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja dydaktyczna
M-2Metoda przypadków
M-3Metoda projektów
M-4Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena z wykonanych ćwiczeń przedmiotowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ustalona na podstawie średnich ocen z wykonanych ćwiczeń
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia konwersatoriów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M02/4.3_W01
Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia związane z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym.
Z_1P_W02C-1T-K-1, T-K-4, T-K-2, T-K-5, T-K-3M-1S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M02/4.3_U01
Student potrafi testować kryteria doboru pracowników do zespołu.
Z_1P_U02C-2T-A-1, T-A-3, T-A-2M-2, M-4S-1, S-2
Z_1P_M02/4.3_U02
Student potrafi identyfikować problemy w funkcjonowaniu wybranych zespołów pracowniczych
Z_1P_U03C-2T-A-5, T-A-7, T-A-4, T-A-8, T-A-6M-2, M-4S-2, S-1
Z_1P_M02/4.3_U03
Student potrafi zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, w tym zaproponować wskaźniki kontroli.
Z_1P_U02C-2T-A-10, T-A-9, T-A-8M-2, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M02/4.3_K01
Student jest gotowy do wyrażania ocen posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym
Z_1P_K01C-2T-A-6, T-A-9, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-10, T-A-8, T-A-5, T-A-7, T-A-4M-4, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M02/4.3_W01
Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia związane z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym.
2,0Student nie posiada wystarczającej wiedzy i nie rozumie podstawowych zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym.
3,0Student posiada podstawową wiedzę i rozumienie zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym, jednak brakuje mu pełnego zrozumienia i umiejętności wskazania praktycznego zastosowania tych zagadnień.
3,5Student posiada solidną wiedzę i rozumienie podstawowych zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym, z umiejętnością wskazania ich praktycznego zastosowania w prostych sytuacjach.
4,0Student posiada dobrą wiedzę i pełne zrozumienie zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym, potrafi wskazać w praktyce i w różnorodnych kontekstach.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę i głębokie zrozumienie zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym, potrafi krytycznie analizować sytuacje zespołowe.
5,0Student posiada doskonałą wiedzę i pełne zrozumienie zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym, potrafi wskazać zastosowanie w praktyce, w podejmowaniu efektywnych decyzji i osiąganiu wyników.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M02/4.3_U01
Student potrafi testować kryteria doboru pracowników do zespołu.
2,0Student nie potrafi testować kryteriów doboru pracowników do zespołu i nie rozumie podstawowych metod i technik związanych z tym zagadnieniem.
3,0Student potrafi podstawowo testować kryteria doboru pracowników do zespołu, ale nie posiada pełnego zrozumienia metod i technik oraz ma ograniczone umiejętności w praktycznym zastosowaniu.
3,5Student potrafi stosować podstawowe techniki testowania kryteriów doboru pracowników do zespołu w prostych sytuacjach, ale potrzebuje dalszego rozwoju umiejętności i głębszego zrozumienia.
4,0Student potrafi skutecznie testować kryteria doboru pracowników do zespołu, wykorzystując różne metody i techniki, w różnorodnych kontekstach i sytuacjach.
4,5Student potrafi doskonale testować kryteria doboru pracowników do zespołu, wykazuje kreatywność i innowacyjność w zastosowaniu różnych metod i technik, osiągając wysokie rezultaty.
5,0Student potrafi doskonale i profesjonalnie testować kryteria doboru pracowników do zespołu, jest w stanie przeprowadzać zaawansowane analizy i oceny, wykorzystując różnorodne narzędzia i techniki, przyczyniając się do skutecznego doboru najlepszych pracowników.
Z_1P_M02/4.3_U02
Student potrafi identyfikować problemy w funkcjonowaniu wybranych zespołów pracowniczych
2,0Student nie potrafi skutecznie identyfikować problemów w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych i nie rozumie podstawowych czynników wpływających na ich efektywność.
3,0Student potrafi w podstawowym zakresie identyfikować problemy w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych, ale potrzebuje dalszego rozwoju umiejętności i wiedzy w tej dziedzinie.
3,5Student potrafi identyfikować problemy w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych w prostych sytuacjach i wykorzystuje podstawowe techniki i narzędzia diagnozowania, ale wymaga pogłębienia swojej wiedzy i umiejętności.
4,0Student potrafi skutecznie identyfikować problemy w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych, wykorzystując różnorodne techniki i narzędzia diagnozowania, i jest w stanie analizować ich przyczyny oraz proponować odpowiednie rozwiązania.
4,5Student potrafi doskonale identyfikować problemy w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych, wykazuje kreatywność i innowacyjność w stosowaniu zaawansowanych technik diagnozowania, i potrafi skutecznie analizować i rozwiązywać problemy zespołowe.
5,0Student potrafi doskonale i profesjonalnie identyfikować problemy w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych, wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia diagnozowania, i wnosi istotny wkład w efektywne rozwiązywanie problemów zespołowych, przyczyniając się do poprawy efektywności zespołów.
Z_1P_M02/4.3_U03
Student potrafi zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, w tym zaproponować wskaźniki kontroli.
2,0Student nie potrafi zaprojektować systemu kontroli efektywności zespołów i nie rozumie podstawowych elementów oraz wskaźników kontroli związanych z tym zagadnieniem.
3,0Student potrafi w podstawowym zakresie zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, ale wymaga dalszego rozwoju umiejętności i wiedzy w tej dziedzinie, oraz proponowania odpowiednich wskaźników kontroli.
3,5Student potrafi zaproponować podstawowe elementy systemu kontroli efektywności zespołów i zna kilka przykładowych wskaźników kontroli, ale potrzebuje pogłębienia swojej wiedzy i umiejętności w tym obszarze.
4,0Student potrafi skutecznie zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, uwzględniając różnorodne elementy i proponując wskaźniki kontroli, które są adekwatne do oceny pracy zespołu i osiągania celów organizacyjnych.
4,5Student potrafi doskonale zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, wykazuje kreatywność i innowacyjność w doborze odpowiednich elementów i wskaźników kontroli, oraz potrafi analizować i dostosowywać system w zależności od potrzeb organizacji.
5,0Student potrafi doskonale i profesjonalnie zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia, i jest w stanie tworzyć kompleksowe systemy kontroli, które skutecznie oceniają pracę zespołów i wspierają osiąganie celów organizacji.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M02/4.3_K01
Student jest gotowy do wyrażania ocen posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym
2,0Brak gotowości studenta do wyrażania ocen posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Brakuje mu zrozumienia kluczowych elementów i kontekstu zarządzania zespołem, co wpływa na jakość jego ocen i analiz.
3,0Student jest w stanie wyrazić podstawowe oceny posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Jego oceny mogą być ogólnikowe i wymagać większej precyzji oraz głębszej analizy.
3,5Student jest w stanie wyrazić satysfakcjonujące oceny posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Jego oceny są trafne, ale mogą wymagać nieco większej precyzji i wnikliwości.
4,0Student jest w stanie wyrazić trafne oceny posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Jego oceny są precyzyjne i wykazują dobre zrozumienie zarządzania zespołem oraz umiejętność krytycznej analizy.
4,5Student jest w stanie wyrazić trafne i zaawansowane oceny posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Jego oceny są precyzyjne, wszechstronne i wykazują wysoką wnikliwość oraz umiejętność identyfikacji subtelnych niuansów.
5,0Student jest w pełni gotowy do wyrażania zaawansowanych ocen posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Jego oceny są trafne, krytyczne, wnikliwe i wykazują dogłębną wiedzę oraz doskonałe umiejętności analizy.

Literatura podstawowa

  1. Knosala R., Tomczak-Horyń K., Wasilewska B., Kreatywnośc pracowników i twórcze zespoły, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2019
  2. Bogucki J., Zespoły w organizacjach: klucz do sukcesu na rynku, Oficyna Graficzno-Wydawnicza Typografika, Warszawa, 2017

Literatura dodatkowa

  1. Bielińska I., Jakubczyńska Z., Efektywny zespół, Edgard, Warszawa, 2016

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Formułowanie i zastosowanie kryteriów doboru pracowników do zespołu4
T-A-2Wykorzystanie modelu efektywności zespołu4
T-A-3Diagnoza ról zespołowych4
T-A-4Macierz odpowiedzialności RACI (RASCI) w kierowaniu zespołem4
T-A-5Wyznaczanie celów w zespole (OKR, SMART, EXACT, SPVEM)4
T-A-6Wykorzystanie modelu Tuckmana do diagnozowania etapów rozwoju zespołu i problemów w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych4
T-A-7Model GRPI jako narzędzie usprawniające działanie zespołów4
T-A-8Ocena 360 stopni w pracy zespołowej4
T-A-9Zrównoważona karta wyników w ocenie pracy zespołowej4
T-A-10Ustalanie i stosowanie wskaźników kontroli pracy zespołowej4
40

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Dobór pracowników do zespołu, dynamika zachowań zespołowych oraz rola lidera w zespole3
T-K-2Nadawanie uprawnień i odpowiedzialności w zespole, delegowanie uprawnień oraz coaching zespołu3
T-K-3Kontrola i ocena pracy zespołu3
T-K-4Motywowanie zespołu do pracy z perspektywy środowiska pracy i technik motywowania3
T-K-5Efektywność pracy zespołowej2
T-K-6Zaliczenie konwersatoriów1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach40
A-A-2przygotowanie do ćwiczeń15
A-A-3studiowanie zalecanej literatury7
62
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2konsultacje2
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia konwersatoriów11
A-K-4Czytanie zalecanej literatury10
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/4.3_W01Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia związane z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi ze skutecznym budowaniem, kierowaniem i oceną pracy zespołu
Treści programoweT-K-1Dobór pracowników do zespołu, dynamika zachowań zespołowych oraz rola lidera w zespole
T-K-4Motywowanie zespołu do pracy z perspektywy środowiska pracy i technik motywowania
T-K-2Nadawanie uprawnień i odpowiedzialności w zespole, delegowanie uprawnień oraz coaching zespołu
T-K-5Efektywność pracy zespołowej
T-K-3Kontrola i ocena pracy zespołu
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia konwersatoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wystarczającej wiedzy i nie rozumie podstawowych zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym.
3,0Student posiada podstawową wiedzę i rozumienie zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym, jednak brakuje mu pełnego zrozumienia i umiejętności wskazania praktycznego zastosowania tych zagadnień.
3,5Student posiada solidną wiedzę i rozumienie podstawowych zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym, z umiejętnością wskazania ich praktycznego zastosowania w prostych sytuacjach.
4,0Student posiada dobrą wiedzę i pełne zrozumienie zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym, potrafi wskazać w praktyce i w różnorodnych kontekstach.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę i głębokie zrozumienie zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym, potrafi krytycznie analizować sytuacje zespołowe.
5,0Student posiada doskonałą wiedzę i pełne zrozumienie zagadnień związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem pracowniczym, potrafi wskazać zastosowanie w praktyce, w podejmowaniu efektywnych decyzji i osiąganiu wyników.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/4.3_U01Student potrafi testować kryteria doboru pracowników do zespołu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności studentów w zakresie budowania, kierowania oraz oceny pracy zespołów pracwniczych
Treści programoweT-A-1Formułowanie i zastosowanie kryteriów doboru pracowników do zespołu
T-A-3Diagnoza ról zespołowych
T-A-2Wykorzystanie modelu efektywności zespołu
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z wykonanych ćwiczeń przedmiotowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ustalona na podstawie średnich ocen z wykonanych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi testować kryteriów doboru pracowników do zespołu i nie rozumie podstawowych metod i technik związanych z tym zagadnieniem.
3,0Student potrafi podstawowo testować kryteria doboru pracowników do zespołu, ale nie posiada pełnego zrozumienia metod i technik oraz ma ograniczone umiejętności w praktycznym zastosowaniu.
3,5Student potrafi stosować podstawowe techniki testowania kryteriów doboru pracowników do zespołu w prostych sytuacjach, ale potrzebuje dalszego rozwoju umiejętności i głębszego zrozumienia.
4,0Student potrafi skutecznie testować kryteria doboru pracowników do zespołu, wykorzystując różne metody i techniki, w różnorodnych kontekstach i sytuacjach.
4,5Student potrafi doskonale testować kryteria doboru pracowników do zespołu, wykazuje kreatywność i innowacyjność w zastosowaniu różnych metod i technik, osiągając wysokie rezultaty.
5,0Student potrafi doskonale i profesjonalnie testować kryteria doboru pracowników do zespołu, jest w stanie przeprowadzać zaawansowane analizy i oceny, wykorzystując różnorodne narzędzia i techniki, przyczyniając się do skutecznego doboru najlepszych pracowników.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/4.3_U02Student potrafi identyfikować problemy w funkcjonowaniu wybranych zespołów pracowniczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności studentów w zakresie budowania, kierowania oraz oceny pracy zespołów pracwniczych
Treści programoweT-A-5Wyznaczanie celów w zespole (OKR, SMART, EXACT, SPVEM)
T-A-7Model GRPI jako narzędzie usprawniające działanie zespołów
T-A-4Macierz odpowiedzialności RACI (RASCI) w kierowaniu zespołem
T-A-8Ocena 360 stopni w pracy zespołowej
T-A-6Wykorzystanie modelu Tuckmana do diagnozowania etapów rozwoju zespołu i problemów w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ustalona na podstawie średnich ocen z wykonanych ćwiczeń
S-1Ocena formująca: Ocena z wykonanych ćwiczeń przedmiotowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi skutecznie identyfikować problemów w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych i nie rozumie podstawowych czynników wpływających na ich efektywność.
3,0Student potrafi w podstawowym zakresie identyfikować problemy w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych, ale potrzebuje dalszego rozwoju umiejętności i wiedzy w tej dziedzinie.
3,5Student potrafi identyfikować problemy w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych w prostych sytuacjach i wykorzystuje podstawowe techniki i narzędzia diagnozowania, ale wymaga pogłębienia swojej wiedzy i umiejętności.
4,0Student potrafi skutecznie identyfikować problemy w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych, wykorzystując różnorodne techniki i narzędzia diagnozowania, i jest w stanie analizować ich przyczyny oraz proponować odpowiednie rozwiązania.
4,5Student potrafi doskonale identyfikować problemy w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych, wykazuje kreatywność i innowacyjność w stosowaniu zaawansowanych technik diagnozowania, i potrafi skutecznie analizować i rozwiązywać problemy zespołowe.
5,0Student potrafi doskonale i profesjonalnie identyfikować problemy w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych, wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia diagnozowania, i wnosi istotny wkład w efektywne rozwiązywanie problemów zespołowych, przyczyniając się do poprawy efektywności zespołów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/4.3_U03Student potrafi zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, w tym zaproponować wskaźniki kontroli.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności studentów w zakresie budowania, kierowania oraz oceny pracy zespołów pracwniczych
Treści programoweT-A-10Ustalanie i stosowanie wskaźników kontroli pracy zespołowej
T-A-9Zrównoważona karta wyników w ocenie pracy zespołowej
T-A-8Ocena 360 stopni w pracy zespołowej
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z wykonanych ćwiczeń przedmiotowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ustalona na podstawie średnich ocen z wykonanych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaprojektować systemu kontroli efektywności zespołów i nie rozumie podstawowych elementów oraz wskaźników kontroli związanych z tym zagadnieniem.
3,0Student potrafi w podstawowym zakresie zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, ale wymaga dalszego rozwoju umiejętności i wiedzy w tej dziedzinie, oraz proponowania odpowiednich wskaźników kontroli.
3,5Student potrafi zaproponować podstawowe elementy systemu kontroli efektywności zespołów i zna kilka przykładowych wskaźników kontroli, ale potrzebuje pogłębienia swojej wiedzy i umiejętności w tym obszarze.
4,0Student potrafi skutecznie zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, uwzględniając różnorodne elementy i proponując wskaźniki kontroli, które są adekwatne do oceny pracy zespołu i osiągania celów organizacyjnych.
4,5Student potrafi doskonale zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, wykazuje kreatywność i innowacyjność w doborze odpowiednich elementów i wskaźników kontroli, oraz potrafi analizować i dostosowywać system w zależności od potrzeb organizacji.
5,0Student potrafi doskonale i profesjonalnie zaprojektować system kontroli efektywności zespołów, wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia, i jest w stanie tworzyć kompleksowe systemy kontroli, które skutecznie oceniają pracę zespołów i wspierają osiąganie celów organizacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M02/4.3_K01Student jest gotowy do wyrażania ocen posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K01Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności studentów w zakresie budowania, kierowania oraz oceny pracy zespołów pracwniczych
Treści programoweT-A-6Wykorzystanie modelu Tuckmana do diagnozowania etapów rozwoju zespołu i problemów w funkcjonowaniu zespołów pracowniczych
T-A-9Zrównoważona karta wyników w ocenie pracy zespołowej
T-A-3Diagnoza ról zespołowych
T-A-1Formułowanie i zastosowanie kryteriów doboru pracowników do zespołu
T-A-2Wykorzystanie modelu efektywności zespołu
T-A-10Ustalanie i stosowanie wskaźników kontroli pracy zespołowej
T-A-8Ocena 360 stopni w pracy zespołowej
T-A-5Wyznaczanie celów w zespole (OKR, SMART, EXACT, SPVEM)
T-A-7Model GRPI jako narzędzie usprawniające działanie zespołów
T-A-4Macierz odpowiedzialności RACI (RASCI) w kierowaniu zespołem
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-2Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z wykonanych ćwiczeń przedmiotowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak gotowości studenta do wyrażania ocen posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Brakuje mu zrozumienia kluczowych elementów i kontekstu zarządzania zespołem, co wpływa na jakość jego ocen i analiz.
3,0Student jest w stanie wyrazić podstawowe oceny posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Jego oceny mogą być ogólnikowe i wymagać większej precyzji oraz głębszej analizy.
3,5Student jest w stanie wyrazić satysfakcjonujące oceny posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Jego oceny są trafne, ale mogą wymagać nieco większej precyzji i wnikliwości.
4,0Student jest w stanie wyrazić trafne oceny posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Jego oceny są precyzyjne i wykazują dobre zrozumienie zarządzania zespołem oraz umiejętność krytycznej analizy.
4,5Student jest w stanie wyrazić trafne i zaawansowane oceny posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Jego oceny są precyzyjne, wszechstronne i wykazują wysoką wnikliwość oraz umiejętność identyfikacji subtelnych niuansów.
5,0Student jest w pełni gotowy do wyrażania zaawansowanych ocen posiadanej wiedzy w zakresie budowania i kierowania zespołem pracowniczym. Jego oceny są trafne, krytyczne, wnikliwe i wykazują dogłębną wiedzę oraz doskonałe umiejętności analizy.