Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Controlling w logistyce:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Controlling w logistyce
Specjalność Controlling finansowy
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Barczak <agnieszka.barczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
warsztatyWR5 35 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych zagadnień związanych z rachunkowością.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z koncepcją i narzędziami controllingu logistycznego oraz wskazanie możliwości ich zastosowania w praktyce zarządzania działalnością logistyczną przedsiębiorstwa.
C-2Nabycie umiejętności tworzenia planistycznych i zbierania rzeczywistych oraz wynikowych wielkości kosztów w obszarze logistyki, korzystania z informacji o przewidywanych (planowanych) i rzeczywistych kosztach działalności logistycznej.
C-3Nabycie umiejętności posługiwania się wskaźnikami controllingu logistycznego, ustalania i oceny odchyleń od wyznaczonych celów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
warsztaty
T-WR-1Pojęcie controllingu w organizacji.2
T-WR-2Znaczenie i zadania controllingu w logistyce (controlling operacyjny i controlling strategiczny).2
T-WR-3Procesowe ujęcie controllingu w łańcuchu logistycznym, optymalizacja procesów logistycznych.4
T-WR-4Funkcjonalne ujęcie controllingu w łańcuchu logistycznym, w tym wspomaganie zarządzania zaopatrzeniem, produkcją, dystrybucją i transportem.4
T-WR-5Zarządzanie zapasami, wykorzystanie metod ABC i XYZ.4
T-WR-6Identyfikacja kosztów logistycznych.4
T-WR-7Rachunek kosztów działań w logistyce.4
T-WR-8Budżetowanie, raportowanie i prognozowanie kosztów logistycznych.4
T-WR-9Kluczowe wskaźniki dokonań w logistyce (KPI) i ich monitorowanie.4
T-WR-10System informacyjny controllingu w logistyce.3
35

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
warsztaty
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach35
A-WR-2konsultacje2
A-WR-3czytanie wskazanej literatury i samodzielne poszerzanie wiedzy służącej do wykonania ćwiczeń przedmiotowych20
A-WR-4przygotowanie do zajęć17
74

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonania zadań praktycznych.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M03/5.3_W01
Student zna i rozumie zagadnienia z zakresu controllingu logistyki i rachunku kosztów procesowych.
Z_1P_W01, Z_1P_W02, Z_1P_W04C-1, C-2, C-3T-WR-4, T-WR-6, T-WR-1, T-WR-9, T-WR-7, T-WR-8, T-WR-5, T-WR-10, T-WR-3, T-WR-2M-4, M-2, M-3, M-1S-1, S-2
Z_1P_M03/5.3_W02
Student zna i rozumie zastosowanie informacji pochodzących z systemu controllingu logistyki w realizacji działań logistycznych w przedsiębiorstwie.
Z_1P_W01, Z_1P_W02, Z_1P_W04C-3, C-2, C-1T-WR-9, T-WR-7, T-WR-1, T-WR-4, T-WR-10, T-WR-2, T-WR-6, T-WR-8, T-WR-5, T-WR-3M-1, M-3, M-4, M-2S-1, S-2
Z_1P_M03/5.3_W03
Student zna i rozumie zagadnienia z zakresu metod planowania kosztów logistyki i rozwiązywania zadań analitycznych.
Z_1P_W01, Z_1P_W02, Z_1P_W04C-3, C-1, C-2T-WR-1, T-WR-7, T-WR-5, T-WR-10, T-WR-9, T-WR-8, T-WR-6, T-WR-4, T-WR-2, T-WR-3M-4, M-2, M-3, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M03/5.3_U01
Student potrafi wykorzystać metody symulacyjne do planowania koszty logistki, analizuje odchylenia tych kosztów, potrafi optymalizować procesy.
Z_1P_U01, Z_1P_U02, Z_1P_U03C-1, C-3, C-2T-WR-3, T-WR-4, T-WR-1, T-WR-8, T-WR-5, T-WR-10, T-WR-9, T-WR-6, T-WR-7, T-WR-2M-3, M-2, M-1, M-4S-1, S-2
Z_1P_M03/5.3_U02
Student potrafi przeprowadzić kalkulację kosztów logistyki w ramach procesowego rachunku kosztów.
Z_1P_U01, Z_1P_U02, Z_1P_U03C-1, C-2, C-3T-WR-1, T-WR-2, T-WR-8, T-WR-10, T-WR-9, T-WR-4, T-WR-7, T-WR-3, T-WR-5, T-WR-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2
Z_1P_M03/5.3_U03
Student potrafi dobrać metody i narzędzia oraz zarządzać kosztami procesów logistycznych.
Z_1P_U01, Z_1P_U02, Z_1P_U03C-1, C-2, C-3T-WR-10, T-WR-3, T-WR-1, T-WR-6, T-WR-5, T-WR-4, T-WR-2, T-WR-7, T-WR-8, T-WR-9M-4, M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M03/5.3_K01
Student jest gotów do oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności.
Z_1P_K01, Z_1P_K02C-3, C-2, C-1T-WR-6, T-WR-1, T-WR-3, T-WR-9, T-WR-4, T-WR-2, T-WR-10, T-WR-5, T-WR-8, T-WR-7M-4, M-3, M-1, M-2S-1
Z_1P_M03/5.3_K03
Student jest gotów do samodzielnego zdobywania wiedzy i doskonalenia kompetencji zawodowych i osobistych.
Z_1P_K01, Z_1P_K02, Z_1P_K04C-2, C-1, C-3T-WR-8, T-WR-10, T-WR-5, T-WR-2, T-WR-1, T-WR-3, T-WR-9, T-WR-6, T-WR-7, T-WR-4M-3, M-1, M-2, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M03/5.3_W01
Student zna i rozumie zagadnienia z zakresu controllingu logistyki i rachunku kosztów procesowych.
2,0Student nie zna i nie rozumie zagadnień z zakresu controllingu logistyki i rachunku kosztów procesowych.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie zagadnienia z zakresu controllingu logistyki i rachunku kosztów procesowych.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie zagadnienia z zakresu controllingu logistyki i rachunku kosztów procesowych.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu controllingu logistyki i rachunku kosztów procesowych.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu controllingu logistyki i rachunku kosztów procesowych.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu controllingu logistyki i rachunku kosztów procesowych.
Z_1P_M03/5.3_W02
Student zna i rozumie zastosowanie informacji pochodzących z systemu controllingu logistyki w realizacji działań logistycznych w przedsiębiorstwie.
2,0Student nie zna i nie rozumie zastosowania informacji pochodzących z systemu controllingu logistyki w realizacji działań logistycznych w przedsiębiorstwie.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie zastosowanie informacji pochodzących z systemu controllingu logistyki w realizacji działań logistycznych w przedsiębiorstwie.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie zastosowanie informacji pochodzących z systemu controllingu logistyki w realizacji działań logistycznych w przedsiębiorstwie.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie zastosowanie informacji pochodzących z systemu controllingu logistyki w realizacji działań logistycznych w przedsiębiorstwie.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie zastosowanie informacji pochodzących z systemu controllingu logistyki w realizacji działań logistycznych w przedsiębiorstwie.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie zastosowanie informacji pochodzących z systemu controllingu logistyki w realizacji działań logistycznych w przedsiębiorstwie.
Z_1P_M03/5.3_W03
Student zna i rozumie zagadnienia z zakresu metod planowania kosztów logistyki i rozwiązywania zadań analitycznych.
2,0Student nie zna i nie rozumie zagadnień z zakresu metod planowania kosztów logistyki i rozwiązywania zadań analitycznych.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie zagadnienia z zakresu metod planowania kosztów logistyki i rozwiązywania zadań analitycznych.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie zagadnienia z zakresu metod planowania kosztów logistyki i rozwiązywania zadań analitycznych.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu metod planowania kosztów logistyki i rozwiązywania zadań analitycznych.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu metod planowania kosztów logistyki i rozwiązywania zadań analitycznych.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu metod planowania kosztów logistyki i rozwiązywania zadań analitycznych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M03/5.3_U01
Student potrafi wykorzystać metody symulacyjne do planowania koszty logistki, analizuje odchylenia tych kosztów, potrafi optymalizować procesy.
2,0Student nie potrafi wykorzystywać metod symulacyjnych do planowania kosztów logistki, analizować odchyleń tych kosztów, nie potrafi optymalizować procesów.
3,0Student potrafi wykorzystać metody symulacyjne do planowania koszty logistki, analizuje odchylenia tych kosztów, potrafi optymalizować procesy w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi wykorzystać metody symulacyjne do planowania koszty logistki, analizuje odchylenia tych kosztów, potrafi optymalizować procesy w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student potrafi wykorzystać metody symulacyjne do planowania koszty logistki, analizuje odchylenia tych kosztów, potrafi optymalizować procesy w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi wykorzystać metody symulacyjne do planowania koszty logistki, analizuje odchylenia tych kosztów, potrafi optymalizować procesy w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Student potrafi wykorzystać metody symulacyjne do planowania koszty logistki, analizuje odchylenia tych kosztów, potrafi optymalizować procesy w stopniu bardzo dobrym.
Z_1P_M03/5.3_U02
Student potrafi przeprowadzić kalkulację kosztów logistyki w ramach procesowego rachunku kosztów.
2,0Student nie potrafi przeprowadzić kalkulacji kosztów logistyki w ramach procesowego rachunku kosztów.
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi przeprowadzić kalkulację kosztów logistyki w ramach procesowego rachunku kosztów.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym potrafi przeprowadzić kalkulację kosztów logistyki w ramach procesowego rachunku kosztów.
4,0Student w stopniu dobrym potrafi przeprowadzić kalkulację kosztów logistyki w ramach procesowego rachunku kosztów.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym potrafi przeprowadzić kalkulację kosztów logistyki w ramach procesowego rachunku kosztów.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi przeprowadzić kalkulację kosztów logistyki w ramach procesowego rachunku kosztów.
Z_1P_M03/5.3_U03
Student potrafi dobrać metody i narzędzia oraz zarządzać kosztami procesów logistycznych.
2,0Student nie potrafi dobrać metod i narzędzi oraz zarządzać kosztami procesów logistycznych.
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi dobrać metody i narzędzia oraz zarządzać kosztami procesów logistycznych.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym potrafi dobrać metody i narzędzia oraz zarządzać kosztami procesów logistycznych.
4,0Student w stopniu dobrym potrafi dobrać metody i narzędzia oraz zarządzać kosztami procesów logistycznych.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym potrafi dobrać metody i narzędzia oraz zarządzać kosztami procesów logistycznych.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi dobrać metody i narzędzia oraz zarządzać kosztami procesów logistycznych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M03/5.3_K01
Student jest gotów do oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności.
2,0Student nie jest gotów do oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności.
3,0Student w stopniu dostatecznym jest gotów do oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności .
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym jest gotów do oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności.
4,0Student w stopniu dobrym jest gotów do oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym jest gotów do oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności.
Z_1P_M03/5.3_K03
Student jest gotów do samodzielnego zdobywania wiedzy i doskonalenia kompetencji zawodowych i osobistych.
2,0Student nie jest gotów do samodzielniego zdobywania wiedzy i doskonalenia kompetencji zawodowych i osobistych.
3,0Student w stopniu dostatecznym jest gotów do samodzielnego zdobywania wiedzy i doskonalenia kompetencji zawodowych i osobistych.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym jest gotów do samodzielnego zdobywania wiedzy i doskonalenia kompetencji zawodowych i osobistych.
4,0Student w stopniu dobrym jest gotów do samodzielnego zdobywania wiedzy i doskonalenia kompetencji zawodowych i osobistych.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym jest gotów do samodzielnego zdobywania wiedzy i doskonalenia kompetencji zawodowych i osobistych.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do samodzielnego zdobywania wiedzy i doskonalenia kompetencji zawodowych i osobistych.

Literatura podstawowa

  1. Śliwczyński B., Controlling w zarządzaniu logistyką: controlling operacyjny, controlling procesów, controlling zasobów, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań, 2007
  2. Twaróg J., Mierniki i wskaźniki logistyczne, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2005
  3. Twaróg J., Koszty logistyki przedsiębiorstw, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Dobroszek J., Koszty i wyniki w systemie controllingu w przedsiębiorstwie usług logistycznych, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2017
  2. Nowak E. - red., Podstawy controllingu, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław, 1997
  3. Nowicka-Skowron M., Efektywność systemów logistycznych, PWE, Warszawa, 2000
  4. Rudd J., A practical guide to logistics: an introduction to transport, warehousing, trade and distribution, Kogan Page, Londyn, 2019
  5. Ballou R. H., Srivastava S. K., Business logistics – supply chain management, Pearson / Prentice Hall, 2011

Treści programowe - warsztaty

KODTreść programowaGodziny
T-WR-1Pojęcie controllingu w organizacji.2
T-WR-2Znaczenie i zadania controllingu w logistyce (controlling operacyjny i controlling strategiczny).2
T-WR-3Procesowe ujęcie controllingu w łańcuchu logistycznym, optymalizacja procesów logistycznych.4
T-WR-4Funkcjonalne ujęcie controllingu w łańcuchu logistycznym, w tym wspomaganie zarządzania zaopatrzeniem, produkcją, dystrybucją i transportem.4
T-WR-5Zarządzanie zapasami, wykorzystanie metod ABC i XYZ.4
T-WR-6Identyfikacja kosztów logistycznych.4
T-WR-7Rachunek kosztów działań w logistyce.4
T-WR-8Budżetowanie, raportowanie i prognozowanie kosztów logistycznych.4
T-WR-9Kluczowe wskaźniki dokonań w logistyce (KPI) i ich monitorowanie.4
T-WR-10System informacyjny controllingu w logistyce.3
35

Formy aktywności - warsztaty

KODForma aktywnościGodziny
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach35
A-WR-2konsultacje2
A-WR-3czytanie wskazanej literatury i samodzielne poszerzanie wiedzy służącej do wykonania ćwiczeń przedmiotowych20
A-WR-4przygotowanie do zajęć17
74
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/5.3_W01Student zna i rozumie zagadnienia z zakresu controllingu logistyki i rachunku kosztów procesowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Z_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_W04Absolwent zna i rozumie fakty i zjawiska związane z zarządzaniem organizacjami, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z koncepcją i narzędziami controllingu logistycznego oraz wskazanie możliwości ich zastosowania w praktyce zarządzania działalnością logistyczną przedsiębiorstwa.
C-2Nabycie umiejętności tworzenia planistycznych i zbierania rzeczywistych oraz wynikowych wielkości kosztów w obszarze logistyki, korzystania z informacji o przewidywanych (planowanych) i rzeczywistych kosztach działalności logistycznej.
C-3Nabycie umiejętności posługiwania się wskaźnikami controllingu logistycznego, ustalania i oceny odchyleń od wyznaczonych celów.
Treści programoweT-WR-4Funkcjonalne ujęcie controllingu w łańcuchu logistycznym, w tym wspomaganie zarządzania zaopatrzeniem, produkcją, dystrybucją i transportem.
T-WR-6Identyfikacja kosztów logistycznych.
T-WR-1Pojęcie controllingu w organizacji.
T-WR-9Kluczowe wskaźniki dokonań w logistyce (KPI) i ich monitorowanie.
T-WR-7Rachunek kosztów działań w logistyce.
T-WR-8Budżetowanie, raportowanie i prognozowanie kosztów logistycznych.
T-WR-5Zarządzanie zapasami, wykorzystanie metod ABC i XYZ.
T-WR-10System informacyjny controllingu w logistyce.
T-WR-3Procesowe ujęcie controllingu w łańcuchu logistycznym, optymalizacja procesów logistycznych.
T-WR-2Znaczenie i zadania controllingu w logistyce (controlling operacyjny i controlling strategiczny).
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-1Metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonania zadań praktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie zagadnień z zakresu controllingu logistyki i rachunku kosztów procesowych.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie zagadnienia z zakresu controllingu logistyki i rachunku kosztów procesowych.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie zagadnienia z zakresu controllingu logistyki i rachunku kosztów procesowych.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu controllingu logistyki i rachunku kosztów procesowych.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu controllingu logistyki i rachunku kosztów procesowych.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu controllingu logistyki i rachunku kosztów procesowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/5.3_W02Student zna i rozumie zastosowanie informacji pochodzących z systemu controllingu logistyki w realizacji działań logistycznych w przedsiębiorstwie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Z_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_W04Absolwent zna i rozumie fakty i zjawiska związane z zarządzaniem organizacjami, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności posługiwania się wskaźnikami controllingu logistycznego, ustalania i oceny odchyleń od wyznaczonych celów.
C-2Nabycie umiejętności tworzenia planistycznych i zbierania rzeczywistych oraz wynikowych wielkości kosztów w obszarze logistyki, korzystania z informacji o przewidywanych (planowanych) i rzeczywistych kosztach działalności logistycznej.
C-1Zapoznanie studentów z koncepcją i narzędziami controllingu logistycznego oraz wskazanie możliwości ich zastosowania w praktyce zarządzania działalnością logistyczną przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-WR-9Kluczowe wskaźniki dokonań w logistyce (KPI) i ich monitorowanie.
T-WR-7Rachunek kosztów działań w logistyce.
T-WR-1Pojęcie controllingu w organizacji.
T-WR-4Funkcjonalne ujęcie controllingu w łańcuchu logistycznym, w tym wspomaganie zarządzania zaopatrzeniem, produkcją, dystrybucją i transportem.
T-WR-10System informacyjny controllingu w logistyce.
T-WR-2Znaczenie i zadania controllingu w logistyce (controlling operacyjny i controlling strategiczny).
T-WR-6Identyfikacja kosztów logistycznych.
T-WR-8Budżetowanie, raportowanie i prognozowanie kosztów logistycznych.
T-WR-5Zarządzanie zapasami, wykorzystanie metod ABC i XYZ.
T-WR-3Procesowe ujęcie controllingu w łańcuchu logistycznym, optymalizacja procesów logistycznych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonania zadań praktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie zastosowania informacji pochodzących z systemu controllingu logistyki w realizacji działań logistycznych w przedsiębiorstwie.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie zastosowanie informacji pochodzących z systemu controllingu logistyki w realizacji działań logistycznych w przedsiębiorstwie.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie zastosowanie informacji pochodzących z systemu controllingu logistyki w realizacji działań logistycznych w przedsiębiorstwie.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie zastosowanie informacji pochodzących z systemu controllingu logistyki w realizacji działań logistycznych w przedsiębiorstwie.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie zastosowanie informacji pochodzących z systemu controllingu logistyki w realizacji działań logistycznych w przedsiębiorstwie.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie zastosowanie informacji pochodzących z systemu controllingu logistyki w realizacji działań logistycznych w przedsiębiorstwie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/5.3_W03Student zna i rozumie zagadnienia z zakresu metod planowania kosztów logistyki i rozwiązywania zadań analitycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Z_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_W04Absolwent zna i rozumie fakty i zjawiska związane z zarządzaniem organizacjami, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności posługiwania się wskaźnikami controllingu logistycznego, ustalania i oceny odchyleń od wyznaczonych celów.
C-1Zapoznanie studentów z koncepcją i narzędziami controllingu logistycznego oraz wskazanie możliwości ich zastosowania w praktyce zarządzania działalnością logistyczną przedsiębiorstwa.
C-2Nabycie umiejętności tworzenia planistycznych i zbierania rzeczywistych oraz wynikowych wielkości kosztów w obszarze logistyki, korzystania z informacji o przewidywanych (planowanych) i rzeczywistych kosztach działalności logistycznej.
Treści programoweT-WR-1Pojęcie controllingu w organizacji.
T-WR-7Rachunek kosztów działań w logistyce.
T-WR-5Zarządzanie zapasami, wykorzystanie metod ABC i XYZ.
T-WR-10System informacyjny controllingu w logistyce.
T-WR-9Kluczowe wskaźniki dokonań w logistyce (KPI) i ich monitorowanie.
T-WR-8Budżetowanie, raportowanie i prognozowanie kosztów logistycznych.
T-WR-6Identyfikacja kosztów logistycznych.
T-WR-4Funkcjonalne ujęcie controllingu w łańcuchu logistycznym, w tym wspomaganie zarządzania zaopatrzeniem, produkcją, dystrybucją i transportem.
T-WR-2Znaczenie i zadania controllingu w logistyce (controlling operacyjny i controlling strategiczny).
T-WR-3Procesowe ujęcie controllingu w łańcuchu logistycznym, optymalizacja procesów logistycznych.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-1Metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonania zadań praktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie zagadnień z zakresu metod planowania kosztów logistyki i rozwiązywania zadań analitycznych.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie zagadnienia z zakresu metod planowania kosztów logistyki i rozwiązywania zadań analitycznych.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie zagadnienia z zakresu metod planowania kosztów logistyki i rozwiązywania zadań analitycznych.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu metod planowania kosztów logistyki i rozwiązywania zadań analitycznych.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu metod planowania kosztów logistyki i rozwiązywania zadań analitycznych.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie zagadnienia z zakresu metod planowania kosztów logistyki i rozwiązywania zadań analitycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/5.3_U01Student potrafi wykorzystać metody symulacyjne do planowania koszty logistki, analizuje odchylenia tych kosztów, potrafi optymalizować procesy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Z_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z koncepcją i narzędziami controllingu logistycznego oraz wskazanie możliwości ich zastosowania w praktyce zarządzania działalnością logistyczną przedsiębiorstwa.
C-3Nabycie umiejętności posługiwania się wskaźnikami controllingu logistycznego, ustalania i oceny odchyleń od wyznaczonych celów.
C-2Nabycie umiejętności tworzenia planistycznych i zbierania rzeczywistych oraz wynikowych wielkości kosztów w obszarze logistyki, korzystania z informacji o przewidywanych (planowanych) i rzeczywistych kosztach działalności logistycznej.
Treści programoweT-WR-3Procesowe ujęcie controllingu w łańcuchu logistycznym, optymalizacja procesów logistycznych.
T-WR-4Funkcjonalne ujęcie controllingu w łańcuchu logistycznym, w tym wspomaganie zarządzania zaopatrzeniem, produkcją, dystrybucją i transportem.
T-WR-1Pojęcie controllingu w organizacji.
T-WR-8Budżetowanie, raportowanie i prognozowanie kosztów logistycznych.
T-WR-5Zarządzanie zapasami, wykorzystanie metod ABC i XYZ.
T-WR-10System informacyjny controllingu w logistyce.
T-WR-9Kluczowe wskaźniki dokonań w logistyce (KPI) i ich monitorowanie.
T-WR-6Identyfikacja kosztów logistycznych.
T-WR-7Rachunek kosztów działań w logistyce.
T-WR-2Znaczenie i zadania controllingu w logistyce (controlling operacyjny i controlling strategiczny).
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
M-1Metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonania zadań praktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystywać metod symulacyjnych do planowania kosztów logistki, analizować odchyleń tych kosztów, nie potrafi optymalizować procesów.
3,0Student potrafi wykorzystać metody symulacyjne do planowania koszty logistki, analizuje odchylenia tych kosztów, potrafi optymalizować procesy w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi wykorzystać metody symulacyjne do planowania koszty logistki, analizuje odchylenia tych kosztów, potrafi optymalizować procesy w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student potrafi wykorzystać metody symulacyjne do planowania koszty logistki, analizuje odchylenia tych kosztów, potrafi optymalizować procesy w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi wykorzystać metody symulacyjne do planowania koszty logistki, analizuje odchylenia tych kosztów, potrafi optymalizować procesy w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Student potrafi wykorzystać metody symulacyjne do planowania koszty logistki, analizuje odchylenia tych kosztów, potrafi optymalizować procesy w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/5.3_U02Student potrafi przeprowadzić kalkulację kosztów logistyki w ramach procesowego rachunku kosztów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Z_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z koncepcją i narzędziami controllingu logistycznego oraz wskazanie możliwości ich zastosowania w praktyce zarządzania działalnością logistyczną przedsiębiorstwa.
C-2Nabycie umiejętności tworzenia planistycznych i zbierania rzeczywistych oraz wynikowych wielkości kosztów w obszarze logistyki, korzystania z informacji o przewidywanych (planowanych) i rzeczywistych kosztach działalności logistycznej.
C-3Nabycie umiejętności posługiwania się wskaźnikami controllingu logistycznego, ustalania i oceny odchyleń od wyznaczonych celów.
Treści programoweT-WR-1Pojęcie controllingu w organizacji.
T-WR-2Znaczenie i zadania controllingu w logistyce (controlling operacyjny i controlling strategiczny).
T-WR-8Budżetowanie, raportowanie i prognozowanie kosztów logistycznych.
T-WR-10System informacyjny controllingu w logistyce.
T-WR-9Kluczowe wskaźniki dokonań w logistyce (KPI) i ich monitorowanie.
T-WR-4Funkcjonalne ujęcie controllingu w łańcuchu logistycznym, w tym wspomaganie zarządzania zaopatrzeniem, produkcją, dystrybucją i transportem.
T-WR-7Rachunek kosztów działań w logistyce.
T-WR-3Procesowe ujęcie controllingu w łańcuchu logistycznym, optymalizacja procesów logistycznych.
T-WR-5Zarządzanie zapasami, wykorzystanie metod ABC i XYZ.
T-WR-6Identyfikacja kosztów logistycznych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonania zadań praktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przeprowadzić kalkulacji kosztów logistyki w ramach procesowego rachunku kosztów.
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi przeprowadzić kalkulację kosztów logistyki w ramach procesowego rachunku kosztów.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym potrafi przeprowadzić kalkulację kosztów logistyki w ramach procesowego rachunku kosztów.
4,0Student w stopniu dobrym potrafi przeprowadzić kalkulację kosztów logistyki w ramach procesowego rachunku kosztów.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym potrafi przeprowadzić kalkulację kosztów logistyki w ramach procesowego rachunku kosztów.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi przeprowadzić kalkulację kosztów logistyki w ramach procesowego rachunku kosztów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/5.3_U03Student potrafi dobrać metody i narzędzia oraz zarządzać kosztami procesów logistycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Z_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z koncepcją i narzędziami controllingu logistycznego oraz wskazanie możliwości ich zastosowania w praktyce zarządzania działalnością logistyczną przedsiębiorstwa.
C-2Nabycie umiejętności tworzenia planistycznych i zbierania rzeczywistych oraz wynikowych wielkości kosztów w obszarze logistyki, korzystania z informacji o przewidywanych (planowanych) i rzeczywistych kosztach działalności logistycznej.
C-3Nabycie umiejętności posługiwania się wskaźnikami controllingu logistycznego, ustalania i oceny odchyleń od wyznaczonych celów.
Treści programoweT-WR-10System informacyjny controllingu w logistyce.
T-WR-3Procesowe ujęcie controllingu w łańcuchu logistycznym, optymalizacja procesów logistycznych.
T-WR-1Pojęcie controllingu w organizacji.
T-WR-6Identyfikacja kosztów logistycznych.
T-WR-5Zarządzanie zapasami, wykorzystanie metod ABC i XYZ.
T-WR-4Funkcjonalne ujęcie controllingu w łańcuchu logistycznym, w tym wspomaganie zarządzania zaopatrzeniem, produkcją, dystrybucją i transportem.
T-WR-2Znaczenie i zadania controllingu w logistyce (controlling operacyjny i controlling strategiczny).
T-WR-7Rachunek kosztów działań w logistyce.
T-WR-8Budżetowanie, raportowanie i prognozowanie kosztów logistycznych.
T-WR-9Kluczowe wskaźniki dokonań w logistyce (KPI) i ich monitorowanie.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
M-1Metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonania zadań praktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dobrać metod i narzędzi oraz zarządzać kosztami procesów logistycznych.
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi dobrać metody i narzędzia oraz zarządzać kosztami procesów logistycznych.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym potrafi dobrać metody i narzędzia oraz zarządzać kosztami procesów logistycznych.
4,0Student w stopniu dobrym potrafi dobrać metody i narzędzia oraz zarządzać kosztami procesów logistycznych.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym potrafi dobrać metody i narzędzia oraz zarządzać kosztami procesów logistycznych.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi dobrać metody i narzędzia oraz zarządzać kosztami procesów logistycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/5.3_K01Student jest gotów do oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K01Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Z_1P_K02Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności posługiwania się wskaźnikami controllingu logistycznego, ustalania i oceny odchyleń od wyznaczonych celów.
C-2Nabycie umiejętności tworzenia planistycznych i zbierania rzeczywistych oraz wynikowych wielkości kosztów w obszarze logistyki, korzystania z informacji o przewidywanych (planowanych) i rzeczywistych kosztach działalności logistycznej.
C-1Zapoznanie studentów z koncepcją i narzędziami controllingu logistycznego oraz wskazanie możliwości ich zastosowania w praktyce zarządzania działalnością logistyczną przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-WR-6Identyfikacja kosztów logistycznych.
T-WR-1Pojęcie controllingu w organizacji.
T-WR-3Procesowe ujęcie controllingu w łańcuchu logistycznym, optymalizacja procesów logistycznych.
T-WR-9Kluczowe wskaźniki dokonań w logistyce (KPI) i ich monitorowanie.
T-WR-4Funkcjonalne ujęcie controllingu w łańcuchu logistycznym, w tym wspomaganie zarządzania zaopatrzeniem, produkcją, dystrybucją i transportem.
T-WR-2Znaczenie i zadania controllingu w logistyce (controlling operacyjny i controlling strategiczny).
T-WR-10System informacyjny controllingu w logistyce.
T-WR-5Zarządzanie zapasami, wykorzystanie metod ABC i XYZ.
T-WR-8Budżetowanie, raportowanie i prognozowanie kosztów logistycznych.
T-WR-7Rachunek kosztów działań w logistyce.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-1Metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności.
3,0Student w stopniu dostatecznym jest gotów do oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności .
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym jest gotów do oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności.
4,0Student w stopniu dobrym jest gotów do oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym jest gotów do oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/5.3_K03Student jest gotów do samodzielnego zdobywania wiedzy i doskonalenia kompetencji zawodowych i osobistych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K01Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Z_1P_K02Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Z_1P_K04Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności tworzenia planistycznych i zbierania rzeczywistych oraz wynikowych wielkości kosztów w obszarze logistyki, korzystania z informacji o przewidywanych (planowanych) i rzeczywistych kosztach działalności logistycznej.
C-1Zapoznanie studentów z koncepcją i narzędziami controllingu logistycznego oraz wskazanie możliwości ich zastosowania w praktyce zarządzania działalnością logistyczną przedsiębiorstwa.
C-3Nabycie umiejętności posługiwania się wskaźnikami controllingu logistycznego, ustalania i oceny odchyleń od wyznaczonych celów.
Treści programoweT-WR-8Budżetowanie, raportowanie i prognozowanie kosztów logistycznych.
T-WR-10System informacyjny controllingu w logistyce.
T-WR-5Zarządzanie zapasami, wykorzystanie metod ABC i XYZ.
T-WR-2Znaczenie i zadania controllingu w logistyce (controlling operacyjny i controlling strategiczny).
T-WR-1Pojęcie controllingu w organizacji.
T-WR-3Procesowe ujęcie controllingu w łańcuchu logistycznym, optymalizacja procesów logistycznych.
T-WR-9Kluczowe wskaźniki dokonań w logistyce (KPI) i ich monitorowanie.
T-WR-6Identyfikacja kosztów logistycznych.
T-WR-7Rachunek kosztów działań w logistyce.
T-WR-4Funkcjonalne ujęcie controllingu w łańcuchu logistycznym, w tym wspomaganie zarządzania zaopatrzeniem, produkcją, dystrybucją i transportem.
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-1Metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do samodzielniego zdobywania wiedzy i doskonalenia kompetencji zawodowych i osobistych.
3,0Student w stopniu dostatecznym jest gotów do samodzielnego zdobywania wiedzy i doskonalenia kompetencji zawodowych i osobistych.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym jest gotów do samodzielnego zdobywania wiedzy i doskonalenia kompetencji zawodowych i osobistych.
4,0Student w stopniu dobrym jest gotów do samodzielnego zdobywania wiedzy i doskonalenia kompetencji zawodowych i osobistych.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym jest gotów do samodzielnego zdobywania wiedzy i doskonalenia kompetencji zawodowych i osobistych.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do samodzielnego zdobywania wiedzy i doskonalenia kompetencji zawodowych i osobistych.