Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy

Sylabus przedmiotu Elementy prawa pracy i prawna ochrona pracy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Elementy prawa pracy i prawna ochrona pracy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Janusz Myszczyszyn <Janusz.Myszczyszyn@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 8 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 4 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Nie ma konieczności spełnienia wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Prezentacja zdobytej wiedzy dot. zagadnień prawnych i prawa pracy do rozwiązywania określonych problemów z zakresu BiHP

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przykłady egzekwowania prawa pracy.3
T-A-2Zaliczenie formy zajęć1
4
wykłady
T-W-1Prawna ochrona pracy - pojęcia podstawowe, geneza idei ochrony pracy1
T-W-2Pojęcie ochrony pracy1
T-W-3System ochrony pracy w Polsce. Obowiązki pracodawcy.2
T-W-4Prawa i obowiązki pracowników1
T-W-5Służba bezpieczeństwa i higiena pracy2
T-W-6Zaliczenie wykładów1
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach audytoryjnych4
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia8
A-A-3Przegląd ustawodawstwa4
A-A-4Przegląd fachowej prasy i literatury9
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach8
A-W-2Praca z książką, analiza literatury6
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia4
A-W-4Przegląd ustawodawstwa7
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład, opis)
M-2Metody aktywizujące i problemowe (dyskusja, pogadanka, burza mózgów, case study)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test wyboru
S-2Ocena formująca: Ocena efektów pracy z książką, czasopismami
S-3Ocena formująca: aktywność na wykładach i ćwiczeniach

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZBHP_10-_7_W01
Posiada wiedzę o podstawowych problemach prawa pracy, rozróżniania prawa i obowiązki pracowników i pracodawców
ZBHP_10-_W01, ZBHP_10-_W04, ZBHP_10-_W05C-1T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-6, T-A-2, T-A-1M-2, M-1S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZBHP_10-_7_U01
Potrafi określić i ocenić rolę i znaczenie prawa pracy z punktu widzenia pracownika i pracodawcy. Potrafi interpretować przepisy prawa pracy
ZBHP_10-_U03, ZBHP_10-_U01C-1T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-6, T-A-2, T-A-1M-2, M-1S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZBHP_10-_7_K01
Potrafi współdziałać i współpracować w grupie
ZBHP_10-_K02C-1T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-6, T-A-2, T-A-1M-2, M-1S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZBHP_10-_7_W01
Posiada wiedzę o podstawowych problemach prawa pracy, rozróżniania prawa i obowiązki pracowników i pracodawców
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu, co uniemożliwia mu wykazanie sie wiedza i kompetencjami.Prezentuje błędne poglądy i opinie. Podpowiedz ze strony nauczyciela nie pozwala na zaprezentowanie kompetencji w poprawnym wnioskowaniu i umiejętności interpretacyjnych. Ujawnia brak zaangażowania i brak chęci wykonania pracy w sposób prawidłowy.
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, potrafi zaplanować wykonanie pracy i przejawia zdolność do wykonania zasadniczego zakresu planu. Popełnia błędy, ale kluczowe obszary realizuje na ogół poprawnie.
4,0Słuchacz prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki i uzyskaniu podstawowych zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania sie zdobyte wiedza i umiejętnościami. Popełnia nieznaczne błędy.
4,5Słuchacz prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia kluczowej tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania sie zdobyta wiedza i umiejętnościami. Jest samodzielny, popełnia nieliczne błędy.
5,0Słuchacz prezentuje opinie i poglądy świadczące w dobitny sposób o rozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania sie zdobyta wiedza i umiejętnościami

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZBHP_10-_7_U01
Potrafi określić i ocenić rolę i znaczenie prawa pracy z punktu widzenia pracownika i pracodawcy. Potrafi interpretować przepisy prawa pracy
2,0Słuchacz nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z problemami mogącymi sie pojawić w sytuacji stosowania zdobytej wiedzy. Nie potrafi zastosować praktycznie zdobytej wiedzy, ma podstawowe problemy z interpretacja i wnioskowaniem.
3,0Słuchacz potrafi zidentyfikować i poradzić sobie (z dużą pomocą nauczyciela lub przy wsparciu innych słuchaczy) z wybranymi trudnościami związanymi ze stosowaniem zdobytej wiedzy. Ograniczone zdolności do praktycznego zastosowania wiedzy i popełnia błędy wychodzących poza problemy podstawowe.
3,5Potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z uzyskaniem dodatkowego wsparcia z trudnościami związanymi ze stosowaniem zdobytej wiedzy. Posiada ograniczone zdolności do praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy i popełnia bledy w zadaniach w trudniejszych zadaniach.
4,0Potrafi identyfikować i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami w sytuacji stosowania zdobytej wiedzy. Bez błędów stosuje zdobytą wiedzę do rozwiązywania prostych i niezbyt trudnych zadań, popełnia błędy w interpretacji i wnioskowaniu w trudniejszych kontekstach.
4,5Potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami w sytuacji stosowania zdobytej wiedzy. Umiejętnie interpretuje i wnioskuje w zdecydowanej większości kontekstów i zadań przed nim stawianych. Posiada umiejętność doskonalenia
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudności stawianych zagadnień w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejętności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejętności oraz poszukiwanie innych rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZBHP_10-_7_K01
Potrafi współdziałać i współpracować w grupie
2,0Słuchacz nie ma podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu, co uniemożliwia mu wykazanie sie kompetencjami. Prezentuje błędne poglądy i opinie, nawet w sytuacji podpowiedzi nie potrafi zaprezentować kompetencji w poprawnym wnioskowaniu i umiejętności interpretacyjnych. Ujawnia brak zaangażowania i brak chęci wykonania pracy w sposób należyty.
3,0Wykazuje się na poziomie zupełnie podstawowym umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków. Popełnia liczne błędy niedyskwalifikujące całkowicie jego pracy.
3,5Słuchacz wykazuje się umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, potrafi zaplanować wykonanie pracy i ujawnia zdolność do wykonania zasadniczego zakresu planu. Popełnia błędy, ale kluczowe obszary realizuje na ogół poprawnie
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki i uzyskaniu podstawowych zdolności do praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności
4,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia kluczowej tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do praktycznego posługiwania sie zdobyta wiedza i umiejętnościami
5,05,0 Słuchacz prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do praktycznego posługiwania sie zdobyta wiedza i umiejętnościami

Literatura podstawowa

  1. Prawo pracy. Rozporządzenia. Komentarz marzec 2020, Wolters Kluwer, 2020
  2. Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych, C.H. Beck, 2019
  3. Sobczyk A., Prawo pracy w świetle konstytucji RP t.2, Wybrane problemy i instytucje prawa pracy a ochrona konstytucyjnych praw i wolności człowieka, C.H. Beck, Warszawa, 2013
  4. PODSTAWY PRAWA DLA EKONOMISTÓW, Wolters Kluwer, 2018

Literatura dodatkowa

  1. Latos-Miłkowska Monika, Ochrona interesu pracodawcy, czerwiec 2013, Wyd. LexisNexis, 2013
  2. U S T AWA z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy Dz. U. 1974 Nr 24 poz. 141 ze zm (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043, 1495.), 2019

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przykłady egzekwowania prawa pracy.3
T-A-2Zaliczenie formy zajęć1
4

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Prawna ochrona pracy - pojęcia podstawowe, geneza idei ochrony pracy1
T-W-2Pojęcie ochrony pracy1
T-W-3System ochrony pracy w Polsce. Obowiązki pracodawcy.2
T-W-4Prawa i obowiązki pracowników1
T-W-5Służba bezpieczeństwa i higiena pracy2
T-W-6Zaliczenie wykładów1
8

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach audytoryjnych4
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia8
A-A-3Przegląd ustawodawstwa4
A-A-4Przegląd fachowej prasy i literatury9
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach8
A-W-2Praca z książką, analiza literatury6
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia4
A-W-4Przegląd ustawodawstwa7
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZBHP_10-_7_W01Posiada wiedzę o podstawowych problemach prawa pracy, rozróżniania prawa i obowiązki pracowników i pracodawców
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZBHP_10-_W01Zna i rozumie pozatechniczne uwarunkowania w osiąganiu bezpiecznych, higienicznych i ergonomicznych warunków pracy, zna i rozumie podstawowe zasady zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy związane z procesami pracy lub ze sposobem pracy.
ZBHP_10-_W04Zna i rozumie cele i zadania służby BHP oraz tworzenia i funkcjonowania systemu zarządzania BHP.
ZBHP_10-_W05Zna i rozumie jak przeprowadzić analizę wypadków przy pracy oraz postępowania w przypadku chorób zawodowych w zakresie oceny ryzyka zawodowego oraz zagrożeń pożarowych, postępowania w przypadku pożaru, udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej i działań ratowniczo-gaśniczych, zna technologie inżynierskie związane z technicznymi działaniami na rzecz bezpieczeństwa i higieny pracy.
Cel przedmiotuC-1Prezentacja zdobytej wiedzy dot. zagadnień prawnych i prawa pracy do rozwiązywania określonych problemów z zakresu BiHP
Treści programoweT-W-1Prawna ochrona pracy - pojęcia podstawowe, geneza idei ochrony pracy
T-W-3System ochrony pracy w Polsce. Obowiązki pracodawcy.
T-W-4Prawa i obowiązki pracowników
T-W-5Służba bezpieczeństwa i higiena pracy
T-W-2Pojęcie ochrony pracy
T-W-6Zaliczenie wykładów
T-A-2Zaliczenie formy zajęć
T-A-1Przykłady egzekwowania prawa pracy.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące i problemowe (dyskusja, pogadanka, burza mózgów, case study)
M-1Metody podające (wykład, opis)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test wyboru
S-3Ocena formująca: aktywność na wykładach i ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena efektów pracy z książką, czasopismami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu, co uniemożliwia mu wykazanie sie wiedza i kompetencjami.Prezentuje błędne poglądy i opinie. Podpowiedz ze strony nauczyciela nie pozwala na zaprezentowanie kompetencji w poprawnym wnioskowaniu i umiejętności interpretacyjnych. Ujawnia brak zaangażowania i brak chęci wykonania pracy w sposób prawidłowy.
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, potrafi zaplanować wykonanie pracy i przejawia zdolność do wykonania zasadniczego zakresu planu. Popełnia błędy, ale kluczowe obszary realizuje na ogół poprawnie.
4,0Słuchacz prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki i uzyskaniu podstawowych zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania sie zdobyte wiedza i umiejętnościami. Popełnia nieznaczne błędy.
4,5Słuchacz prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia kluczowej tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania sie zdobyta wiedza i umiejętnościami. Jest samodzielny, popełnia nieliczne błędy.
5,0Słuchacz prezentuje opinie i poglądy świadczące w dobitny sposób o rozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania sie zdobyta wiedza i umiejętnościami
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZBHP_10-_7_U01Potrafi określić i ocenić rolę i znaczenie prawa pracy z punktu widzenia pracownika i pracodawcy. Potrafi interpretować przepisy prawa pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZBHP_10-_U03Potrafi zaprojektować, ocenić zgodnie z przepisami BHP rozwiązania w zakresie pomieszczeń higieniczno – sanitarnych z uwzględnieniem zróżnicowanej struktury zatrudnienia
ZBHP_10-_U01Potrafi opracować dokumentację dotyczącą zadania związanego z działalnością służb BHP i przygotować opracowanie zawierające omówienie realizacji tego zadania. Potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację, referat poświęcone wynikom realizacji zadania związanego z działalnością służb BHP oraz zarządzania tą służbą
Cel przedmiotuC-1Prezentacja zdobytej wiedzy dot. zagadnień prawnych i prawa pracy do rozwiązywania określonych problemów z zakresu BiHP
Treści programoweT-W-1Prawna ochrona pracy - pojęcia podstawowe, geneza idei ochrony pracy
T-W-3System ochrony pracy w Polsce. Obowiązki pracodawcy.
T-W-4Prawa i obowiązki pracowników
T-W-5Służba bezpieczeństwa i higiena pracy
T-W-2Pojęcie ochrony pracy
T-W-6Zaliczenie wykładów
T-A-2Zaliczenie formy zajęć
T-A-1Przykłady egzekwowania prawa pracy.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące i problemowe (dyskusja, pogadanka, burza mózgów, case study)
M-1Metody podające (wykład, opis)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test wyboru
S-3Ocena formująca: aktywność na wykładach i ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena efektów pracy z książką, czasopismami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z problemami mogącymi sie pojawić w sytuacji stosowania zdobytej wiedzy. Nie potrafi zastosować praktycznie zdobytej wiedzy, ma podstawowe problemy z interpretacja i wnioskowaniem.
3,0Słuchacz potrafi zidentyfikować i poradzić sobie (z dużą pomocą nauczyciela lub przy wsparciu innych słuchaczy) z wybranymi trudnościami związanymi ze stosowaniem zdobytej wiedzy. Ograniczone zdolności do praktycznego zastosowania wiedzy i popełnia błędy wychodzących poza problemy podstawowe.
3,5Potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z uzyskaniem dodatkowego wsparcia z trudnościami związanymi ze stosowaniem zdobytej wiedzy. Posiada ograniczone zdolności do praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy i popełnia bledy w zadaniach w trudniejszych zadaniach.
4,0Potrafi identyfikować i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami w sytuacji stosowania zdobytej wiedzy. Bez błędów stosuje zdobytą wiedzę do rozwiązywania prostych i niezbyt trudnych zadań, popełnia błędy w interpretacji i wnioskowaniu w trudniejszych kontekstach.
4,5Potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami w sytuacji stosowania zdobytej wiedzy. Umiejętnie interpretuje i wnioskuje w zdecydowanej większości kontekstów i zadań przed nim stawianych. Posiada umiejętność doskonalenia
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudności stawianych zagadnień w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejętności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejętności oraz poszukiwanie innych rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZBHP_10-_7_K01Potrafi współdziałać i współpracować w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZBHP_10-_K02Jest gotów do oceny pozatechnicznych aspektów i skutkówi działalności służb bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym jej wpływu na środowisko naturalne i pracy oraz rodzaj i styl zarządzania
Cel przedmiotuC-1Prezentacja zdobytej wiedzy dot. zagadnień prawnych i prawa pracy do rozwiązywania określonych problemów z zakresu BiHP
Treści programoweT-W-1Prawna ochrona pracy - pojęcia podstawowe, geneza idei ochrony pracy
T-W-3System ochrony pracy w Polsce. Obowiązki pracodawcy.
T-W-4Prawa i obowiązki pracowników
T-W-5Służba bezpieczeństwa i higiena pracy
T-W-2Pojęcie ochrony pracy
T-W-6Zaliczenie wykładów
T-A-2Zaliczenie formy zajęć
T-A-1Przykłady egzekwowania prawa pracy.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące i problemowe (dyskusja, pogadanka, burza mózgów, case study)
M-1Metody podające (wykład, opis)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test wyboru
S-3Ocena formująca: aktywność na wykładach i ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena efektów pracy z książką, czasopismami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie ma podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu, co uniemożliwia mu wykazanie sie kompetencjami. Prezentuje błędne poglądy i opinie, nawet w sytuacji podpowiedzi nie potrafi zaprezentować kompetencji w poprawnym wnioskowaniu i umiejętności interpretacyjnych. Ujawnia brak zaangażowania i brak chęci wykonania pracy w sposób należyty.
3,0Wykazuje się na poziomie zupełnie podstawowym umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków. Popełnia liczne błędy niedyskwalifikujące całkowicie jego pracy.
3,5Słuchacz wykazuje się umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, potrafi zaplanować wykonanie pracy i ujawnia zdolność do wykonania zasadniczego zakresu planu. Popełnia błędy, ale kluczowe obszary realizuje na ogół poprawnie
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki i uzyskaniu podstawowych zdolności do praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności
4,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia kluczowej tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do praktycznego posługiwania sie zdobyta wiedza i umiejętnościami
5,05,0 Słuchacz prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do praktycznego posługiwania sie zdobyta wiedza i umiejętnościami