Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Eksploatacja i utrzymanie ruchu elektrowni gazowo-parowych
Sylabus przedmiotu Światowe strategie rozwoju sektora energetycznego i obowiązujące regulacje w Polsce i Unii Europejskiej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Eksploatacja i utrzymanie ruchu elektrowni gazowo-parowych | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Światowe strategie rozwoju sektora energetycznego i obowiązujące regulacje w Polsce i Unii Europejskiej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Energetycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sławomir Wiśniewski <Slawomir.Wisniewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy termodynamiki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przedstawienie mozliwych strategii rozwoju sektora energetycznego w Polsce i Unii Europejskiej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Światowe strategie rozwoju sektora energetycznego i obowiązujące regulacje w Polsce i Unii Europejskiej Wprowadzenie obejmujące pojęcia takie jak: energia, sposoby przekazywania energii, konwersja i transformacja energii, zasoby energii, bilans, bezpieczeństwo energetyczne itp. Krótki rys historyczny rozwoju sektora energetycznego w Polsce i na Świecie. Przykładowe strategie rozwoju sektora energetycznego na Świecie. Regulacje prawne dotyczące sektora energetycznego w Unii Europejskiej oraz ich wpływ na sektor energetyczny w Polsce. Polityka energetyczna Polski. Zaliczenie. | 16 |
16 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 16 |
A-W-2 | Praca własna studenta. | 34 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny. |
M-2 | Dyskusja na wykładzie. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EGP_10-_01_W01 Student zna strategie rozwoju sektora energetycznego oraz założenia polityki emergetycznej w Polsce i Unii Europejskiej | EGP_10-_W01 | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EGP_10-_01_W01 Student zna strategie rozwoju sektora energetycznego oraz założenia polityki emergetycznej w Polsce i Unii Europejskiej | 2,0 | |
3,0 | Student pobieżnie zna strategie rozwoju sektora energetycznego w Polsce i Unii Europejskiej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wiktor Hebda, Polityka oraz sektor energetyczny w wybranych państwach Europy Południowo-Wschodniej, Księgarnia Akademicka Gandalf.com.pl, 2020
- Justyna Rokitowska, Aleksander Wasiuta, Ekonomiczne i społeczne aspekty bezpieczeństwa sektora energetycznego w kontekście zrównoważonego rozwoju Gandalf.com.pl, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Kraków, 2019
- Grzegorz Maśloch, Uwarunkowania i kierunki rozwoju energetyki odnawialnej w Polsce Gandalf.com.pl, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa, 2018
- Redakcja naukowa: Alojzy Z. Nowak, Michał Kurtyka, Grzegorz Tchorek, Transformacja energetyczna i klimatyczna – wybrane dylematy i rekomendacje, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, 2021
- Akty prawne.
- Dokumenty rządowe.