Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Energetyka (N2)
specjalność: zarządzanie energią i środowiskiem
Sylabus przedmiotu Zautomatyzowane utrzymanie ruchu w energetyce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Energetyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zautomatyzowane utrzymanie ruchu w energetyce | ||
Specjalność | technologie jądrowe i wodorowe | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Energetycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Eliasz <Jacek.Eliasz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z mechaniki i budowy maszyn oraz podstaw technologii energetycznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami planowania działań w zakresie utrzymania ruchu technologii energetycznych |
C-2 | Zapoznanie studentów z podstawowymi metodami i narzędziami zautomatyzowanego utrzymania ruchu w obszarze technologii energetycznych |
C-3 | Poznanie podstaw funkcjonowania i wykorzystywania narzędzi oraz metod zautomatyzowanego utrzymania ruchu w obszarze elektrowni jądrowych oraz technologii służących do wytwarzania i magazynowania wodoru. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zakres działań i zautomatyzowane metody utrzymania ruchu w obszarze obiegu pierwotnego elektrowni jądrowej. Zakres działań i zautomatyzowane metody utrzymania ruchu w obszarze obiegu wtórnego elektrowni jądrowej. Zakres działań i zautomatyzowane metody utrzymania ruchu w obszarze wyprowadzenia mocy z elektrowni jądrowej. Zakres działań i zautomatyzowane metody utrzymania ruchu w obszarze technologii służących wytwarzaniu i magazynowaniu wodoru. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy teoretyczne planowania działań w zakresie utrzymania ruchu w energetyce. Podstawowe narzędzia i metody utrzymania ruchu w energetyce. Podstawy metod diagnostycznych oraz oceny stanu technicznego systemów i układów energetycznych. Zakres działań i zautomatyzowane metody utrzymania ruchu w obszarze obiegu pierwotnego elektrowni jądrowej. Zakres działań i zautomatyzowane metody utrzymania ruchu w obszarze obiegu wtórnego elektrowni jądrowej. Zakres działań i zautomatyzowane metody utrzymania ruchu w obszarze technologii służących wytwarzaniu i magazynowaniu wodoru. Zaliczenie. | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Konsultacje | 5 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Konsultacje | 10 |
20 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny / wykład problemowy |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_TJiW/12_W01 Student jest w stanie opisać teoretyczne podstawy planowania i realizacji działań w zakresie zautomatyzowanego utrzymania ruchu w obrębie technologii energetycznych | ENE_2A_W10 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_TJiW/12_U01 Nabycie umijetności w zakresie doboru i stosowania zautomatyzowanych narzędzi i metod utrzymania ruchu w obrebie elektrowni jądrowej oraz technologii służacych wytwarzaniu i magazynowaniu wodoru | ENE_2A_U07, ENE_2A_U10, ENE_2A_U13 | — | — | C-3 | T-L-1 | M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_TJiW/12_K01 Student potrafi pracować w zespole. | ENE_2A_K05 | — | — | C-2, C-3, C-1 | T-L-1 | M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_TJiW/12_W01 Student jest w stanie opisać teoretyczne podstawy planowania i realizacji działań w zakresie zautomatyzowanego utrzymania ruchu w obrębie technologii energetycznych | 2,0 | |
3,0 | Student poprawienie dobiera metody rozwiązywania jedynie wybranych problemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_TJiW/12_U01 Nabycie umijetności w zakresie doboru i stosowania zautomatyzowanych narzędzi i metod utrzymania ruchu w obrebie elektrowni jądrowej oraz technologii służacych wytwarzaniu i magazynowaniu wodoru | 2,0 | |
3,0 | Student poprawienie dobiera metody rozwiązywania jedynie wybranych problemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_TJiW/12_K01 Student potrafi pracować w zespole. | 2,0 | |
3,0 | Student ujawnia mierne zaangażowanie w pracy zespołowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Marek Kacperak, Sławomir Szymaniec, Utrzymanie ruchu w przemyśle, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020, 1
Literatura dodatkowa
- Nakajima S., Introduction to TPM, Productivity Press, Portland, 1988, 1
- The Productivity Press Development Team, Autonomiczne utrzymanie ruchu dla operatorów, Wydawnictwo ProdPublishing.com, Wrocław, 2012, 1